Ik ben bezig met m'n eigen forum te bouwen en heb nu veel dingen al redelijk voor elkaar. Usergroups en rechten per forum per usergroups enzo allemaal dikke pret. Maar nu wil ik graag ook een search bouwen, maar ik heb geen idee hoe zoiets in elkaar zit. Op phpfreakz was het beste idee om iets als LIKE %woord% te gebruiken maar dat lijkt me niet echt lekker op dat op m'n posts table los te laten.
Ik dacht om tijdens het submitten alle woorden waarop gesearched mag worden een uniek ID te geven en om alle topicid's op te slaan waar dat woord in voor komt, maar volgens mij kom ik dan in de knoop met sorteren e.d.
Zou iemand de moeite willen nemen om me textueel uit te leggen hoe zoiets in elkaar kan zitten? Dan pruts ik d'r zelf wel mee verder
p.s. als jullie m'n prutswerk willen zien dan hoor ik het wel
Ik dacht om tijdens het submitten alle woorden waarop gesearched mag worden een uniek ID te geven en om alle topicid's op te slaan waar dat woord in voor komt, maar volgens mij kom ik dan in de knoop met sorteren e.d.
Zou iemand de moeite willen nemen om me textueel uit te leggen hoe zoiets in elkaar kan zitten? Dan pruts ik d'r zelf wel mee verder
p.s. als jullie m'n prutswerk willen zien dan hoor ik het wel
[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 02-07-2003 12:39 ]