Windows XP geheugen...

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
...ik heb de laatste tijd veel last van het feit dat mijn pc, als hij een tijd lang aanstaat, heel traag begint te worden.

DIt gebeurt ook als ik film heb gekeken of andere zaken heb gedaan die veel aandacht en geheugen vragen van de pc.

Als ik de pc restart gaat het daarna weer prima.....maar is er een alternatief voor dit herstarten?

Software of windows truckjes?

Verwijderd

nee die zijn er niet, je geheugen blijft andere taken die je eerder hebt gedraait onthouden hierdoor raakt je geheugen vol. De enigste manier om dit weer leeg te maken is alleen herstarten :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Hoe lang heb je dat al? Heb je je pc al eens een keer opnieuw geinstalleerd?
Ik had er een tijdje terug ook veel last van. Maar dat kwam bij mij dus omdat ik al meer als 1,5 jaar nog steeds dezelfde installatie had. Toen heb ik hem helemaal leeggemaakt en opnieuw geinstalleerd en nou loopt me pc weer als een zonnetje. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 13:22:
nee die zijn er niet, je geheugen blijft andere taken die je eerder hebt gedraait onthouden hierdoor raakt je geheugen vol. De enigste manier om dit weer leeg te maken is alleen herstarten :(
Dit is een beetje flauwekul he?

Even googlen leverde me dit al op.

Zo zijn er nog véél meer proggies.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees hier wel heel vreemde dingen. het kan echt eenvoudiger, imho.
Mijn PC (op het werk) draait nu dik een jaar op dezelfde installatie van W2K, het gebeurd me regelmatig dat ik 'vergeet' mijn PC af te sluiten. (Ik draai hier Seti ;))

Het enige dat ik doe om te voorkomen dat mijn PC'tje traag wordt (P3 800, met 256MB) is af en toe eens kijken wat er aan gekke progjes mijn geheugen staat te gebruiken. En uiteraard even controleren of dat mét of zonder mijn toestemming is. En uiteraard de opslokkende programma's daar killen, indien nodig...

offtopic:
Gelijk een hele mooie manier om allerlei andere shite in de gaten te houden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:22:
Dan zou ik vandaag toch echt een paar dozijn GB geheugen moeten hebben om nog te kunnen werken, en ik heb maar 512MB dus dat zal wel meevallen :P

Er zijn inderdaad vele zogenaamde "tweaktooltjes" die het geheugen volgooien en dan weer legen, maar of die echt helpen heb ik nooit kunnen merken :o
[google=clear windows xp memory] etc, en download.com / GoTsearch kunnen er vast wat vinden, maar dat is symptoombestrijding: kijk even in de task manager: wat draait daar dol?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1