Toon posts:

[WinXP] formatteren lukt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuw moeder bord in laten bouwen in mijn computer een
moederbord asus a7v8x-x so-a ddr333/400

Ik wil vandaag mijn computer formatteren normaal doe je de xp cd er in en dan start je hem op en dan komt er te staan druk op enter als je windows van cd wil opstarten (zoiets)

Maar dat doet hij niet meer ik denk zelf dat het een instelling is in de bios maar daar heb ik nu echt geen verstand van kan iemand mij helpen met de juiste instelling :)

Verwijderd

Je moet in de BIOS als first boot device cd-rom pakken :)

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een compleet andere bios als de vorig moederborden met ook een heel andere indeling enzo
Is dat dan nog het geval?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 10:15

megaleo

Special member

Onder bootoptions ofzo iets. Kun je de eerst boot device aangeven en 2e,3e en 4e.
Als eerste moet je dan cd-rom kiezen. Rest maakt niet uit.
Als je installatie klaar is. Is het wel handig om het daarna weer terug te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
nee bij deze bios niet
en de bios herkent de cdspeler ook niet wel de brander dus daar de cd in gedaan en dat ook zonder resultaat

Verwijderd

Topicstarter
Is er anders misschien nog een andere manier om winsows xp te formatteren

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bootdisk en met fdisk :?

[ Voor 65% gewijzigd door HielkeJ op 02-07-2003 14:35 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 14:16:
nee bij deze bios niet
en de bios herkent de cdspeler ook niet wel de brander dus daar de cd in gedaan en dat ook zonder resultaat
Lijkt mij dat je dan het een en ander verkeerd hebt aangesloten. Dus dat zou ik eerst maar eens nakijken.

Verder gewoon goed zoeken in je BIOS en anders je boekje d'r even bij pakken.
Ergens moet je de bootvolgorde kunnen aanpassen. Dus bv eerst cr-rom, dan floppy en als laatst HD.
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 14:33:
Is er anders misschien nog een andere manier om winsows xp te formatteren
En als je als laatste nog een post had staan, wil je die dan de volgende keer gewoon editen via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
het boekje had ik nog niet aan gedacht maar wat daar in staat heb ik al geprobeert maar werkte ook al nie

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Wat heb je dan allemaal al geprobeerd dan?

http://specs.tweak.to/7903

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik heb ook een Asus A7V8X-x, en ik kan wel degelijk in het BIOS aangeven dat 'ie vanaf CD moet booten. Ik kan het nu niet checken, maar ik dacht dat het de 2e optie van rechts is (BOOT).

Staat de CD-speler toevallig op automatisch herkennen? Kijk dan eens in dat menuutje of die hem pakt, dan kun je hem wel instellen als boot-apparaat.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de leverancier gebeld en die kwam met de mededeling dat die de bios nog niet geflasht had (ofoziets) Dus dat was heel het probleem in iedergeval bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Wel erg slordig dan dat je je bios eerst nog moet flashen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind ik ook wel terwijl dat bedrijf toch bekend staat om de goede service

Verwijderd

Weet je zeker dat de cd-rom speler wel goed was aangesloten (master-slave verhaal) (dat biosflash verhaal klinkt namelijk ook erg vaag)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel aangepast: ??? en MSMsgr smilies zijn hier niet nodig :Y)

Het is nasschoppen, maar het is handig om de volgende keer eerst even de search te proberen, er staan namelijk al vele topics met dezelfde vraag en dezelfde tips :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De leverancier zegt het zelf dus de computer gaat morgen terug en dan maken hun hem dus ik ga er nu niet verder mee prutsen en als hun gelijk hebben is het zonde van mijn tijd
Pagina: 1