Toon posts:

DELL laptops... ervaring???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben serieus aan het kijken naar een laptop.
Nu kwam ik uit bij het merk: DELL

zijn er mensen die ervaring met deze machines hebben.
ook in combinatie met win2000???

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, zijn echt prachtige dingen, vooral die schermen ! :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Alleen de prijs....|:(|:(|:(

PS : Ik hen dan wel over de Dell Latitude, de Inspiron (goedkopere model) ken ik niet...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

io,

Heb thuis zelf een Dell Inspiron 3200 (P2 233) met 3.2GB HD en 144MB RAM. Steekt ook een 3COM NIC in. Is ondertussen al twee jaar oud en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ie draait wel bijna constant en soms ettelijke dagen aan een stuk.

Windows 2000 Professional staat er vrolijk op te draaien en heb eigenlijk nog nooit een serieuze crash gehad. Okee, de HD is wat beperkt maar ja, daar kan iets aan gedaan worden...

Nope, no problemo zou ik zeggen...

Ben er dus content van, was een goeie koop...

-- Koder

Verwijderd

Aantal Dell laptops hier op het werk. Ervaring=echt bagger troep.
Latidude rommel. Keyboards gaan erg snel kapot, toetsen vallen uit! Het lijkt net playmobil dat toetsenbord.
Je krijgt ook geen warning als je batterij op is, ook fijn.

Dell nou nee!

:r
:r

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zit hier nu ook met een Dell.
Errug fijn laptopje. Het is de Dell Latitude CPi A. 366Mhz PII met 128 mb intern 10GB hdd en een 3com ethernet 10/100 +isdn ineen.

Verwijderd

dell wel doen zijn echt de beste laptop`s die ik ken, heb zelf een inspiron 7500 700mhz pIII dat ding is echt perfect kan er gewoon quake 3 op draaien
en die idiot van een bronco kan gewoon niet met laptop`s omgaan krijg echt wel een melding als de batterij op is

Verwijderd

krijg je zeker geen spijt van!
supermachientjes!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Nou, nou, nou, Bronco ... OK, ik had ook liever een van die nieuwe VAIO's of Tecra's gehad. (Nog beter: Siemens Celsius Mobile 800 :P ) Ik heb wel eens een toetsuival gehad en de CR-ROM speler maakt bij sommige CD's echt teringherrie maar verder is ie goed te gebruiken. LET WEL: er zit een groot verschil tussen de PIII en de Celeron uitvoering, de laatste is kwalitatief veel minder.

edit:
Oh, ja kep een leasebak: Latitude CPx PIII 450, 128MB met Win98 en WinNT40.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:29
Hier op kantoor ook hoor. Mensen met een Compaq staan constant te klagen en de Dells draaien vrolijk verder.

En idd de schermen: Jummie :)

Hop,hop,hop!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier op t werk ook een aantal Dell's, prima masjientjes, moet wel zeggen dat ze een jaar geleden goedkoper waren dan de concurrentie, nu is dat wel ongeveer gelijk getrokken.

Qua schermpjes moet ik zeggen dat ze in verleden wel vaak pixel uitval hadden, bij de nieuwe zie ik dat niet meer.

Trouwens de levensduur van elke laptop is ook weer afhankelijk van de gebruiker. Ik heb hier 1 inspiron 3000 liggen, 1e jaar onder directeur goed doorstaan, 2e jaar volledig afgeragd door belgische verkoopleider... scherm vertoond allemaal kapotte verticale lijnen, scherm bevestigingsscharnieren ingescheurd, batterijhouder sluit niet meer (meneer had ut maar vastgeplakt met dat bruine schildersplakband...aargh), de sluithaken van het scherm afgebroken... Maar laat dit je niet afschrikken, komt puur door die eikel die nog ontkent ook dat ie ermee heeft gesmeten. Kan me er nog kwaad om maken, maar ach nu heb ik wel een leuk leechservertje voor op lans :-)

Weet iemand of t mogelijk is om verticale lijnen op een tft te maken? Was nl wel een leuke 14.4 of 15 inch scherm (heb m niet nagemeten)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:53
Ik heb een Dell Latitude CPx H650GT lease dingetje..
Echt een waanzinnig fijn dingetje..
En dat ie geen warning geeft als batterij op is is bull; geeft netjes een melding van zoveel heb je ongev. nog te werken.. en als je dan toch nog te lang wacht dan gooit ie hem in Suspend to Disk. Werkt perfect..

Ze zijn wel duur ja; dat klopt.. Maar zeer degelijk..

Ik heb een keertje een Laptop test gezien (Weet niet waar); maar daar hebben ze allerlei machientjes getest door hem in de oven te leggen.. op de grond te smijten.. in het water laten donderen.. en de Dell Latitude kwam er het beste uit toen...

Die van mij is ook een aantal keer gestuiterd maar werkt nog perfect. geen schade te zien.. PS. Ik heb um niet laten vallen maar dus diegene die hem moets installeren ensow.. Toen ik hem gekregen had was het eerste commando op de laptop: format C:/S/Q hehe

suc6 met je evt. aankoop

Pvouput live

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 27 november 2000 15:50 schreef bronco het volgende:
Aantal Dell laptops hier op het werk. Ervaring=echt bagger troep.
Latidude rommel. Keyboards gaan erg snel kapot, toetsen vallen uit! Het lijkt net playmobil dat toetsenbord.
Je krijgt ook geen warning als je batterij op is, ook fijn.

Dell nou nee!
yep, is ook mijn ervaring, ze werken wel goed enzo maar geen degelijkheid. vooral die toetsenborden zijn troep.
heb zelf ook veel met compaqs gewerkt. die hebben ook zo hun problemen maar zijn in elk geval stukken steviger. heb nog nooit een compaq met missende toetsen gezien. bij dell is dat meer regel dan uitzondering.

Verwijderd

Dell= troep
Hp=troep
IBm=troep
Acer = troep hoewel ik nu voor acer werk :)
====================
verder hebben we nog de sony z505 series=kwaliteit
Sharp Mebius series.gebrukt deblack TFT errug mooi
Toshiba Portege/Dynabooks= mooi llichtgewicht

ik zou zelf gaan voor de deze :
sony z505 LS of SrVJ
Toshiba Portege 3480
Compag m800
Sharp 120H
en de Acer 345T travelmate(de enige goeie acer)

Verwijderd

Heb al enige jaren ervaring met DELL laptops hier op het werk, en ik denk dat het enige wat echt telt is, Hoe gaat de gebruiker er mee om.
Hebben hier ook een paar IBM thinkpads en Compaq dozen staan, maar daar zijn net even meer probleempjes mee dan met de DELL laptops, ik denk dat ze kwalitatief ongeveer wel gelijk zijn aan elkaar, en dat er bij alle merken af en toe wel eens een mindere tussen zit

• Opa
  • Laatst online: 09:27

Opa

Nu Multifocaal!

Daar noem je een paar lekkere merken op, Kyle.
Compaq was vroeger goed (een collega liet zo een ding gewoon stuiteren als verkoopdemo) maar is nu echt achteruit gehold. Toshiba idem dito. (Keb een collega op mijn huidige stek die ze allebei gehad heeft en nu tot rust is gekomen met een Dell).

Keb zelf een Inspiron 3800 (zit ik nu op te tijpen) en die heeft nog nooit een slag verkeerd gegeven net zomin als de andere Dells binnen het bedrijf.
Soms ging er een floppi stuk of een TFT scherm (we hebben er meer dan twintig in circulatie) maar dat wordt altijd binnen een week gerepareerd cq geruild. Komt er een manneke van UPS met een doos om hem op te halen.
1 ding: Die nieuwe super mini Latitude (1,6 kg)heeft inderdaad een toetsenbord van bordkarton. Het veert door of wordt gewoon niet goed ondersteund.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
* Mior heeft een dell laptop

Dell Latitude CSx Pentium III 500MHz, 64mb ram. Heel lekker dingetje.. klein ook. Maar idd, de prijs is minder. Ik denk dat je voor een lagere prijs ook van zulke laptops kune kopen. Maar als je geld teveel hebt: KOPEN ! :)

• Sneek
  • Laatst online: 20-08 19:20

Sneek

Tweaker

Alles wat ik niet zelf kan bouwen is van Dell.
Inspiron 3500 - 96 intern - pII266
Latitude nogwat - 256 intern - pII400
Inspiron 4000 - 256 intern - pIII700 - CDRW
Pagina: 1