Toon posts:

Wat maakt grafische kaart nu sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben me een heel tijdje al aan het afvragen wat een grafische kaart nu sneller maakt. Bijvoorbeeld een Radeon 9200 128 MB t.o.v. een Radeon 9600 128 MB. Is het te vergelijken met SD-RAM op 133 Mhz en DDR-RAM op 400 Mhz?!

ps. Ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Verder hebben beide dezelfde RamDac snelheid (400 Mhz).

Verwijderd

Ligt o.a. aan de core, en de rest van de specificaties(texture pipelines etc.).

Hier staat een kort artikel met wat informatie over wat er meespeelt.
http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=134

Ik hoop dat het wat informatie biedt

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 11:10 . Reden: link klopte niet ]

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verschillende zaken:

Het aantal pipelines + TMU's (texture units per pipeline) geven een indicatie, de geheugenbus. Maar natuurlijk ook de snelheid in mhz'en van de core en het geheugen. Deze voorgenoemde dingen geven een eerste indicatie.

Daarnaast natuurlijk nog VEEL meer interne dingen. Hidden surface removal, color compression. De hoeveelheid Pixelshader en vertex shader units. Ga zo maar door. Het is afhankelijk van zo veel soorten zaken.

En daarnaast geven in de toekomst het aantal pipelines en TMU's ook misschien niet eens meer een goede indicatie omdat ze over een korte tijd van de traditionele ontwerpen af gaan stappen (NV30 is een eerste kleine stap).

Verwijderd

De architectuur, de kloksnelheid van de core, de kloksnelheid van het geheugen, het soort geheugen, het aantal pixel pipelines, hoeveel vertex shaders, T&L engine, AGP snelheid, Driver (Support), enz...

Zoek eens op google voor een artikel wat het uitlegt hoe het allemaal precies in z'n werk gaat.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Zie al het bovenstaande en kijk eens naar de specs van beide kaarten :?

Dit topic is gesloten.