Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Ik ken het, heb zelf ook een speedtouch 510i v4 , in de standaard firewall wordt de ping geblocked, pingen ernaar is dus niet mogelijk.
Als je er wel naar wilt kunnen pingen moet je een telnet verbinding opzetten ernaar (waarschijnlijk naar 10.0.0.138) en dan daar de firewall settings aanpassen.
Voor meer info over de speedtouch 510 kan je ook kijken op bruring
Als je er wel naar wilt kunnen pingen moet je een telnet verbinding opzetten ernaar (waarschijnlijk naar 10.0.0.138) en dan daar de firewall settings aanpassen.
Voor meer info over de speedtouch 510 kan je ook kijken op bruring
Vreemd dat dit tot afgelopen vrijdag dan wel gewoon kon.
Ik had zelf ook het idee dat het eerst bij mij wel kon, maar dat is alweer een tijdje terug.
Maar later kon het ineens niet meer, maar ik weet 100% zeker dat het in de firewall zit
Maar later kon het ineens niet meer, maar ik weet 100% zeker dat het in de firewall zit
Ik heb geprobeerd om vanaf thuis een Telnet sessie te openen naar het 'externe' IP-adres - van buitenaf dus - maar dan krijg ik no response on port 23. Kun je het ADSL-modem op die manier alleen vanaf het netwerk bereiken?
Meestal is dat vanwege security het geval ja.
No production networks were harmed during this posting
je kan je modem alleen op het interne adres berijken, dus waarschijnlijk 10.0.0.138 zoals ik al eerder vertelde.mboots schreef op 02 July 2003 @ 18:44:
Ik heb geprobeerd om vanaf thuis een Telnet sessie te openen naar het 'externe' IP-adres - van buitenaf dus - maar dan krijg ik no response on port 23. Kun je het ADSL-modem op die manier alleen vanaf het netwerk bereiken?
Zoals ik al zei heeft het een hele tijd gewerkt en vanaf vorige week ineens niet meer.. terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd. Ik heb het uiteindelijk opgelost door het modem naar PPTP-mode om te zetten (zie dit artikel van Draytek).
Ik ga binnenkort mijn modem ook aanpassen en ga er dan een linux router tussen zetten i.p.v. de modem als router, heb namelijk nog welis ruzie met wat nat entries 
De modem wordt dan gewoon transperant , en dan kan je er zelf gewoon wat achter zetten, denk dat het zo goed als hetzelfde is wat jij hebt gedaan, alleen heb jij een andere hardware matige router erachter gezet
De modem wordt dan gewoon transperant , en dan kan je er zelf gewoon wat achter zetten, denk dat het zo goed als hetzelfde is wat jij hebt gedaan, alleen heb jij een andere hardware matige router erachter gezet
[ Voor 40% gewijzigd door NoReseth op 07-07-2003 11:51 ]
Pagina: 1