[digitale foto's] afdrukken in originele verhouding

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb een stuk of 200 digitale foto's (1600x1200) die ik wil laten afdrukken. Vanochtend bij de Foto Klein geweest (waar ik toch moest zijn voor wat uitvergrotingen van analoge foto's) en heb daar gevraagd wat het zou kosten. 40 cent per afdruk. Daar beginnen we dus niet aan.
Heb die kerel ook even gevraagd wat er met mijn foto's gebeurt: worden ze opgerekt om een 3:2 verhouding te krijgen, of wordt er een stuk van boven- en onderkant afgesneden? Het bleek dit laatste te zijn, en daar heb ik dus geen zin in.

Heb net al even wat topics hierover bekeken, maar de meesten waren of gedateerd of erg vaag (iedereen roept weer wat anders) dus vandaar mijn vraag :)

Wat ik nu dus wil weten is welke grote afdrukservice (a la Hema, AH, Kruidvat, Dixons etc) mijn foto's kan afdrukken zonder er iets van af te moeten halen?

Oftewel, als ze afdrukken op 10x15 dat er dan maar 10x13.3 gebruikt wordt, en het liefst dat die 1.7 cm die nog over is er meteen af gesneden wordt.

Dingen die ik niet ga doen:
* uploaden (te veel foto's)
* kunstgrepen met Photoshop (knippen of juist witruimte toevoegen)

Samenvattend: waar kan ik m'n 4:3 foto's af laten drukken met de volledige foto erop, en als het kan met wegsnijden van de witruimte die dan overblijft?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12

Garyu

WW

Volgens mij drukt de Kruidvat ze gewoon 10x13,5 (ofzoiets) af..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44
Je kunt ze natuurlijk gewoon bij een drukker digitaal laten printen op mooi papier. :)

Zou ik even vragen aan Sieca.... die gasten willen je altijd helpen en printen alles tot A2 geloof ik dus een paar foto's moet geen probleem zijn. Alleen de kosten dus; even offerte aanvragen lijkt me.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Deze misschien? Je zit wel op 34 cent per afdruk zie ik.

http://www.colormailer.com/prices.cpl?lng=nl&cntry=nl

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik wil fotopapier (glans) en niks anders :)

Had er zelf ook al even aan zitten denken, maar dit zijn natuurlijk foto's die zo lang mogelijk mooi moeten blijven (trouwfoto's) en dan denk ik dat er niets aan gewoon fotopapier kan tippen :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toevallig wist ik nog van een oude foto-afdruktest in een of ander PC blad, kijk eens bij www.picoprint.nl :) Die schijnen wel in 3x4 te kunnen afdrukken.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb het nog steeds over een grote keten he? Ik wil namelijk dat cd'tje persoonlijk langsbrengen en iemand af kunnen zeiken als het niet goed is gegaan. Dus opsturen (colormailer of picoprint) zie ik niet zitten :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Pelle schreef op 02 July 2003 @ 10:21:
Ik wil namelijk dat cd'tje persoonlijk langsbrengen en iemand af kunnen zeiken als het niet goed is gegaan. Dus opsturen (colormailer of picoprint) zie ik niet zitten :)
Je kunt bij picoprint gewoon foto's langsbrengen hoor :) Is een fotoservice die in supermarkten etc zit, zoek maar eens op dealeradressen. Waarschijnlijk bedoel je iets als Combi, Dixons.......

Verwijderd

Er zijn een stuk of 6-7 ontwikkelcentra voor digitale foto's. Je moet dus een centrale zien te vinden die in 4:3 af kan drukken. Bij mijn weten zijn die er niet. Maar wat is het probleem van zelf je foto's even op het goede formaat zetten? Zat programma's die dat volledig voor je automatiseren...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:40:
Je moet dus een centrale zien te vinden die in 4:3 af kan drukken. Bij mijn weten zijn die er niet.
Heb jij mijn link doorgelopen :P Er is er iig 1 die het kan ;)

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb dit ooit zelf laten doen bij Combi in Hoofddorp. Denk dat ze 't bij andere Combi's ook wel kunnen. In elk geval daar heb ik toen gewoon een cd-rom naar toe gebracht en dan heb je twee opties: 'Fill-in' of 'Fit-in'. Default doen ze Fill-in en raak je dus randjes kwijt. Maar als je om Fit-in vraagt krijg je wel je hele foto in de juiste verhouding. Wit randjes moest ik nog even zelf afsnijden (heb er ook niet naar gevraagd), prijs weet ik niet.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
De Hema knipt de boven- en onderkant eraf om 2:3 foto's te krijgen. Daar moet jij dus niet zijn. Het Kruidvat maakt een foto van 10:13,5 ofzo, 3:4 dus. Kost wel hetzelfde als een 10:15 foto maar spaart je veel snijwerk. Ga dus naar het Kruidvat met je cd.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

inderdaad, kruidvat, gewoon CD'tje langsbrengen

moet je alleen eerst ff die software van t kruidvat downloaden, dan bakt ie gewoon die foto's (orgineel) op CD met een textbestandje erbij met persoonsgegevens etc.... werkt simpel en effectief.

wat me wel is opgevallen is dat bij het kruidvat de afdruk kwaliteit ronduit SLECHT is als je het via internet doet... zware compressie fouten enzo die toch echt niet van mij afkomstig zijn. Met een CD waren de resultaten duidelijk beter.

Verwijderd

Ik upload altijd naar FotoQuelle. Daar vallen ook altijd randjes af omdat ik geen wit wil hebben. er zit daar echter software bij waarmee je offline in ieder geval zélf kan bepalen wélk stukje van de foto verloren gaat...

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij www.pixum.nl doen ze dat, maar dat is een online service. Je kan dus niet met je CDtje langsgaan. Misschien is dit een oplossing als je echt niks anders kan vinden.
Pagina: 1