Toon posts:

[ADSL] Verbinding word steeds trager?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke... ik heb een comfort abbo bij planet (adsl dus :P )
Snelheid: 768/256

Vanochtend: geen internet.
bij dat vierkantje van Alcatel ADSL-modem zij die de hele tijd: De verbinding word geinistialiseerd (ofzoiets)

Na 2 uur beetje tegen bots gevochten te hebben in UT keek ik nog eeens en ja hoor internet deet het weer maar met een snelheid van 672 kbps :/ (normaal dus 768kbps)

Later ik me comp uit. zet um weer aan het ja hetzelfde: De verbinding word geinistialiseerd (ofzoiets)

na een half uurtje... deet hij het weer maaar!!!! --> 576kbps :(

wat is hier zo aan de hand? :| heb planet al gemailt maar hun kennende krijg ik daar van pas volgende week ofzo bericht (spreek uit ervaring :( )

Verwijderd

adsl ligt ook wel eens even op z'n kont; zolang het maar één dag is zou ik me er maar niet te druk over maken

Verwijderd

het is best normaal dat je niet steeds op de maximale snelheid zit. zie www.speedsuite.nl.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien je modem en computer een keer uitzetten en weer aanzetten, Misschien is er een of ander protocol op de hobbel of wacht er een of andere up-date van je virusscanner of fire-wall op een herstart (of iets in die trant).

Wanbeleid is ook beleid.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
die 768 is maximale van wat je kan bereiken..dat wilt niet zeggen dat die altijd gerealiseerd kan worden. Kan ook zijn dat UT die max. bandbreedte niet benut en daardoor het proggie verteld dat die op 5xx kbps werkt.
Boeiend... :Z

dikzak

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:05
Chello200 schreef op 02 July 2003 @ 22:45:
die 768 is maximale van wat je kan bereiken..dat wilt niet zeggen dat die altijd gerealiseerd kan worden. Kan ook zijn dat UT die max. bandbreedte niet benut en daardoor het proggie verteld dat die op 5xx kbps werkt.
Boeiend... :Z
Ehm.. Als ik verbinding maak staat er hier toch echt altijd 1.5Mbps en toen ik nog Basic had altijd 768kbps :)
Je verbindt altijd op de max snelheid met ADSL want als KPN dat niet kan garanderen leveren ze het ook niet.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klopt je maakt altijd met een bepaalde snelheid verbidinding via adsl. Wat wel kan gebeuren is dat de lijn slechter is en dat er dan bepaalde frequentie gebieden nie tmeer worden gebruikt door de modems en dan zakt inderdaad je snelheid in

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb advanced adsl en ik moet zeggen dat ik altijd de afgesproken verbinding heb 1,5 Mbps. Tenzij hij er echt uit ligt, wat overigens niet echt vaak is voorgekomen.

Maar heb je niet altijd te maken met een overboeking bij ADSL 1:40 stond me iets van bij? Dat betekent dat wanneer alle 40 'medegebruikers' van de lijn vollop downloaden tegelijk dat je dan wat 'trager' internet kan hebben?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:32

Spoooky

Core temp 37°C

Oakley schreef op 03 juli 2003 @ 12:27:
Ik heb advanced adsl en ik moet zeggen dat ik altijd de afgesproken verbinding heb 1,5 Mbps. Tenzij hij er echt uit ligt, wat overigens niet echt vaak is voorgekomen.

Maar heb je niet altijd te maken met een overboeking bij ADSL 1:40 stond me iets van bij? Dat betekent dat wanneer alle 40 'medegebruikers' van de lijn vollop downloaden tegelijk dat je dan wat 'trager' internet kan hebben?
Overboeking is zeer afhankelijk van de provider. Demon heeft bijvoorbeeld 25:1 voor consumenten ADSL, businessADSL is meestal 1:1

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Pagina: 1