Toon posts:

Eerste "cancer project" resultaten @ Find-A-Drug

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerste laboratorium resultaten boven verwachting!! :

Internet computing finds cancer growth inhibitors
Monday 30 June 2003
Find-a-Drug, Evesham, UK

Find-a-Drug is pleased to announce that the preliminary results of its Cancer Internet project have exceeded all expectations. By using the spare computer time of thousands of PCs connected to the Internet to form a large supercomputer, Find-a-Drug has been able to evaluate the potential of more than 0.5 billion molecules and produce a set of molecules that are predicted to inhibit the growth of various types of cancer cell. Scientists at the US National Cancer Institute have tested the abilities of a small number of molecules from the set as part of their Developmental Therapeutics Program.

"We had expected that only 2-3% of the molecules predicted to inhibit cancer cell growth would be observed to do so in the laboratory" commented Keith Davies, Scientific Director of Find-a-Drug. "In this study, 7 of the 39 molecules tested showed the desired anti-cancer properties".

These results relate to two proteins: RAS, which has been described by David Kerr, Professor of Oncology at of Oxford University as the "single access gate" for signalling cell development; and VEGFr which plays a key-role in the development of new blood vessels. Previous attempts to find RAS inhibitors have been less successful, but there are some VEGFr inhibitors in clinical trials. VEGFr is a very attractive protein to target because inhibiting the development of new blood vessels would be a valuable treatment for most solid tumours including breast, colon and renal cancers. VEGFr inhibitors may also be a viable alternative to chemotherapy following surgery with fewer side-effects.

Find-a-Drug hopes to test more molecules in the laboratory later this year before making any decisions about which molecules are worthy of further research. Alternative protein targets will also be evaluated to increase the number of molecules which are predicted to have anti-cancer properties. It is hoped that choosing from a larger number of molecules will help to avoid drug failures during clinical trials.

The project has so far used over 250 years of computer time, and has involved over 8,000 PCs around the world. Each PC is running a copy of the THINK software in the background which does not affect normal use of the PC. All data transferred between the PCs and the Find-a-Drug Internet servers are encrypted. This is a necessary and valuable precaution to prevent the introduction of a harmful agent such as a virus on to the computers. PC owners may participate in the project by downloading the THINK software and molecules from www.find-a-drug.org. Once installed, the software does not require any interaction by the owner.

To participate visit www.find-a-drug.org.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:29 ]

• Dutchsauron
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Dutchsauron

Mooooh

The project has so far used over 250 years of computer time
Volgens mij snap ik het niet helemaal, op de site van UD-GRID staat toch dat er 240.003 jaar aan Total CPU Time is besteed :?
and has involved over 8,000 PCs around the world
En dit is volgens de site 1,057,067 leden :? Zie ik dit nu verkeerd of ben ik met een ander project in de war?

[ Voor 1% gewijzigd door Dutchsauron op 02-07-2003 12:37 . Reden: link ud-grid aangepast ]

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Ja, je bent met een ander project in de war! :+

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het cancer project van Find-a-Drug.... hier wordt de door ontwikkelde versie van THINK gebruikt die vroeger door UD werd gebruikt.

Dit gaat over 2 proteins uit het cancer project (RAS en VEGR).... maar bij Find-a-Drug kan je aan nog veel meer proteins uit verschillende projecten werken zoals bijv. tubercolose, SARS en recent ook HIV...

• Dutchsauron
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Dutchsauron

Mooooh

Oops, hmm ik heb weer laten zien dat ik vroeger niet opgelet heb met biologie/scheikunde/Engels :Z , sorry.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38
Maar wat is nu het verschil tussen Find-A-Drug Cancer en THINK/UD Cancer projects? Kunnen ze niet beter gewoon gaan samenwerken want dubbel werk gaan doen is natuurlijk nutteloos...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Robkazoe schreef op 02 juli 2003 @ 13:28:
Maar wat is nu het verschil tussen Find-A-Drug Cancer en THINK/UD Cancer projects? Kunnen ze niet beter gewoon gaan samenwerken want dubbel werk gaan doen is natuurlijk nutteloos...
Dubbel werk wordt er zeker niet gedaan. Bij UD cancer project worden er molekulen vergeleken met elkaar om zodoende dichter bij een behandeling tegen kanker te komen. Bij find an drug wordt er gewerkt aan SARS en eerder genoemde verschijnselen en dus NIET kanker. Als iemand dit beter kan uitlegen dan ik nu ff snel zit te tikken, be my guest!

[ Voor 1% gewijzigd door InSPiRE op 02-07-2003 13:35 . Reden: typo ]

Verwijderd

rAcEr schreef op 02 July 2003 @ 13:33:
[...]

Dubbel werk wordt er zeker niet gedaan. Bij UD cancer project worden er molekulen vergeleken met elkaar om zodoende dichter bij een behandeling tegen kanker te komen. Bij find an drug wordt er gewerkt aan SARS en eerder genoemde verschijnselen en dus NIET kanker. Als iemand dit beter kan uitlegen dan ik nu ff snel zit te tikken, be my guest!
Zowel UD en FaD zijn bezig met kanker onderzoek. Het verschil is de engine die gebruikt wordt (Ligandfit by UD en Think by Fad). Deze engine is key bij het bepalen van succesvolle candidaten.

De moleculen die op dit moment door FaD getest worden zijn een subset van moleculen die voorheen al bij UD phase I getest zijn en een hoge hit rate hadden.

Een van de reden waarom FaD deze moleculen nog eens test is omdat the Think software sindsdien drastisch verbetert is en beter schijnt te werken dan de Ligandfit software.
Think on Thu Feb 13, 2003 wrote @ FaD Forum

By way of explanation the docking algorithm used by LigandFit, which has now been published, is essential shape based and the scoring functions rather crude compared to the more sophisticated functions used by GLIDE, Prometheus and THINK. The main weakness of LigandFit is the inefficient and sparse conformational sampling which inevitably results in some hits not being confirmed by LigandFit apart from being the underlying reason why LigandFit is so terribly slow!
In hoeverre deze quote correct is kan ik niet bevestigen. Verder ondersteunt de universiteit van Oxford (!) het UD project dus moeten er ook resultaten van UD front te verwachten zijn :Y) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zelf kreeg ik bij UD het gevoel dat het allemaal maar erg langzaam ging... LiganFit lijkt me gewoon erg langzaam... maar goed het is maar mijn gevoel :)
Ik vond daar de feed-back over wat er precies gebeurde met resultaten enzo maar erg matig... vandaar mijn overstap naar Find-a-Drug... ik denk dat de huidige THINK software gewoon een stuk sneller... de feed-back die je daar krijgt over wat er met "ons werk" gedaan wordt is gewoon zeer goed... je kunt er kiezen uit allerlei interessante projecten....
en nu is er dus ook al het eerste lab resultaat dat aantoont dat de THINK software zeer goed presteert!

Overigens zijn er ook samenwerkingen met universiteiten die de Multiple Sclerosis en Plague resultaten gaan onderzoeken.... kan niet wachten op het volgende positieve lab nieuws!!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:35
Heeft toevallig één van die twee ook nog een ingebouwde screensaver?
Zoals Seti?

Verwijderd

Topicstarter
dacht dat ze dat allebei ondersteunen... Find-a-Drug kan het zeker, heb het alleen nog nooit uitgeprobeerd

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Find a drug zal ook altijd wel een GUI-based volledig e client blijven, niet te tweaken in grote en functies.

Dat is waarom ik met think gestopt ben.
Bijna geen vrijheid en de in mijn ogen absurde puntentelling.

[ Voor 11% gewijzigd door gp500 op 02-07-2003 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
je kunt bij Find-a-Drug altijd suggesties doen in het forum.... je krijgt altijd wel antwoord van
de persoon verantwoordelijk voor het project.... dus als wat jij graag wilt een waardevolle verbetering is voor de client dan zou het best in de volgende versie ingebouwd kunnen worden.

Wat de puntentelling betreft kan ik er weinig over zeggen... ik kijk nooit echt naar mijn punten maar meer naar het aantal jobs dat ik gedaan heb of het aantal moleculen.
Toch krijg ik uit het Find-a-Drug forum het idee dat de meesten wel tevreden zijn over de puntenwaardering... wat vind jij er niet goed aan dan?

• gp500
  • Niet online
Ik ben er al een tijdje uit bij UD, maar ik vond gewoon het per Wu systeem veel leuker.
Hoe beter je je best deed hoe leuker.

Maar ik kan er niet veel over zeggen ben er niet meer zo in thuis.

Verwijderd

Topicstarter
THINK software wordt alleen nog maar gebruikt bij Find-a-Drug.... bij UD gebruiken ze nu LigandFit

bij Find-a-Drug kan je de stats lists gewoon genereren aan de hand van Jobs (workunits), moleculen, punten, of CPU time.... het is maar net wat je het liefst hebt... ik kijk ook altijd naar de Jobs..... goed het is niet helemaal eerlijk omdat sommige projecten gewoon veel snellere jobs hebben.... maar ik kies mijn project niet om snellere jobs te krijgen maar aan de hand van wat mijn prioriteit heeft op het gebied van medische wetenschap. Het lijkt mij waardevoller om kanker te kunnen genezen dan bijv. SARS dat al bijna niet meer voorkomt.

Verwijderd

even vermelden dat elteor-borislavj vanaf vandaag de nr 1 van nederland levert met FInd a Drug..

Dus dpc'ers even beter je best doen aub

Eddie ruled

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Subteam reclame?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

goh niet alleen loop je een maand of wat voor maar je bent ook niet op de hoogte :D

Elteor-borislavj doet BUITEN dpc Find a drug :D

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 13:03:
[...]

why? er is ook een DPC team :'(

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 13:03:
goh niet alleen loop je een maand of wat voor maar je bent ook niet op de hoogte :D

Dat is nog erger, _Team_ reclame dus zelfs :+ Het zou verboden moeten worden >:)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• gp500
  • Niet online
ik ben een beetje aan het uitzoek wat voor project Grutte Pier na ECC2-109 zou kunnen doen.

FAD lijkt me wel leuk en simpel maar ik mis nog wat achterliggende dingen historie enzo.
en zijn er nog dingen die je zou moeten weten.

Verwijderd

_DPC_Scorpion schreef op 12 September 2003 @ 13:31:
[...]

why? er is ook een DPC team :'(
weet niet de preciese reden maar ik zal eens gaan informeren waarom dit buiten dpc om is gegaan

• gp500
  • Niet online
wie zijn er eigenlijk nog actief hierin van dpc want jullie staan niet zo hoog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 14:41:
[...]

Weet niet de preciese reden maar ik zal eens gaan informeren waarom dit buiten dpc om is gegaan
1. omdat de stats geen subteams toestaan.
2. Omdat Eddie al aan het FaD-den was voordat er ook maar iemand onder de DPC-vlag actief was.

Chapeau Ed
_/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

gp500 schreef op 22 September 2003 @ 14:03:
ik ben een beetje aan het uitzoek wat voor project Grutte Pier na ECC2-109 zou kunnen doen.

FAD lijkt me wel leuk en simpel maar ik mis nog wat achterliggende dingen historie enzo.
en zijn er nog dingen die je zou moeten weten.
Hierbij wat ervaringen met het FAD project (sorry alleen voor Windows)
- RAM geheugen gebruikt max. 12MB
- HDD gebruik max. 50MB
- AMD schijnt beter te lopen dan Intel (geen ervaring)
- Internet access laag met kleine jobs (je kunt jobs bufferen voor modem gebruikers)

Nadelen:
- Geen speciale proxy support (FAD volgt MS Internet Explorer settings)
- Alleen Windows GUI (geen CLI)
- Geen -service functionaliteit

Voordelen:
- Zeer goede support op het forum (zowel technische als project inhoudelijk)
- Goede offline functionaliteit voor modem gebruikers (groot aantal jobs kunnen gebufferd worden)
- Groot aantal verschillende projecten (bv. Kanker, SARS, HIV, Multiple Sclerosis, etc). Je kunt aangeven welk van de projecten je wilt supporten.
- Zeer stabiel (persoonlijke mening)
- PC's zonder internet kunnen gebruikt worden door jobs te importeren en exporteren.

Hoop dat dit een beetje helpt.......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 15:41 ]

• gp500
  • Niet online
he had deze reactie nog niet gezien gewledig.

Alleen die service is wat jammer de rest hebben we nog niet veel mee te maken.

Ik vraag me eigenlijk alleen af waarom dit project niet groter is binnen de grotere teams ach jah dan gaan wij de kar maar trekken 8)
Pagina: 1