[Hercompileren] Nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een NF7-S moederbord en ben dus bezig met een nieuwe kernel omdat deze wel ondersteuning bied voor mijn S-ata harddisk. Deze draaid nu in Pio en dat is erg traag.

Nu heb ik kernel 2.4.20-8 en ik wil gaan upgraden naar 2.4.21. Maar de nvidia draivers gaan maar tot 2.4.20.

Nu las ik in dit topic:

Drivers nForce Rebuilden voor Mandrake 9.1

dat je drivers kunt hercompileren. Is dit mogelijk als je van versie 20 naar versie 21 gaat.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen dat dit gaat werken.

[ Voor 7% gewijzigd door BSeB op 02-07-2003 15:40 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Vast wel. De drivers zijn altijd binary, alleen de kernel interface zelf is open en wordt voor een bepaalde kernel gecompiled.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
En wat voor goede reden heb je om dit niet gewoon even zelf uit te proberen? Zo moeilijk is dat toch niet...

Je kunt gewoon de oude kernel laten staan en de nieuwe er naast zetten, en beide in je lilo of grub configuratie zetten. Als de nieuwe dan niks doet, boot je gewoon weer met de oude...

+ wat igmar zegt klopt, volgens mij kan dit gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 02-07-2003 16:04 ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57

Lancer

What the......

Ik weet zeker dat 't werkt. Als je gewoon de installer draait en hem niet bij NVIDIA laat kijken voor een module voor je kernel gaat 'ie hem automagisch opnieuw bakken.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• BSeB
Lancer schreef op 02 juli 2003 @ 17:37:
Ik weet zeker dat 't werkt. Als je gewoon de installer draait en hem niet bij NVIDIA laat kijken voor een module voor je kernel gaat 'ie hem automagisch opnieuw bakken.
Ik heb net het volgende gedaan :

rpmbuild --recompile NVIDIA_nforce-1.0-02**.src.rpm

Maar als ik dan zeg:

modprobe nvnet -> dan geeft hij aan dat hij de module niet kan vinden, wat is er dan fout gegaan?!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

BSeB schreef op 02 juli 2003 @ 17:43:

Maar als ik dan zeg:

modprobe nvnet -> dan geeft hij aan dat hij de module niet kan vinden, wat is er dan fout gegaan?!
Dat je de RPM niet geinstalleerd hebt.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57

Lancer

What the......

BSeB schreef op 02 July 2003 @ 17:43:
[...]

Maar als ik dan zeg:

Oeps 8)7 dacht automatisch aan een grafische kaart. Als de rebuild goed is gegaan, dan kun je de rpm meestal vinden in /usr/src/[redhat/mandrake/....]/RPMS/[i368/i686]. Dan nog ff een rpm -ivh en klaar

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• BSeB
Lancer schreef op 02 July 2003 @ 17:48:
[...]

Oeps 8)7 dacht automatisch aan een grafische kaart. Als de rebuild goed is gegaan, dan kun je de rpm meestal vinden in /usr/src/[redhat/mandrake/....]/RPMS/[i368/i686]. Dan nog ff een rpm -ivh en klaar
Ok, dit snap ik niet:

- heb dus een rebuild gedaan, alleen maakt hij geen rpm, maar laat hij de bestanden uitgepakt in de map BUILD staan. Kan iemand mij uitleggen wat ik dan fout heb gedaan. Want als ik die bestanden installeer dan werkt alles wel (AGP en Netwerk)

Verwijderd

rpmbuild --rebuild bla.src.rpm

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Misschien ook een handig moment om de manual page en documentatie bij RPM eens door te gaan nemen nu het toch vakantie is, of niet ;)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:01

Blaasvis

Cidora \o/

BSeB schreef op 02 July 2003 @ 17:43:
[...]

Maar als ik dan zeg:

depmod al uitgevoert ?
je module moet wel ingelezen worden door depmod voor je em kan gebruiken. :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Pagina: 1