TV-OUT: lelijke kleuren met nview, trillende strepen tvtool

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Beste Iedereen,

Ik heb een AMD 1400mhz, met een GF2 MX400 32mb met tv-out.
Er zitten twee tv-out aansluitingen achter op mijn videokaart.

1. Tulp (composite)
2. Svideo (4 pin + plastic pin)

Wanneer ik mijn tv aansluit op mijn computer (van tulp naar tulp of van svideo naar naar scart), en mijn beeld kloon met nview krijg ik een heel lelijk beeld. De kleuren kloppen van geen kant en ik kan het ook niet afstellen met nview dat ik toch nog een aangenaam beeld krijg. De kleuren zijn te fel. Zwart is dus niet zwart maar grijs. Rood is fel rood.

Wanneer ik TV-Tool 6.8 gebruik zijn de kleuren wel goed. Probleem met tvtool is wel dat ik trillende strepen in mijn beeld heb.

Wanneer ik tv-tool 7.2.5 gebruik heb ik geen trillende strepen maar een beetje balken over het beeld. Wanneer het beeld op pauze staat is er niets aan de hand. Wanneer het beeld loopt komen die balken.

De film die ik gebruik om mijn tv-out te testen is van perfecte kwaliteit.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om mijn beeld inorde te krijgen en hoop dat er iemand hier is met nuttige tips om mijn tv-out kwaliteit te verbeteren.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik weet zo niet of het hetzelfde type strepen is als wat ik had.

Bij mij 2 banen met ruis erin (matrox g450). Computer was niet geaard dus ik dacht dat het daar aan lag. Was bezig met prutsen komt m'n pa naar de tv om de antenne stekker even te "lenen". Grits stekker eruit, weg strepen.....

Op een of andere manier stoorde het antennesignaal het tv-out signaal.....

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 10:02
Heb je tv ingesteld op PAL?
Daar tussen heb je nog keuze tussen B en nog een paar.
Je moet ff kijken wat bij jou het mooiste beeld geeft.
Amerika heeft NTSC enzo, die geeft een oer lelijk beeld op je tv...

• Paters
  • Niet online
Ik heb PAL B ingesteld.

Verwijderd

Gebruik je wel een kabel met een ferriet kern eromheen. Dat wil ook nog wel eens helpen.

• Paters
  • Niet online
Wanneer ik een film start en nview staat aan (kloon), dan zijn mijn kleuren dus zeer slecht. Wanneer ik dan naar het nview menu ga wordt het beeld in een keer goed!!!
Echt heel raar....verander niks, click alleen maar op "Geforce2mx" window. Dan gebruikt ie ineens de juiste instellingen. Het zelfde gebeurt bij kleurcorrectie. Ik verander niks. Click iets aan en hij gebruikt de instellingen die ik ingevuld heb.

Nview klopt echt helemaal niks van. Nvidia kloot volgens mij gewoon maar een beetje aan met het tv-out gebeuren.
Pagina: 1