[XP] USB probleem met Gigabyte 8SIML

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb geen idee waar ik dit probleem moet laten, maar uitgaande van mijn ondervindingen post ik het toch maar hier.

Ik heb hier een PC staan (Packard Bell, dat terzijde) met een Gigabyte 8SIML mobo, waarvan ik de onboard USB niet aan de gang krijg. bios-combinaties hebben geen effect (Controller 0, 1, 0+1). Geen enkel apparaat schijnt te werken, als ik een willekeurig apparaat aansluit, wordt er wel een "USB Device" gevonden door Windows XP (Home Edition, SP1), maar daar blijft het dan ook bij.

Nu twijfel ik of het een software- of een hardwareprobleem is, omdat de controller zelf wel goed herkent wordt onder XP. Op de site van Gigabyte en SiS (daar komt de chipset vandaan) staan geen drivers, op de site van Packard Bell staan wel drivers, maar ik heb geen idee welk model het is (de kast heeft een halfdoorschijnend (mat), blauw plaatje vanaf het midden op de voorkant, maar kan nergens een naam of typenummer vinden).

Kan iemand mij verder helpen ? Ik wordt er een beetje moedeloos van...

In de search kwam ik veel tegen over PB USB toetsenborden, maar niet over algemene problemen...

ps. Misschien een interresant detail: ik krijg ook geen PCI USB Controller aan de gang... dit simpele kaartje met een VIA 6202 chip vertikt het ook... misschien dat dit nog zinnige info is ?

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ben er nu vrijwel zeker van dat het een software probleem is. Windows ziet de de SiS 7001 USB Controller prima, maar zodra er een apparaat word aangesloten komt windows niet verder dan de "primaire" installatie... Zo wordt een Logitech Optical muis gezien als een USB-PS/2 Optical device, en een USB netwerkadapter als een USB to LAN Convertor. Verder dan dat lijkt windows niet te komen. Zelf een actieve USB Hub wordt niet geinstalleerd, terwijl Windows wel een extra Hub aan zou moeten geven.

Ik zat eerst aan voltages te denken, maar omdat het zelfs het simpelste apparaatje niet wil werken, leek me dat geen optie.

Verzoek aan de modjes om dit topic naar een toepasselijk forum te moven :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij deze dan een move van PMG naar WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.