en deze reactie dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Uit het draadje van chello internetdiensten staat een volgende reactie
Hehe da woord seure an me ma ja maja anders dok ik self et verschill wel aan gezien ik diej upload n dl wel ziet zitte ... wanneer komen de 10 mbit modems in gebruik diej heb ik nog liever dan dese 3 mbit
In deze reactie zit gewoonweg geen spelling, hij stond op -1 maar heb hem op 0 - overbodig gezet. het kan natuurlijk zijn dat de persoon in kwestie dyslectisch is.

Nu aan mij de vraag, hoe handlen jullie dit soort reacties in moderaties.
Ik heb vaak de neiging om deze op 0 - overbodig te zetten, deze reactie hoort daar dan ook goed thuis, maar soms heb je reacties in deze style geschreven die inhoudelijk goed zijn en een +2/3 waard zijn maar door de brakke spelling gewoonweg op 0 terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die user heeft al geen geweldige karma, maar kan weldegelijk fatsoenlijk en begrijpelijk Nederlands tikken: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=802007

Hij kan het wel, maar wilt volgens mij op een fonetische manier een reply tikken en dat schept verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Als je op deze manier ook praat dan vermoed ik dat je echt in een gehucht zit of je bewust zo onaanspreekbaar mogelijk praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40

samo

yo/wassup

teckna, bedoel je dat hij of in friesland woont, of belg is?

p.s. groetjes, Arne

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

SkyStreaker

Move on up!

samo-arne schreef op 02 juli 2003 @ 12:46:

p.s. groetjes, Arne
Waar slaat dit op... :/ En die opmerking slaat ook op jou Teckna. Gaan jullie 2 maar lekker er op los generaliseren. :r

Deze reactie van Scotty is trouwens echte intertienernetpraat vind ik. De ultieme vorm van luiheid. Snel willen typen, iets zeggen en er niet veel voor doen. In mijn bescheiden mening mogen zulke reacties keihard verwijderd of gesloten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 02-07-2003 12:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tranztaz schreef op 02 July 2003 @ 12:49:
Waar slaat dit op... :/ En die opmerking slaat ook op jou Teckna. Gaan jullie 2 maar lekker er op los generaliseren. :r
Dan hoef die kots-smilie er nog niet bij :{.
Deze reactie van Scotty is trouwens echte intertienernetpraat vind ik. De ultieme vorm van luiheid. Snel willen typen, iets zeggen en er niet veel voor doen. In mijn bescheiden mening mogen zulke reacties keihard verwijderd of gesloten worden.
Die verdwijnen op de terechte nul. Als iemand geen moeite doet om een reactie te tikken en gewoon wat snel neertikt, hoeft de reactie ook geen hoge score te krijgen.

* Robin vindt het ABN sneller tikken dan fonetisch Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
samo-arne schreef op 02 July 2003 @ 12:46:

p.s. groetjes, Arne
nee dit bedoel ik absoluut niet zo, ik ken (een paar) belgen bijvoorbeeld en eigenlijk vind ik persoonlijk dat vlamen beter ABN spreken dan de gemiddelde nederlander. en het fries is ook compleet anders.
tranztaz schreef op 02 July 2003 @ 12:49:
[...]

Fonetisch schrijven is de woorden opschrijven zoals je het uitspreekt, als je letterlijk spreekt zoals dit hier opgeschreven is dan is dat geen ABN de gehucht opmerking had ik niet op deze manier moeten neerzetten, mee eens. maar als je letterlijk zo spreekt dan is dat echt niet verstaanbaar. (vandaar de reactie dat je dan bewust onverstaanbaar spreekt)
Reacties trashen wordt niet (zomaar) gedaan (wel worden reacties soms geedit bijvoorbeeld op het moment dat warez wordt aangeboden), gesloten als in de zin dat het niet meer zichtbaar is kan een powermod doen middels een -2 dan is de reactie niet meer zichtbaar in het overzicht. ook dit wordt niet zomaar gedaan tenzij de reactie bedreigend of iets in die trant is.
het is niet de bedoeling dat alles zomaar op -2 komt, vaak is -1 voldoende.

offtopic:
overigens ben ik net tiener af maar heb geen herinnering dat ik ooit zo gepraat heb :o

[ Voor 69% gewijzigd door Teckna op 02-07-2003 13:47 . Reden: nog meer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik bedoel meer in de richting van een digitale vorm van turbotaal zeg maar.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlands is een taal. Is Vlaams een taal? Limburgs en Fries zijn dialecten (Fries is geen erkende, taal helaas) als je het ene dialect toestaat (als in: niet op afkeuren tijdens modderaten) dan moet je dat bij het andere ook niet doen wil je consequent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

WAT??? Fries is de 2e officiele taal makker! :) Hoe durf je eigenlijk? Friesland is de enige plek in de hele wereld die voor elk significant plaatsje 2 namen heeft. Tot voor kort mocht je wettelijke documenten in het Fries maken en OVERAL in NL gebruiken, wanneer nodig. Fries is GEEN dialect, het is wel een TAAL die aan het uitsterven is.

[ Voor 76% gewijzigd door SkyStreaker op 03-07-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 18:58:
Nederlands is een taal. Is Vlaams een taal? Limburgs en Fries zijn dialecten (Fries is geen erkende, taal helaas) als je het ene dialect toestaat (als in: niet op afkeuren tijdens modderaten) dan moet je dat bij het andere ook niet doen wil je consequent zijn.
offtopic:
Nederlands is een taal. Vlaams is een taal?
Fries is een officieel erkende taal! :)
Zie: Taal in Nederland: Fries
[quote]
Friesland is al sinds een aantal decennia door de Nederlandse overheid as tweetalige provincie erkend. In 1996 werd het Europees Verdrag voor Regionale en Minderheidstalen in Nederland geratificeerd, waaronder het Fries volgens hoofdstuk III (48 opties voor taalbescherming) erkend werd. In 2001 werd een Convenant Friese Taal en Cultuur tussen de Nederlandse overheid en de provincie Friesland gesloten. Dit document is de implementatie van bovengenoemd Europees Verdrag. In 1995 werd het officieel toegestaan om Fries te spreken in lokale en provinciale samenkomsten. Sinds 1997 is ook officieel toegestaan om Fries te gebruiken voor het gerecht, alhoewel het spreken ervan natuurlijk al oogluikend werd toegelaten. Door een aantal wetswijzigingen in de laatste jaren zijn officiële stukken in het Fries vrijwel altijd rechtsgeldig. In 1980 werd Fries een vak op de basisschool, in 1993 ook in de eerste vijf jaar van het voorgezet onderwijs. Al in de jaren zeventig was het mogelijk om Fries als examenvak te kiezen. De provinciale overheid en diverse gemeentes zijn sinds kort begonnen met actief taalbeleid. In de afgelopen tien jaar zijn er nu vier plattelandsgemeentes waarin de officiële plaatsnaam de Friese is. Bijna alle gemeenten op het vasteland hebben tweetalige plaatsnaamborden.
[/quote]

Maar om op het topic terug te komen. Om voor iedereen begrijpbaar te blijven, zal men een éénduidige communicatie-methode moeten hanteren. Op dit forum en op de FP is dat de Nederlandse taal.
Een duidelijk afwijkende vorm van het Nederlands, zodat het moeilijk of haast onmogelijk te lezen wordt, moet in mijn ogen dan ook of tussen de -1 en de 1 worden gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Sim-pel, als de _wens_ om te communiceren ontbreekt (b.v. door tienerprietpraat), dan mag de post wmb als overbodig gezien worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

botoo schreef op 03 juli 2003 @ 22:47:
Sim-pel, als de _wens_ om te communiceren ontbreekt (b.v. door tienerprietpraat), dan mag de post wmb als overbodig gezien worden.
* Superdeboer agreet.

0-score is dan het maximum. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Longbeard schreef op 03 July 2003 @ 20:27:
Maar om op het topic terug te komen. Om voor iedereen begrijpbaar te blijven, zal men een éénduidige communicatie-methode moeten hanteren. Op dit forum en op de FP is dat de Nederlandse taal.
Een duidelijk afwijkende vorm van het Nederlands, zodat het moeilijk of haast onmogelijk te lezen wordt, moet in mijn ogen dan ook of tussen de -1 en de 1 worden gemod.
Hmm, ik ben eigenlijk altijd van mening geweest dat het Fries een uit de kluiten gewassen dialect was, en heb altijd ten stelligste ontkend dat het een taal zou zijn. Omdat ik ook van plan ben om die illusie nog steeds te hebben als ik later sterf heb ik dat deel van je post gevoegelijk genegeerd :+
botoo schreef op 03 July 2003 @ 22:47:
Eens :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Renegade schreef op 04 July 2003 @ 10:30:
[...]

Hmm, ik ben eigenlijk altijd van mening geweest dat het Fries een uit de kluiten gewassen dialect was, en heb altijd ten stelligste ontkend dat het een taal zou zijn. Omdat ik ook van plan ben om die illusie nog steeds te hebben als ik later sterf heb ik dat deel van je post gevoegelijk genegeerd :+
Dan nogmaals ter illustratie, enkele artikelen uit de Algemene Wet Bestuursrecht:
Artikel 2:7
1.
Een ieder kan de Friese taal gebruiken in het verkeer met bestuursorganen, voor zover deze in de provincie Friesland zijn gevestigd.

Artikel 2:8
1.
Bestuursorganen kunnen in het mondeling verkeer binnen de provincie Friesland de Friese taal gebruiken.

Artikel 2:11
1.
Indien een schriftelijk stuk in de Friese taal is opgesteld, verstrekt het bestuursorgaan daarvan op verzoek een vertaling in de Nederlandse taal.

Artikel 2:12
1.
Een ieder kan in vergaderingen van in de provincie Friesland gevestigde vertegenwoordigende organen de Friese taal gebruiken.

2.
Hetgeen in de Friese taal is gezegd, wordt in de Friese taal genotuleerd.
En als je roept: jah, maar dat geldt dus alleen binnen de provincie Friesland, dan kan ik je wel verzekeren dat een dergelijke regeling voor geen andere provincie bestaat. :)

Kortom, Fryslân Boppe! 8)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus..! weer wat geleerd :)

offtopic:
Gelukkig bestaat zo'n regeling niet in de provincie waar ik woon ik heb nl. totaal geen interesse voor het dialect (sterker nog: de dialecten) die men hier spreekt...

waar ik meer aan zat te denken: je hebt bijv. ook acronyms; da's ook geen ABN.
Tja en als iemand acronyms of 'zenne' (Vlaams) gebruikt ga ik diegene daar echt niet op afrekenen...
een beetje flexibel/taalkundige vrijheid moet wel kunnen toch, zolang het niet onduidelijk wordt? Ook ingewikkeld taalgebruik kan onduidelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 18:03:
. . . Ook ingewikkeld taalgebruik kan onduidelijk zijn ;)
Hmmz, daar zeg je iets (politici -1) :+

maar laten we vooral niet uit het oog verliezen wat de bedoeling en de doelgroep van een post is en daar dan flexibel op inspringen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1