Toon posts:

[ASP] Lokaal VBscript uitvoeren vanaf mijn ASP pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

ik heb een VBscript gemaakt, dit Vb script roept een ander VBscript aan, wat op zijn beurt een log maakt in een tekstbestand.

Nu heb ik dat eerste VB script verwerkt in mijn ASP pagina, dit script zou dan het tweede script moeten aanroepen en laten uitvoeren echter wilt dit niet werken. Heeft iemand een idee waarom dit zo is?

hieronder staat de sorce van mijn ASP page.

<%@ Language = "VBScript" %>
<%
DIM oWSH, test
test = 1
set oWSH = CreateObject("Wscript.shell")
'oWSH.Run "%windir%\system32\Wscript c:\inetpub\wwwroot\nss\test.vbs //b"
oWSH.Run "notepad"

set oWSH = Nothing

'wscript.sleep 10000
Dim WshShell, oExec
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")

Set oExec = WshShell.Exec("%windir%\system32\wscript c:\inetpub\wwwroot\nss\test.vbs")

'Do While oExec.Status = 0
' WScript.Sleep 100
'Loop

'WScript.Echo oExec.Status

end if
%>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Done2</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<h1>Done</h1>

</BODY>
</HTML>

Als iemand mijn weet te helpen ben ik hem erg _/-\o_

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Waarom heb ik het gevoel dat je een virus aan het schrijven bent en je tegen security-limitations van Windows aanloopt? :?

Professionele website nodig?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Lijkt me niet echt tof als een pagina dat doet. Er is iets engs met een ASP-pagina die probeert een scrip uit te voeren op mijn PC.

Ik denk dat je binnen IE alle veiligheidsdingen compleet uit zult moeten zetten, maar zelfs dan betwijfel ik of dat gaat werken. Is dit niet op een andere manier opt te lossen? Door bijvoorbeeld 't tweede scriptje ook op de server te zetten...?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik dacht ookal zoiets. het is eigelijk een intranet pagina, waar de backup van gestart kan worden. het tweede script voert wat batch bestanden uit om databases te stoppen en de backup laten starten.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Misschien kun je het dan oplossen door het backupscript de volledige tijd te laten draaien en te laten scannen naar de cookies dir. Als je dan een backup wil maken zet je een cookie met als naam bijv. MakeBackup. Je backupscript ziet dat, zal zijn acties uitvoeren en vervolgens de cookie verwijderen. Je hebt dan toch interactie, maar niet op de 'verboden' manier...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Maar het werkwaardige is als ik het script handmatig start werkt dit wel, alleen als ik de code plaats ik de ASP pagina zie ik ook dat notepad (hierin maakt hij een log, dit staat in het tweede script) actief wordt. echter schrijft hij niets in. Alles runt dus op de server en zijn geen cleintinstellingen van IE.

het lijkt dat ik later tegen een beveiliging aanloop, maar weet niet welke.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik (eigenlijk me collega) heb de oplossing bij microsoft vandaan. de oplossing zet ik erbij mocht iemanmd anders er later intersse in hebben.

het zijn knowlage base artikellen van MS.

Q156675 create object fails for local servers (EXEs)
Q236885
Q255770
Q278319 wshell
Q319067

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 12:45:
hieronder staat de sorce van mijn ASP page.

<%@ Language = "VBScript" %>
<%
DIM oWSH, test
test = 1
set oWSH = CreateObject("Wscript.shell")
'oWSH.Run "%windir%\system32\Wscript c:\inetpub\wwwroot\nss\test.vbs //b"
oWSH.Run "notepad"

set oWSH = Nothing

'wscript.sleep 10000
Dim WshShell, oExec
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")

Set oExec = WshShell.Exec("%windir%\system32\wscript c:\inetpub\wwwroot\nss\test.vbs")

'Do While oExec.Status = 0
' WScript.Sleep 100
'Loop

'WScript.Echo oExec.Status

end if
%>
OZ-Gump schreef op 02 July 2003 @ 12:58:
Lijkt me niet echt tof als een pagina dat doet. Er is iets engs met een ASP-pagina die probeert een scrip uit te voeren op mijn PC.
Volgens mij niet echt relevant meer, maar op deze manier (in ASP) aan roepen zal niets op de client doen... Je gebruikt ASP welke dus server-side wordt uitgevoerd..
Op de client zal dus niets merken...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Neuh.. Maar om je IUSR-account toegang te geven tot het uitvoeren van scripts. En ook te komen tot de folder %windir%.. Verder ook nog execute rechten te geven op standaard windows programma's.. Lijkt me niet echt verstandig....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1