Toon posts:

[Laptop] dvd/cdrw combo inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halllo,

Ik heb een Compaq Presario 700EA-XP laptop, bevalt me zeer goed. Ik heb er nu een cd-rom speler inzetten (intern), dus ik vroeg me af of het mogelijk is een dvd/cdrw combo in te bouwen / of laten inbouwen. En wat ik ongeveer kwijt ben aan geld.

Alvast zeer bedankt voor jullie reacties.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

vast wel mogelijk...
Maar waar heb je zelf allemaal al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Giblet schreef op 02 July 2003 @ 13:49:
vast wel mogelijk...
Maar waar heb je zelf allemaal al gekeken?
Nergens, ik heb ook geen idee waar ik moet beginnen te zoeken.

Verwijderd

Compaqs hebben Multibay, tenminste, mijn Armada en Evo wel. Je kunt de CD-ROM speler toch uit de Multibay trekken en een DVD erin knallen? Kan zelfs terwijl de computer aan staat :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.mr-at.nl
hadden ze die combo drives laatst in de aanbieding voor 99 euro.
Ze hadden er toen nog 100, geen idee hoeveel dat ze er nu nog hebben.

ze hebben een multibay, al dan niet met een adaptertje

Verwijderd

ze hebben een multibay, al dan niet met een adaptertje
Ik heb het zelfs net getest in 2 Evo N600c machines.

Voorheen zaten er Compaq CRN-8245B CD-spelers in. Ik heb ze gehotswapt met Compaq SD-C2402 DVD-spelers die ik net heb gekregen. Dat kan gewoon terwijl Windows (2000) draait :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 17:20:
[...]
Ik heb het zelfs net getest in 2 Evo N600c machines.

Voorheen zaten er Compaq CRN-8245B CD-spelers in. Ik heb ze gehotswapt met Compaq SD-C2402 DVD-spelers die ik net heb gekregen. Dat kan gewoon terwijl Windows (2000) draait :)
Klopt, bays zijn hotswappable, dus je kunt ze gewoon verwisselen zonder problemen of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij geen multibay....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 13:02:
Halllo,

Ik heb een Compaq Presario 700EA-XP laptop, bevalt me zeer goed. Ik heb er nu een cd-rom speler inzetten (intern), dus ik vroeg me af of het mogelijk is een dvd/cdrw combo in te bouwen / of laten inbouwen. En wat ik ongeveer kwijt ben aan geld.

Alvast zeer bedankt voor jullie reacties.
Is denk ik wel mogelijk . Alle cd drive`s voor een laptop die ik tot nu toe gezien heb , hebben dezelfde " ide " aansluiting . Het verschil is meestal het frontje , maar het enigste waar je daarbij op hoeft te letten is dat het eject knopje op dezelfde plaats zit , de rest kan je wel pas maken . En natuurlijk de aansluiting op het mobo maar dat zijn vaak verloopjes die je zo om kan schroeven .

Om een voorbeeld te geven ik heb vorig jaar een compaq dvd speler in mijn toenmallige Inspiron 8000 geschroefd . En die heeft altijd prima gewerkt .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:53:
[...]

Is denk ik wel mogelijk . Alle cd drive`s voor een laptop die ik tot nu toe gezien heb , hebben dezelfde " ide " aansluiting . Het verschil is meestal het frontje , maar het enigste waar je daarbij op hoeft te letten is dat het eject knopje op dezelfde plaats zit , de rest kan je wel pas maken . En natuurlijk de aansluiting op het mobo maar dat zijn vaak verloopjes die je zo om kan schroeven .

Om een voorbeeld te geven ik heb vorig jaar een compaq dvd speler in mijn toenmallige Inspiron 8000 geschroefd . En die heeft altijd prima gewerkt .
heb je misschien een adresje of website waar ik zoiets zou kunnen laten doen of kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 18:13:
Ik heb volgens mij geen multibay....
Dat lijkt me heel sterk, het is namelijk wel een Compaq. Op de Armada moest ik ook even zoeken naar het knopje, maar hij zat er wel op :)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 01:13:
[...]

heb je misschien een adresje of website waar ik zoiets zou kunnen laten doen of kopen?
Gewoon de winkel op de straat, of eventueel marktplaats.nl. Maar je hoeft niets te schroeven, er zit een eject knop voor je CD-ROM Speler op. Bij mij zit hij aan de onderkant van de laptop. Een knopje welke je opzij moet drukken waarna je de CD-ROM of DVD speler uit de multibay kunt verwijderen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 07:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 13:51:
Compaqs hebben Multibay, tenminste, mijn Armada en Evo wel. Je kunt de CD-ROM speler toch uit de Multibay trekken en een DVD erin knallen? Kan zelfs terwijl de computer aan staat :)
de compaq presario 1600 xl1 ook? want de mijne is kapot (laptop op de zijkant gevallen :( ) zie mijn post laptop gevallen - dvd-drive kapot (de dvd-drive gaat niet meer open); als iemand mij kan helpen please ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen multibay mensen, heb ook op de site van compaw.. oops HP bedoel ik gekeken en daar staat het ook zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 23:03:
Ik heb echt geen multibay mensen, heb ook op de site van compaw.. oops HP bedoel ik gekeken en daar staat het ook zo.
Dit kan kloppen , als ik me niet vergis heeft een pressario geen multi-bay . Dit
omdat dit een "basic" systeem is , meer gericht op thuis gebruik . Dit in tegenstelling tot de armada die meer voor zakelijk is en dus meer "flexibel" moet zijn .

Blijf nog steeds van mening dat je een 2e hands of nieuwe drive ( kan van dell oid zijn ) op z`n kop zal moeten zien te tikken , en dan de boel omschroeven .
Pagina: 1