Op mn serverkast ingericht met 5 zware compaq proliant servers, enige probleem, HET MAAKT ZON VRESELIJKE TERINGHERRIE! Is er een of ander managementtooltje om die fans te reguleren of moet de serverruimte vierdubbel geisoleerd worden?
Verwijderd
io,
Zoek effe naar vorige topics, zaken zoals geluidsoverlast en dergelijke zijn reeds uitvoerig besproken.
Is het nu echt zo belangrijk dat een vrij zware server bij wijze van spreken geruisloos draait?
-- Koder
PS - Geef toch toe dat een monster dat geen lawaai maakt helemaal geen indruk maakt tegenover één dat een gigantische herrie maakt... (stom argument, maar als ge erover denkt, is het zo
)
Zoek effe naar vorige topics, zaken zoals geluidsoverlast en dergelijke zijn reeds uitvoerig besproken.
Is het nu echt zo belangrijk dat een vrij zware server bij wijze van spreken geruisloos draait?
-- Koder
PS - Geef toch toe dat een monster dat geen lawaai maakt helemaal geen indruk maakt tegenover één dat een gigantische herrie maakt... (stom argument, maar als ge erover denkt, is het zo
Er schijnen temperatuur geregelde fans te bestaan. Daar was ik ook al een topic over begonnen. Maar ik weet niet waar ze te koop zijn en wat ze kosten. Er zijn ook stukjes electronica die je tussen de fan en de voeding zet en die dan de fan terug regelen als ze niet (snel) hoeven te draaien.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Geruisloos heb ik niet gezegd, maar iets minder hard (wil nog beetje normaal kunnen praten ipv schreeuwen), servers hebben niet altijd full cpu usage (nee, geen ):O daarop) dus beetje overbodig dat fans altijd staan te loeien.
Ik heb die dingen gekocht voor 10 piek op de HCC dagen. Ik ben niet tevreden over die dingen: ik heb te weinig gekochtOp maandag 27 november 2000 15:04 schreef Ortep het volgende:
Er schijnen temperatuur geregelde fans te bestaan. Daar was ik ook al een topic over begonnen. Maar ik weet niet waar ze te koop zijn en wat ze kosten. Er zijn ook stukjes electronica die je tussen de fan en de voeding zet en die dan de fan terug regelen als ze niet (snel) hoeven te draaien.
Heb ik nog steeds een voeding waar eentje in moet. Wat was mijn stofzuigende 486 stil toen ik er een nieuwe fan in deed
Maar waar koop je ze dan? Welke zaak was het?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Uhm, ik heb het hier niet over tweak-computertjes, maar over zware servers, een paar hcc-fannetjes zijn niet genoeg, en dr zitten al wat goeie fans in, dat ga ik nie in de war gooien ook, gaat gewoon om management-tools.
Pagina: 1