[Non-Profit] Hardware schenken, software gratis?

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik zit sinds een tijdje een beetje rond het vrijwilligers werk. Non-Profit organisiatie dus. Aangezien er niets wordt verdient, is er ook geen winst.
Nu zijn ze daar wel met diverse dingen bezig. Nu hoorde ik dat er een paar man bezig geweest zijn met 150 brieven met de hand te schrijven, en dus ook 150 enveloppen. (Ik verklaarde ze dus totaal voor gek |:()

Aangezien ik nog wel ouwe hardware meuk heb, kan ik best wel een Pentium 120 maken & missen. Maar nu komt het. Ik hoef er dus geen Windows XP op en Office XP.

Ik weet ook dat er software is die niet meer door de makers ondersteunt wordt, welk weer wordt betiteld met het label 'Abandon software' .

Microsoft lever dus geen product-ondersteuning meer voor windows 95, en volgensmij ook niet meer op office 95. Als ik nu naar een lokale software-boer wandel, lacht'ie me volgensmij ook nog eens recht in m'n giegol uit, als ik vraag voor windows 95 icm. office 95.

Weten jullie (uit ervaring) of ik hiervoor nog licenties nodig heb? Het gaat hier namelijk puur om in Excell een adressen-bestand van vrijwilligers bij te houden. En als er voor kinderen weer een kinder-vakantie-week is, niet de adressen met de hand te worden overgeschreven en alle brieven met de hand te worden geschreven.

offtopic:
Is mik deze in [SA] omdat het ook Office betreft

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Waarom geen OpenOffice?

Verwijderd

weet niet of er nog een licentie benodigd is, maar ga eens op een computerbeurs kijken. Daar heb ik weleens nieuwe paketten van office en windows 95 zien liggen met licentie voor maar 10 gulden. En dit is volstrekt legaal omdat je de licentie overneemt van de vorige eigenaar. (en dat mag)

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook voor non-profit organisaties moet je idd licencies hebben, althans voor Microsoft. Gezien de kosten zou ik voorstellen om Linux te gebruiken. Voor het doel wat jij aangeeft moet het best te doen zijn om het in elkaar te klussen. :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Linux met Staroffice (de gratis versie) zou ook een goed alternatief zijn. Als het eenmaal werkt, blijft het wel werken.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij Microsoft software helaas wel. Zelfs voor MS-DOS en Windows 3.x en nog ouder heb je nog licenties nodig. Hoewel je dat spul niet meer kan kopen, mag je het ook niet vrij kopieëren en gebruiken. Helaas. Omdat het ook niet te koop is, maakt dat oude computers die mensen weggooien voor organisaties zonder geld (zoals non-profit) minder bruikbaar.

Er zijn wel oplossingen. Zoals vrije software installeren, zoals FreeBSD of Linux. Een lichte Window manager in combinatie met Gnome libraries en Gnome applicaties (GNumeric, AbiWord) draait prima op een p133 met 32 MB RAM. Voor oudere computers is FreeDOS een optie.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:36

_nethack

We're all MAD here

Je mag overigens bij bepaalde pakketten van Microsoft onder een licentie van de nieuwste versie een oudere versie van hetzelfde pakket gebruiken.
Als je dus een Windows XP en Office XP licentie koopt, mag je daarmee legaal Windows 95 en Office 95 gebruiken. :)

(Waarschijnlijk is dat niet wat je wilt gezien de licentiekosten, maar als je echt perse legaal Windows95 wilt draaien dan is dit een van de manieren)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1