Kopieer programma voor backup inc. comparre & logging

Pagina: 1
Acties:

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 00:47
Hallo tweakers!

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een programma wat hetvolgende kan:
- Kopieeren van files en directory's vanaf een netwerkshare naar een harddisc
- Het comparen van de data
- Het loggen van de fouten

Nu zou je zeggen, das toch niet zo moeilijk, zal vast wel te vindenmaken zijn maar dat viel mij toch wat tegen.

Heb eerst een simpel batch programma gemaakt met enkele xcopy commando's, dat gaat op zich mooi snel en simpel alleen ontbreekt het comparen/verifyen en het loggen (ik doe wel >iets.txt maar daar komt niet alles in, soms laat xcopy namelijk alleen iets zien op het scherm).

Daarna even gezocht op internet voor een programma en na enkele testen uitgekomen op SecondCopy 2000. Met dit programma kan ik alles doen wat ik wil maar er blijkt een groot nadeel/probleem aan te zitten: de snelheid. Ik haal maar zo'n 0,6 MB/sec en das te weinig voor mij (moet 35GB/300.000 files backupen in maximaal 10 uur). Ik heb de makers al een mailtje gestuurd met de vraag of zij weten hoe dat kan omdat de cpu use zo goed als 0% is en het netwerk en schijf gebruik ook erg laag is zodat ik niet echt een rden kan vinden waarom het zo traag gaat, met xcopy haal ik namelijk gemiddeld 4 MB/sec.....

Nu ben ik dus even verder aan het zoeken maar heb tot op heden echter niks kunnen vinden. Nu mijn vraag aan jullie dus, weet iemand een programma wat aan mijn eisen voldoet, wat snel is en wat niet al teveel kost (laten we zeggen minder dan 500 euro).

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Met vriendelijke groet,

Mathieu.