Server op ADSL extern niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op mn werk hebben we ADSL Comfort van Planet met een Speedtouch Ethernet modem. Dit modem staat direct op 1 computer, waar ik een Apache server (draaiend) heb geinstalleerd. Echter, deze is (extern) niet te bereiken via het IP-adres van mijn ADSL-verbinding.

Dan moet ik een wachtwoord van Speedtouch invullen, raar... en ik heb daar dus geen wachtwoord voor, dus ik kom niet verder.

Putting the bit in Biton since 1997

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt dat wachtwoord er zelf toch echt opgezet, dus je moet of je modem resetten (als het een sptch 510 v4 is) of heel diep nadenken wat het wachtwoord was...

Wat voor "speedtouch" is het? Als het een 510 is, moet je gewoon de goede poort forwarden naar het ip van de server en als het een getweakte "speedtouch home" is, dan meot je dat ook doen (zie www.bruring.com) en als het een normale speedtouch home is (met een vpn verbinding), dan doe je iets niet goed als je server vanaf een andere pc niet te bereiken is.

Overigens is je eigen PC inderdaad niet bereikbaar vanaf je eigen pc of netwerk als je het internet IP adres intikt. Als je dat wil, dan moet je even via een proxy surven (proxy.planet.nl). Als je dat niet doet, dan kom je inderdaad op je modempagina uit (waar jij blijkbaar (zelf) een wachtwoord op gezet hebt).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 02-07-2003 14:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is de Speedtouch 510.

Ik heb ADSL hier niet geinstalleerd, maar vroeg het net na en hij zei: "gewoon het cdtje eringedaan en het ging vanzelf"... :/

Verder heb ik niets van wachtwoorden of wat dan ook ingesteld, maar het lijkt wel alsof ie met het externe IP-adres bij het modem blijft hangen en niet op de apache server belandt. Want dat lompe wachtwoord-gedoe krijg ik ook als ik het modem-IP benader vanaf deze pc.

Putting the bit in Biton since 1997

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

510 is bij de standaard KPN-config een NAT-router, zoals je prima had kunnen vinden in de search. Dat je 'm direct aan je PC hangt, doet daar niets aan af. Resetten en portfwd'en dus :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.