Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc speaker aan audio plug?

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 12:56

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik heb hier een oud pc speakertje en een normale audio plug (een gesloopte van oordopjes)

ik heb de draadjes van die speaker er gewoon tegenaan gehouden maar ik krijg er geen geluid uit :)

iedereen hier zal mij nu wel uitlachen maar boeie :P
zal wel een weerstandje ofiets tussen moeten...

dit is dus het plugje:
Afbeeldingslocatie: http://www.clan-beware.nl/Tusk_zooi/plug.jpg

die rechtse gok ik dat de aarde is en die 2 linksen voor links en rechts geluid...dus 1 van die 2 hoef ik maar te hebben want ik heb maar 1 speakertje...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:31

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als het uberhaupt al werkt moet je je speakertje aansluiten op de aarde en op het linker kanaal, aangezien links voor mono is.......(toch?)

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 02-07-2003 16:09 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het speakertje heeft wel een geheel andere ohm waarde dan hetgeen normaliter aan zo'n plug komt te hangen. Kijk daar dus wel een beetje mee uit.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:04
Wat jij zegt klopt. Alleen als je de geluidskaart niet op speakers maar op line uit hebt staan (alleen de oudere kunnen op speaker gezet worden met een jumper) dan hoor je heel weinig. Het vermogen wat een line-out afgeeft is niet genoeg om een speaker aan te sturen. Als je het op een koptelefoon aansluiting aansluit hoor je al wat meer aangezien die meer vermogen aankunnen. Je kan een heel klein simpel versterkertje maken die op 2 penlites werkt. Is wel meer werk :)

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 12:56

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ok er komt nu geluid uit...maar tis niet veel

tadango zou je beetje uitgebreider kunnen uitleggen wat je bedoelt met dat versterktje
en zijn der nog andere manier om het signaal te versterken?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Degene op de kop en degene tussen het groene, zijn links plus en rechts plus. Degene aan de zijkant is de aarde en tevens min.

Ow, dat had je al uitgevonden :D

[ Voor 13% gewijzigd door -W0kk3L- op 02-07-2003 16:51 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Je kan het speakertje natuurlijk ook gewoon op zowel R+ als L+ aansluiten, dan weet je zeker dat alles normaal doorkomt.

Verwijderd

Big4SMK dat zullen we maar niet doen om de uitgang heel te houden...

Op oude geluidskaarten werd meestal een LM1877 of TEA2025 gebruikt om te versterken van line naar speaker nivo (max. 4W). Ook Conrad heeft meerdere bouwpakketjes specifiek voor dit doel (oa 116831 - 8B / 130056 - 8B)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:43 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Pagina: 1