Radeon "flikker" probleem

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Goedendag,

Ik heb al jaren een probleem met mijn ATI Radeon, waar ik maar geen oplossing voor weet. Het probleem ontstaat bij gebruik van de TV-out optie.
Wanneer ik een filmpje afspeel op mijn monitor ziet het er perfect uit, maar wanneer ik een filmpje afspeel via de TV-out, krijg ik last van een flikkerprobleem op mijn TV en monitor.

Wanneer ik de TV-out optie gebruik, heb ik zowel beeld op mijn monitor als op mijn TV. Waneer ik dan een filmpje afspeel flikkert het op zowel de monitor als op de TV.
Bij snelle bewegingen zie je het duidelijk; een plaatje wordt neergezet op het beeld, voordat het vorige plaatje helemaal op het beeld staat.

Ik heb al wat geprobeerd met allerlei "tweaker" programma's, maar kom er niet uit, en wil gewoon van deze "flikkering" af

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Dat flikkeren op je monitor is normaal, de monitor past zich aan aan de tv, 50hz dus.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

wat heb je zoal geprobeert,, is nogal sumier met info en dan bedoel ik wat voor kaart welke mobo wattage van je psu enz enz

• Gabriel_Knight
Even voor de duidelijkheid,
Ik heb aan ATI Radeon 32MB in samenwerking met een AMD Athlon 1200 en een Gigabyte Ga7-ZXE moederbord. IK heb wel es geprobeerd om nieuwe drivers te instaleren, maar of windows XP liep vast, of het hielp niet. Daarnaast verschillende tweak programma's gebruikt om die Radeon te tweaken, maar dat mocht niet baten.
Het geflikker blijft.

Verwijderd

je moet even een programma zoeken die ervoor zorgt dat je de juiste refreshrate krijgt of die de refreshrate forceerd.. bij de Radeon Omega drivers zit z'on proggie meegeleverd..

Sir hielp bij mij wel.

• Gabriel_Knight
Hoe hoog of laag moet ik dan die refreshrate instellen?
Pagina: 1