Schrijffout SIM en T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een Siemens C55 en ik ben heel tevreden over dit toestel.
Er ergert me maar één ding en dat is de "schrijffout Sim" melding icm T-mobile (de roze sim).
Nu was het al weer een paar maanden geleden dat ik hier contact over heb gehad, dus ik dacht ik ga eens vragen hoe het zit. Want het zou in eerste instantie met een nieuwe firmware opgelost worden.

Maar ik kreeg nu dit terug van Siemens Support:
Geachte heer,

De melding schrijffout sim wordt veroorzaakt door het volgende :

Het probleem is ontstaan nadat Ben gewijzigd is in T-Mobile.
De melding schrijffout sim richt echter geen schade aan, aan het
toestel.
Het wordt ook niet veroorzaakt door het toestel maar wordt veroorzaakt
door
een communicatie fout.

De melding komt ook voor bij toestellen van andere merken hieruit
concluderen wij dat het niet aan het toestel ligt.

Voor verder informatie / oplossingen raden wij u aan T-Mobile te
benaderen
te bereiken op 0900-0236.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groeten,

Siemens Klantenservice

Mijn vraag aan jullie is nu of jullie hier willen posten of je ook dit op je toestel hebt en of je dan van het toestel het merk/type, versie van de firmware wilt vermelden?

Mijn zoektocht op Got kwam ik toch het meest of alleen Siemens tegen.

"Soylent Green is people!"

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

Bleh!

:)

Dat klopt dat heeft mijn vriendin ook met haar Siemens ME45 en nieuwe T-Mobile SIM.
Ook mijn twee jaar oude S45 heeft het met die SIM, terwijl mijn oude BEN SIM prima werkt met de ME45.
Volgens T-Mobile is het probleem alleen bij Siemens telefoons...
Firmware maakt volgens mij niet veel uit, ze hebben het allemaal!
Mooie is wel dat T-Mobile verwijst naar Siemens.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mijn vriendin heeft t ook met een C55 icm t-mobile sim.

Op hetzelfde toestel met een vodafone prepaid kaart -> geen melding.

Overigens heeft ze nog geen probleem met die melding, dus alleen een melding en verder geen problemen ofzo.

edit: ze heeft de siemens aangeschaft icm het t-mobile abb, dus er heeft niet eerder een andere SIM ingezeten

[ Voor 20% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 02-07-2003 11:29 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de Siemens ME45 en ik heb dat probleem ook, mij is in de winkel verteld dat t-mobile er aan zou werken maar als ik t-mobile bel dan zeggen ze dat ik siemens moet bellen en als ik siemens bel dan zeggen ze dat ik t-mobile moet bellen.

Maar het is t-mobile...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Bleh!

Bleh!

Nou op de ME45 van mijn vriendin moet je telkens na het aanzetten de SMS instellingen (geldigheid, etc) opnieuw doen. Bij het opslaan daarvan geeft hij dan weer de schrijffout.
Belachelijk dat Siemens en T-Mobile elkaar de zwarte piet geven, getuigd niet echt van professionaliteit.

Edit: Overigens ben ik van mening dat het probleem meer bij Siemens ligt.
Ik neem aan dat de nieuwere SIMS van T-Mobile voldoen aan de specificaties en dat zou betekenen dat Siemens in de telefoons daar niet aan voldoet. (het probleem zou te maken hebben met timing) Of Siemens moet aan tonen dat de SIM kaarten ondeuglijk zijn.
Wat ik me ook afvraag is of er met andere netwerken (in het buitenland, etc) ook problemen optreden.

[ Voor 44% gewijzigd door Bleh! op 03-07-2003 10:04 . Reden: toevoeging ]

• GrrRon
Ik dacht al dat het alleen Siemens toestellen waren.
Ik wacht nog tot na het weekend en dan ga ik eens lekker corresponderen met Siemens en T-Mobile NL.

Verwijderd

Hmm...ik weet niet zeker of het aan het toestel ligt. Want inderdaad sinds Ben T-Mobile is geworden, zijn er ook bij SonyEricsson problemen naar voren gekomen met de SIM. Zo werken een heleboel T68i toestellen niet op het T-Mobile netwerk. Dus het kan ofwel verholpen worden door een software update op het toestel, of anders moet T-Mobile met een oplossing komen.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:45

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Wat wel raar is dat bv Nokia/Motorola/Samsung toestellen er geen last van hebben...ga je toch denken dat er in de telefoon iets niet goed is....Als een simkaart in die andere merken naar behoren werken is daar niets mis mee...
Wat ik weet van die S/E T68i is dat het een antenne was die niet goed meer zat...problemen kwamen altijd pas na een paar maanden...en het had ook te maken met een netwerk upgrade, maar ja wel raar dat alleen die T68 dan raar gaat doen en andere merken niet.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik geeef de oplossing voor jullie! :D

Ik moet deze dingen dus verkopen.. en wij krijgen er vaak klachten over.. echt hebben we t-mobile erover gebeld.. en het zit em in de software van de telefoon zeggen ze dat ze met hun nieuwe simkaarten deze melding geven..maar verder gewoon alles kunnen doen. De combinatie zal verder geen fouten opleveren..

aldus namelijk ook onze ervaringen (we hebben et gewoon verder getest, en er is niets aan de hand verdeR)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BFS
  • Laatst online: 18-11 12:31

BFS

Rude awakening

Gitaarwerk schreef op 03 July 2003 @ 16:27:
ik geeef de oplossing voor jullie! :D

Ik moet deze dingen dus verkopen.. en wij krijgen er vaak klachten over.. echt hebben we t-mobile erover gebeld.. en het zit em in de software van de telefoon zeggen ze dat ze met hun nieuwe simkaarten deze melding geven..maar verder gewoon alles kunnen doen. De combinatie zal verder geen fouten opleveren..

aldus namelijk ook onze ervaringen (we hebben et gewoon verder getest, en er is niets aan de hand verdeR)
Ligt het aan mij of lees ik hier niet echt een oplossing maar eerder de oorzaak?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Bleh!

Bleh!

Precies, de oorzaak is dat de SIM te snel of te traag is bij het schrijven ofzo.
En bij sommige telefoons heb je er wel last van. Zoals ik al eerder zei de ME45 van mijn vriendin onthoud de SMS instelling niet bij het uitzetten. Als je deze niet opnieuw instelt na het aanzetten dan moet je bij ELK nieuw SMS bericht de geldigheidsduur en berichttype, etc instellen! -> dus: er is dus wel wat aan de hand, dit is best hinderlijk.
Denk dat wij ook maar eens een correspondentie met die lui (Siemens/T-mobile) op gaan zetten...

• Zaagmans
  • Laatst online: 18-11 14:00
Siemens S55 , firmware 12 en heb er ook last van. Verders belt ie en smst ie goed, alleen hij onthoudt gewoon niet de instellingen mocht je mobiel een keer helemaal leeg zijn. Offe hoort dat gewoon?

- Ruud

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@BFS, ja.. :X sorry.. haha
ehmz.. @bleh, dat is vervelend ja..dat is gewoon fout en die klacht moet goed afgehandeld worden. Ik weet dat verscheidene mensen vinden dat de T-mobile klachtenafhandeling erg beroerd is. Bij ons hielden ze ook scherp aan.Zelf heb ik geen problemen gehad er nog mee.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GrrRon
Ik weet dat het verder geen gevolgen heeft (voor de C55), die foutmelding. Maar het hoort gewoon niet! })
Er wordt een oplossing gezocht zeggen ze dan. En als je dan vraagt of het met firmware 24 (ik heb versie 18) al is opgelost, krijg je ineens bericht van Siemens dat het niet aan het toestel ligt maar aan T-Mobile en dat ook andere merken er last van hebben.
Ik hoor hier toch alleen Siemens? Ik heb expres Siemens niet in de titel van het topic gebruikt om ook reactie op andere merken toestellen te krijgen. O-)

• Bleh!

Bleh!

Die andere merken hebben geen problemen. Anders was daar wel meer over bekend.
Lees ook:
http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=2209

Pagina: 1