Toon posts:

[exchange2000] policies m.b.t. functionaliteit aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleemomschrijving:

In ons netwerk kunnen gebruikers van Outlook 2000 en dus ook Exchange 2000 gebruik maken van de optie 'van...' in Outlook.

(bij het maken van een bericht: beeld > veld VAN)

Nou wordt hier veel misbruik van gemaakt binnen het bedrijf, om mailtjes namens anderen te sturen! Deze optie wil ik dus in heel Exchange gedisabled hebben!

Waar kan ik een dergelijke policy instellen?

Mijn akties hieromtrent: Microsoft Support gezocht, op Tweakers gezocht, In de 2000 Help gezocht; kom elke keer terecht bij policies in de Exchange system manager, waar ik het niet kan vinden.

Wie helpt mij verder?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kennelijk ben je er in geslaagd om iedereen "Send as" rechten te geven op elkaars mailboxen. Normaal gesproken is dat niet het geval; je hebt dus ergens zitten knoeien.
Een policy om de "van..." optie weg te halen is geen oplossing; er zijn meerdere methodes om namens een ander mail te versturen. De juiste oplossing is om in de Active Directory Users & Computers console op te sporen waar die "Send as" rechten vandaan komen (waarschijnlijk inheritance op het system object) en het daar recht te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al zitten zoeken; ga het nogmaals proberen. Overigens niet mijn fout; ik ben hier nog niet zolang beheerder.

Verwijderd

Bij ons is het dus het probleem om users binnen het bedrijf juist wél de rechten te geven om te versturen namens een groepsmailbox of groepscalendar ...
krijg het niet voor mekaar .. heb geen flauw idee waar het nu fout zit.

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28

dmeij

It's just my name

in de ad
user properties
tabblad exchange general
send on behalf

Verwijderd

klopt .. al gekeken .. maar als wij dit aanpassen, worden die wijzigingen niet overgenomen .. dat is het vreemde van het verhaal.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
dmeij schreef op 02 July 2003 @ 15:21:
in de ad
user properties
tabblad exchange general
send on behalf
/\/\/\/\/\/\/\
this will do the trick.

Wat brablabla :P hierboven al zei, is het in principe een kunst dat dit uberhaupt al kan.
std. staat dit namelijk gedisabled

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Klopt, maar wij hebben onze ADS niet zo ingericht .. dus tis bij ons gewoon allemaal snapin werk ..
vandaar dat we deze rechten niet kunnen zetten middels AD

• dmeij

dmeij

It's just my name

probeer is het sjabloon met de naam otlk9 toe te voegen aan je userconfig in de ad
Dit sjabloon kan je downen bij microsoft.
je kan dan outlook helemaal configen vanuit de ad

• dmeij

dmeij

It's just my name

dmeij schreef op 02 July 2003 @ 15:28:
probeer het is eens met het sjabloon met de naam otlk9 toe te voegen aan je userconfig in de ad
Dit sjabloon kan je downen bij microsoft.
je kan dan outlook helemaal configen vanuit de ad
sorry verkeerde knopje :)

[ Voor 6% gewijzigd door dmeij op 02-07-2003 15:30 ]

Verwijderd

waar kan dit gedownload worden ?
Dit wil ik wel effe proberen...

• dmeij

dmeij

It's just my name

ik wil ze ook wel effe mailen