Toon posts:

Een goede freeware firewall.

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste beheerders,

Ik ben opzoek naar een goede freeware firewall.
Ik heb er wel een aantal gevonden, maar dat zijn van die firewalls waar je programma's bepaalde rechten geeft.
Wat ik zoek is een firewall waar ik heel gemakkelijk de porten kan sluiten.
Een vereiste is op het momente wel dat het freeware is.
als het echt niet anders kan jeps dan moet het maar gekocht worden hihi :*) krentenpikker 8)

Overigens het is bedoeld voor een windows 2000 server professional.
Ik kon op het internet niets vinden van een interne firewall, wat ik wel een ZWAAR gemis vind, aangezien ze het wel in XP hebben en ook in 2003.

thanks
McMally

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 10:13 ]

Verwijderd

Voor welk os?

Heb het idee dat je opzoek bent naar zonealarm....

Verwijderd

Topicstarter
zie edit vorige begin

Verwijderd

TCP/IP filtering al bekeken?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kerio?
Outpost?

btw de firewall van XP is brak.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Windows 2000 Server Professional :?
Freeware..

Waar maakt jij op uit dat het hier Professional Networking & Servers betreft :?

Overigens is de interne firewall van XP ook niet heiligmakend. En als je er problemen mee hebt dat hij niet in 2000 zit, dan mail je Bill Gates maar.

En om niet helemaal klagend over te komen zou ik zeggen: linux & iptables.. De perfecte combo. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 02-07-2003 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tcp/ip filtering wel bekeken, maar niet direct begrepen wat dat precies doet.
Kan ik daarmee poorten aan en uit zetten?

Ik heb overigens begrepen dat ik met windows 2000 server voorzichtig moet zijn met poorten dicht gooien, want aantal processen maken, naar zeggen, gebruik van poorten om intern te connecten. Klop dit, want klonk vreemd in de oren.

sorry hoor cyberJ, niet iedereen is zo handig als jij

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 10:18 ]

Verwijderd

Ik haat het altijd als mensen dit zeggen, maar als bij het kijken naar TCP/IP filtering geen belletjes gaan rinkelen dan zul je zonder een handleiding het niet voor elkaar krijgen om een firewall in te stellen en met zekerdheid kunnen zeggen zo die zit dicht.

Om je op weg te helpen, tientallen how-to's:

http://www.google.nl/sear...0&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm om specifiek te zijn (gehaald uit google search)

Voor de volgende keer zou je natuurlijk ook zelf op google kunnen zoeken. En overigens is dit een makkelijk probleem dat niet in PNS thuis hoort.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 10:26 ]

Verwijderd

Waar maakt jij op uit dat het hier Professional Networking & Servers betreft

Overigens is de interne firewall van XP ook niet heiligmakend. En als je er problemen mee hebt dat hij niet in 2000 zit, dan mail je Bill Gates maar.

En om niet helemaal klagend over te komen zou ik zeggen: linux & iptables.. De perfecte combo.
Het levende bewijs dat de gemiddelde twaker geen last heeft van een ochtend humeur :+

Overstappen naar een linux bak, nee dat is een "proffesionle" en relevante replie :?

Wordt nu gekeken naar de TCP/IP filtering :)

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:17:

sorry hoor cyberJ, niet iedereen is zo handig als jij
Handig.. Dat heeft niets met handig zijn te maken. Je hebt waarschijnlijk niet 1 regel uit de PNS FAQ gelezen.
sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt

Daarnaast denk ik dat er genoeg vragen zijn geweest op GoT over een firewall. Maar het grootste gemis vind ik dat je post in PNS en niet wil betalen voor een goede firewall.
Koop maar eens een Cisco Pix, of een Firewall-One. Dan klaag je wel anders denk ik..

Maar goed, ik heb je een gratis oplossing gegeven.

Voor Windows 2000 server kan je best wel een aantal poorten dichtgooien, maar als je nog wel bij die machine wilt kunnen komen, dan zal je toch op moeten letten wat je dicht zet.
Een stukje software waarmee je per interface de poorten kan filteren of dichtzetten, is veel handiger.

Verwijderd

Topicstarter
DaftPunkNL
Myn excuses voor onhandige vragen. Je heb wel degelijk gelijk over die tcp/ip filtering.
Ik had daar misschien iets beter naar kunnen kijken.
Ik heb direct eenhandleiding geprint om de kracht te achter halen van deze tcp/ip filtering.
Even goed bedankt.

Haten is overigens wel een groot woord.
Belletjes rinkelen overigens op het moment niet al te snel bij mij, KOFFIE NEEDED

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:23:
[...]

Het levende bewijs dat de gemiddelde twaker geen last heeft van een ochtend humeur :+

Overstappen naar een linux bak, nee dat is een "proffesionle" en relevante replie :?

Wordt nu gekeken naar de TCP/IP filtering :)
Ja, ik heb geen ochtend humeur. Ik was om 05:30 al wakker, en al ruim 3 uur aan het werk met veel koffie, dus ik ben wakker :+

Maar wat is er mis met linux. Heel veel organisaties gebruiken linux als firewall.
Waarschijnlijk heb je daar ook geen flauw benul van, anders had je dit nooit gepost.

[zeikmodus]
Ennuh: het is Professionele

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

offtopic:
We meet again, dr. J...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt
hahaha geen ruzie maken he, daar is het nog veels te vroeg voor.

Ook ik heb last van wakker word verschijnsellen.
Even goed bedankt mensen voor het wakker schudden, want ben weer helemaal BACK TO EARTH. :-)

Verwijderd

Ik was om 05:30 al wakker
Respect gewoon 3 kwartier dan ik! :+
Maar wat is er mis met linux. Heel veel organisaties gebruiken linux als firewall.
Waarschijnlijk heb je daar ook geen flauw benul van, anders had je dit nooit gepost.
Uiteraard weet ik dit, maar de vraag was om een oplossing voor windows 2000 server, dus is je replie toch niet relevant? Over de mogelijkheden van linux/unix valt niet te twisten, no doubt about that!

• Equator

Equator

Crew Council

Vilenin schreef op 02 July 2003 @ 10:29:
offtopic:
We meet again, dr. J...
offtopic:
I have missed you.. Where have you been??
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:32:
[...]

Respect gewoon 3 kwartier dan ik! :+

[...]

Uiteraard weet ik dit, maar de vraag was om een oplossing voor windows 2000 server, dus is je replie toch niet relevant? Over de mogelijkheden van linux/unix valt niet te twisten, no doubt about that!
Als je dan toch een freeware firewall wilt, dan is linux toch goedkoper. Scheelt je de software aankoop, licentiekosten etc..
En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een linux firewall, dan in een firewall gebaseerd op een windows 2000 server, en tcp/ip filtering.

Oh, ennuh @TS: Ik is niet boos..

[ Voor 62% gewijzigd door Equator op 02-07-2003 10:35 ]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

CyberJ schreef op 02 July 2003 @ 10:32:
[...]
offtopic:
I have missed you.. Where have you been??
offtopic:
Dwelled in the land of darkness I have.. Kom s ff on-line joh :D

[ Voor 3% gewijzigd door CmdrKeen op 02-07-2003 10:34 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

CyberJ schreef op 02 July 2003 @ 10:32:
Als je dan toch een freeware firewall wilt, dan is linux toch goedkoper. Scheelt je de software aankoop, licentiekosten etc..
En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een linux firewall, dan in een firewall gebaseerd op een windows 2000 server, en tcp/ip filtering.
Ik ben zo iemand die alleen linux kan installeren en met how-to's dingen kan doen dus vrij weinig kennis van linux.

Waarom vertrouw je de TCP/IP filtering van Win2k niet?

Verwijderd

Toelichting op de situatie:
- Op deze server draaid het dotnet framework, die werkt niet onder ux :'(
- De server gaat onderdeel uitmaken van een bestaand netwerk
- Wij zijn helaas niet de systeem beheerders... om zoiets gedaan te krijgen... :(

Verwijderd

Topicstarter
aansluitend op IceFlame:
Het feit dat we dus niet de volledige bevoegheid hebben en ook maar ingehuurde studentjes zijn, willen we het zo cheap mogelijk houden.
Dat was de reden dat ik vroeg naar een freeware firewalletje.

Overigens totaal mee eens dat linux wel de beterre oplossing zou zijn voor servertje,
maar a- weinig kaas van gegeten haha, zoals de meest denk ik.
b- zoals al eerder gezegd, .Net werkt helaas niet onder linux

• Equator

Equator

Crew Council

Tja, als je de server ook andere zaken moet laten doen, dna houd het snel op ja.. .NET framework draait inderdaad niet op linux.

Maar goed, een firewall heeft in mijn ogen ook maar 1 functie: Het beveiligen van het netwerk. Geen andere productie zaken. Maar goed, ik zit hier in een wat grotere organisatie, en dan gaat het iets anders..

Weinig kennis van linux is geen reden om niet over te stappen. Er is zo verschrikkelijk veel documentatie te verkrijgen over dit OS en zijn mogelijkheden, dat je alles wel kan vinden.

Maar nogmaals.. het was maar een idee.. Met de info die ik NU heb zou ikinderdaad zeggen.. Hou hem op w2k server.

About tcp/ip filtering.. Ach, je het zal wel werken.. Maar tot nu toe heb ik alleen maar software van derden nodig zien hebben, om een 2k server als firewall in te laten zetten.

Maar goed: Misschien is MS proxy wat.. Tuurlijk kost geld, maar werkt wel. ISA server is ook erg goed, maar kost ook geld.

offtopic:
@Vilenin: Ik mag hier geen ICQ/MNS/whatever draaien(ik beheer de proxy server en contentscanners niet..), dus dat kan alleen 's avonds als ik weinig tot geen zin heb om achter de PC te kruipen.
Maar ik wil wel een keertje langskomen.. Je bent nog steeds klant dus.. ;)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

offtopic:
Mail f dan.. zie m'n profile..

[ Voor 88% gewijzigd door CmdrKeen op 02-07-2003 10:51 ]

Bloed, zweet & koffie

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
imho zet je een firewall niet _op_ een server maar er _voor_..........

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

[search=welke firewall]
[search=gratis firewall]
[search=freeware firewall]
[google=freeware firewall]
enz ...

en zoals gezegd hoort dit ook niet in dit forum thuis.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.