Toon posts:

Win2k user-rights veranderen met batch of in de registry?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van 35 nieuwe systemen met Win2k... nou heb ik o.a. MSN weten te blokkeren in de registry, maar daar zijn natuurlijk Admin rechten voor nodig. Elke computer moet dus geconfigureerd worden in Administrator, maar moet ik dit handmatig terug gaan zetten naar normale gebruiker op 35 computers? Hier zal toch wel een batch file voor geschreven kunnen worden of misschien dat dit zelfs in de registry veranderd zou kunnen worden???

Wie heeft hier ervaring mee? :?

Greetzz Jasper

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

in dosbox: cacls /?

Daar mee kun je users aanmaken/verwijderen, rechten toekennen/veranderen enz.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus daar zou ik dan een batch-file mee kunnen schrijven...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:27
Als je in een netwerk omgeving kun je veel doen met login scripts, tip kijk eens naar kixtart. Daar kun je het register mee bewerken.

Als dat geen optie is zou je de nodige wijzigingen kunnen opslaan in een .reg bestand en die in een batch bestand gooien, en dat bestand uitvoeren als je tijdens een unattended install voor de eerste keer opstart. Als dit allemaal niet mogelijk is, kun je misschien een image maken?

Maar om daar wat zinnigs over te zeggen, moeten we toch echt wat meer informatie hebben over de rest van je configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! kben er al uit :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[rml][ Win2K] User rechten aanpassen *[/rml]
Een topic per vraag lijkt me genoeg :)

Verder welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.