DFI P2XBL/D met 512MB?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 13:39
Hallo,

Ik heb de FAQ's gelezen, de Search gebruikt, de Kingston wizard gebruikt en stad, land en wereld afgegoogled maar toch kom ik er niet helemaal uit.

Misschien dat anderen hier dezelfde ervaring hebben.

Ik heb een DFI P2XBL/D moederbord met 128MB noname geheugen erop.

Dat heb ik vervangen door 4x 128MB, maar de helft wordt slechts herkend :(
Hier staat waarom...

Goed, ik wil dus deze 4 DIMMs vervangen door 2x 256MB, maar ik wil dan wel graag heel zeker weten dat die het dan wel goed doen.

Volgens de Kingston wizard moet ik 2x 256MB CL2 PC100 geheugen met typenummer KVR100X72C2/256 hebben. Voordat ik weer extra geld uitgeef aan nog duurder geheugen wil ik graag de bevestiging hebben dat dit geheugen correct werkt op dit moederbord.

Ook als iemand nog suggesties heeft voor ander geheugen (liefst goedkoper :P) dat 100% zeker werkt op de P2XBL/D hoor ik dat graag!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Dat ding heeft gewoon de BX chipset, dus als je dimmetjes die compatible zijn met de BX chipset kunt vinden kun je die gewoon gebruiken.. Ze moeten het formaat 16Mx8 hebben..

Die zijn nog wel te vinden, helaas zijn ze tegenwoordig flink duurder geworden!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 13:39
Hmmm ja die Kingstons waar die wizard mee op de proppen kwam zijn niet goedkoop :(

Verwijderd

Er stond ook op de site van DFI in een manual dat je slechts 3 DIMM sloten hebt? Zal wel een foutje van DFI zijn aangezien daar ook slechts een processor slot zat en jij hebt er 2 neem ik aan?

Afijn er stond verder nog bij dat bord dat je er dus 384 MB unregistred aan DIMMs in kunt doen. Je kunt er wel 768 MB in doen, maar dan heb je registred DIMMS nodig. Misschien dat dit het probleem is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het antwoord (dat Twynn geeft) staat in de FAQ- achter precies de link die je zelf geeft :+

Je moet dus een 256MB DIMM zoeken met 16 chips en dan met zekerheid vaststellen dat het 16Mx8 is en 32Mx4. Merk oid doet er niet toe (PC133 kan toch ruim hoger dan je met zo'n plank gaat draaien), maar als de winkel je niet kan verzekeren dat het 16Mx8 is (of nog erger- niet snapt waar je het over hebt), naar een andere winkel gaan waar ze wel verstand van zaken hebben :z

Edit:
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 16:15:
Afijn er stond verder nog bij dat bord dat je er dus 384 MB unregistred aan DIMMs in kunt doen. Je kunt er wel 768 MB in doen, maar dan heb je registred DIMMS nodig. Misschien dat dit het probleem is?
Nope, dat is gewoon een oude manual uit de tijd dat er nog geen 128Mb chips waren :z kun je gerust negeren.

/faq (link geef je zelf :+ ) - dicht

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 02-07-2003 16:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.