Toon posts:

Explorer fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een probleem met Win ME.
Als ik de PC opstart krijg ik de melding:

"explorer heeft een fout gemaakt in <onbekend>. explorer wordt nu afgesloten."

volgens mij heb ik echt al alles geprobeerd. van het opnieuw opstarten tot het draaien van de win setup.

kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Start -> Uitvoeren -> Typ: MSCONFIG en druk op OK
Ga naar het tabblad OPSTARTEN en vink ALLES uit.

Herstart je pc...komt de melding nog steeds???

Zo nee, dan heb je een 3rd party program op je pc staan die je deze melding geeft.
Zo ja, start naar de Veilige Modus (Via F8)

Krijg je daar ook de melding???

Zo nee, dan heb je waarschijnlijk een driver die het veroorzaakt.
Zo ja, dan heb je kans dat je WIndows beschadigd is....

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
thx MSSeuke,

maar het is helaas niet de goede oplossing. In veilige modus krijg ik de melding niet, maar na het vervangen van de drivers heb ik nog steeds dezelfde foutmelding. Ook de vinkjes weghalen in msconfig werkt niet. Is opnieuw installeren een goed idee of is er nog een andere oplossing?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:59:
thx MSSeuke,

maar het is helaas niet de goede oplossing. In veilige modus krijg ik de melding niet, maar na het vervangen van de drivers heb ik nog steeds dezelfde foutmelding. Ook de vinkjes weghalen in msconfig werkt niet. Is opnieuw installeren een goed idee of is er nog een andere oplossing?
Als je Windows opnieuw gaat installeren, kijk dan of je misschien WinXP ergens kan krijgen, is een stuk stabieler dan WinME ;)

Verwijderd

Topicstarter
hier krijg ik nooit toestemming voor. het is al een oudere pc prive machine. En XP zal dan dus door de gebruiker gekocht moeten worden.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 09:31

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Mmmm....
wat dacht je van WinME eroverheen te setuppen?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Verwijderd

DukeN schreef op 02 juli 2003 @ 14:21:
Mmmm....
wat dacht je van WinME eroverheen te setuppen?
Dat heeft TS al gedaan, zie zijn openingspost ;)
volgens mij heb ik echt al alles geprobeerd. van het opnieuw opstarten tot het draaien van de win setup.
@ TS: Een explorer-fout krijg je meestal als een programma verkeerde of corrupte data gebruikt.
Probeer te achterhalen, wat er allemaal mee opstart. Aangezien je in veilige modus nergens last van hebt, moet het liggen aan een proggie wat mee opstart.

Als daar niks uit komt rollen kun je nog proberen om van de ME-CD explorer.exe te copiëeren.

Als laatste optie alles opnieuw installeren ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 14:29 ]

Pagina: 1