Gisteren heb ik een e-tech adsl routertje aangeschaft. Hiermee zou ik 4 pc's moeten kunnen aansluiten die via NAT dan 1 ADSL internet verbinding delen.
Nou alles werkt behalve connectie met mijn ISP.
Wat heb ik gedaan:
1. Ik heb een alcatel router (gekregen van KPN) die heb ik uit het netwerk
verwijderd.
2. Ik heb daarvoor in de plaats de e-tech adsl router gezet.
3. ik heb de e-tech geprobeerd in bridge mode dat werkte.
4. ik heb de e-tech in router mode gezet en met de volgende instellingen:
In het errorlog staat:
Password en username kloppen daar ben ik zeker van. Ik heb ze ook al meerdere keren opnieuw ingetypd. Ik zie iets over het hoofd maar wat? Authentification staat op 'auto'. PAP heb ik ook geprobeerd. ik weet dat mijn provider unsecure pap gebruikt. In de router instellingen zie ik overigens niets terug van secure pap of unsecure pap. Zoals jullie kunnen zien is xs4all mijn provider.
Netwerk zit als volgt in elkaar nu:
telefoonlijn <-> ISDN NT1 <-> e-tech router op 10.0.0.138 <-> PC1 op 10.0.0.150.
Op de router werkt alles. Dat wil zeggen hij heeft een ip wat ik kan pingen. Hij geeft via dhcp netjes adresssen aan de lokale pc die nu dus op 10.0.0.150 zit. De adsl link is netjes up. Het enige wat fout gaat is bij het kopje WAN en dat is het stukje dat ik bij mijn provider inlog zeg maar. Er staat daar trouwens ook IP: 0.0.0.0 en DNS 0.0.0.0 maar dat is niet zo vreemd want pas als de router goed inlogged krijgt deze een ip en dns lijkt mij.
Wie zit ook bij xs4all en heeft een soorgelijke opstelling en tips wat ik over het hoofd zie.
Nou alles werkt behalve connectie met mijn ISP.
Wat heb ik gedaan:
1. Ik heb een alcatel router (gekregen van KPN) die heb ik uit het netwerk
verwijderd.
2. Ik heb daarvoor in de plaats de e-tech adsl router gezet.
3. ik heb de e-tech geprobeerd in bridge mode dat werkte.
4. ik heb de e-tech in router mode gezet en met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| LAN:
ip adres : 10.0.0.138
dhcp server: enable
WAN:
isp: protocol: PPoA
vpi: 8
vci: 48
nat: enable
encapsulation: VC MUX
user name: user@xs4all.nl-basic-adsl
password: my_password
authentification: auto
specify an ip adres: <empty>
DNS: obtain dns adressess automatically
Line: auto |
In het errorlog staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 01:16:11 : HTTPD: System log cleared 01:16:11 : SYS: ADSL Router version 1.03p 01:16:11 : BSP: Annex B U74.1.2-0512B4 01:16:11 : CSP: He100/2xx CSP v2.4 (ISOS 8.0) 01:16:11 : Boot: 3.00 01:16:15 : PPP: LCP layer up 01:16:15 : PPP: Starting PAP 01:16:15 : PPP: Our log in failed 01:16:15 : PPP: LCP layer down 01:16:24 : PPP: LCP layer up 01:16:24 : PPP: Starting PAP 01:16:24 : PPP: Our log in failed |
Password en username kloppen daar ben ik zeker van. Ik heb ze ook al meerdere keren opnieuw ingetypd. Ik zie iets over het hoofd maar wat? Authentification staat op 'auto'. PAP heb ik ook geprobeerd. ik weet dat mijn provider unsecure pap gebruikt. In de router instellingen zie ik overigens niets terug van secure pap of unsecure pap. Zoals jullie kunnen zien is xs4all mijn provider.
Netwerk zit als volgt in elkaar nu:
telefoonlijn <-> ISDN NT1 <-> e-tech router op 10.0.0.138 <-> PC1 op 10.0.0.150.
Op de router werkt alles. Dat wil zeggen hij heeft een ip wat ik kan pingen. Hij geeft via dhcp netjes adresssen aan de lokale pc die nu dus op 10.0.0.150 zit. De adsl link is netjes up. Het enige wat fout gaat is bij het kopje WAN en dat is het stukje dat ik bij mijn provider inlog zeg maar. Er staat daar trouwens ook IP: 0.0.0.0 en DNS 0.0.0.0 maar dat is niet zo vreemd want pas als de router goed inlogged krijgt deze een ip en dns lijkt mij.
Wie zit ook bij xs4all en heeft een soorgelijke opstelling en tips wat ik over het hoofd zie.