MSI K7T266 Pro2 RU kijk uit met biosversie 1.6

Pagina: 1
Acties:

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Mensen ik wil gewoon even meedelen dat je moet uitkijken met de nieuwste biosversie voor dit moederbord. Ik heb deze dus net op mijn moederbordje geflashed maar zit nu dus mooi met de gebakken peren. Zwart scherm, allemaal rode diagnostic leds en geen mogelijkheid tot biosrecovery. Ik heb reeds contact opgenomen met MSI en het enige dat die zeggen is dat ik de bios eruit moet trekken, opsturen en krijg hem weer als nieuw terug. Allemaal leuk en aardig maar dit geintje kost je dan wel 15 euro behandeling plus 2x verzendkosten (je moet ook retour zelf betalen). Heb al eerder problemen gehad met dit moederbord en denk dus dat dit de laatste keer is dat ik ooit iets van MSI haal.
Ik ga vanmiddag naar mijn compwinkeltje toe en ga ff een paar hotflashes proberen en hopen dat dit nog wat gaat opleveren. Anders speel ik het maar via mijn winkel (MSI geeft dan wel weer 3 jr garantie op moederborden aan leveranciers, maar geen garantie aan consumenten -letterlijke uitspraak van MSI vanochtend-).
Ik hou jullie op de hoogte

Groeten

Digital Media Junkie

Verwijderd

Ik was al geen fan van MSI en dankzij dit bericht zal ik het ook nooit meer worden ook denk ik :?
1) maar de BIOSrecovery werkt niet, kan je ook niet gewoon een andere (oudere) BIOS flashen?
2) die mooi Diagnosticsleds die je bij MSI erbij krijgt moeten je toch juist kunnen vertellen wat er fout is en wat je eraan kan doen :? :->

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Die bios is niet pas nieuw ofzo, maar komt al uit 2002:
http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6380%20Ver2.0
tevens zie ik nergens een versie 1.6 staan, msschien heb je zelf een fout gemaakt?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
de bioses voor dit mobo zit in de 3.x range dude, je hebt verkeerd bios erin geflasht

www.flashbios.org, is een nederlander dit, kost je 10euro inc verzend kosten, heb ik ook een keer gedaan, binnen 2dagen bios terug gezond en wel!!!

btw, ik heb zelfde mobo + een barton 2500@2600 erop draaien :D

[ Voor 61% gewijzigd door Mister_X op 02-07-2003 13:12 ]

• pretorian_nl
damn ik heb inderdaad per ongeluk de K7T266 Pro2 U editie erop gezet 8)7 8)7 8)7 |:( |:( Maar ding doet nu niks meer, gelukkig heb ik mijn spullen bij een topwinkeltje gehaald en heb ik een moderbord te leen ( alleen geen raid) ga nu snel achter die chip aan. Thnks voor die flashbios link, scheelt toch weer paar euro en zal wel sneller zijn dan msi zelf!

Digital Media Junkie

• pretorian_nl
Welke versie kan ik er zonder problemen op laten zetten??

Digital Media Junkie

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Gaer schreef op 02 July 2003 @ 16:33:
Welke versie kan ik er zonder problemen op laten zetten??
Wat denk je nu zelf ? :X

Hint: In elk geval niet 1.6

• pretorian_nl
3.7 dan maar he

Digital Media Junkie

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Misschien moet je volgende keer even verder kijken dan je neus lang is. En niet zomaar de schuild op MSI afschuiven. Oke, dat ze geen directe support op custumers bieden en wel op leveranciers is misschien niet zo netjes, maar bespaard hun aanzienlijk veel tijd. Bovendien is dat het punt ook niet eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 02-07-2003 16:56 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• pretorian_nl
De MSI technische dienst had vanochtend ook kunnen zeggen dat versie 1.6 de verkeerde versie is, dan was ik nu al lanh klaar geweest en had dit bericht er dus nooit gestaan. Nu mag ie harstikke dicht!
PS: kijk maar eens bij socket a moederborden welke er allemaal met de k7t266 chipset werken, misschien ook slim van hun dat ze daar de raid versie bij zetten!

Digital Media Junkie

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Gaer schreef op 02 July 2003 @ 17:07:
De MSI technische dienst had vanochtend ook kunnen zeggen dat versie 1.6 de verkeerde versie is, dan was ik nu al lanh klaar geweest en had dit bericht er dus nooit gestaan. Nu mag ie harstikke dicht!
PS: kijk maar eens bij socket a moederborden welke er allemaal met de k7t266 chipset werken, misschien ook slim van hun dat ze daar de raid versie bij zetten!
Er staat niet voor niet in de readme wees absoluut 100% helemaal super zeker dat je de JUISTE bios hebt. En trouwens ik had hem in 1 keer goed gevonden, dus zo moeilijk is het ook niet.

Ik ben wel benieuwd of jij je garantie krijgt, als je dat bordje bij mij zou hebben gekocht zou je er naar kunnen fluiten. Hopelijk check MSI ook even wat je er nu ingeflashed hebt.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ach shit happens, ik heb het ook gehad , gewoon niet goed opgelet :) enja, ik baalde enorm! anyway, flashbios saved my day,

had me chip in een luciferbakje met watten gedaan, bij postkantoor een evolop gekocht met van die lucht bubbeltjes aan de binnekant, en daarna ding laten wegen en op gestuurd via de procudere zoals ie op de site staat, dus van te voren een GOED bios ge-emailed, dat vragen ze namelijk, of op diskette mee sturen!

daarna krijg je mailtje dat je dingetje klaar is (dag later) en dat ie terug gestuurd word, ze verpakken hem zo dat hij gewoon door de brievebus naar binnekomt :)
Pagina: 1