na jaren er nix mee gedaan te hebben ben ik weer eens met win32 aan het pielen geslagen. wat ik nu wil is het volgende:
* kep een willekeurig 3rd party windows progje draaien, met daarin een text-invoer veld. (uiteraard niet echt willekeurig, ik heb zo m'n doelstellingen
)
* nu wil nu een programma schrijven, dat periodiek een bepaalde string in het textveld van het andere programma inklopt en een <RETURN> simuleert, zodat het commando wordt uitgevoerd.
Het enige wat ik tot nu toe kan, is de HWND van het andere progje te pakken krijgen en sommige functies daarop uitvoeren (zoals ShowWindow)
Een commando als SetActiveWindow(HWND hWnd) lukt al niet, waarschijnlijk om de volgende reden:
ik heb zo'n vermoeden dat windows wel dusdanig veilig is dat me dit niet gaat lukken, of zijn er toch manieren om dit voor elkaar te krijgen?
* kep een willekeurig 3rd party windows progje draaien, met daarin een text-invoer veld. (uiteraard niet echt willekeurig, ik heb zo m'n doelstellingen
* nu wil nu een programma schrijven, dat periodiek een bepaalde string in het textveld van het andere programma inklopt en een <RETURN> simuleert, zodat het commando wordt uitgevoerd.
Het enige wat ik tot nu toe kan, is de HWND van het andere progje te pakken krijgen en sommige functies daarop uitvoeren (zoals ShowWindow)
Een commando als SetActiveWindow(HWND hWnd) lukt al niet, waarschijnlijk om de volgende reden:
dit zou ik hiermee kunnen oplossen:If the window identified by the hWnd parameter was created by the calling thread, the active window status of the calling thread is set to hWnd. Otherwise, the active window status of the calling thread is set to NULL.
voor AttachThreadInput heb ik weer het ThreadId van het andere programma nodig...voor GetThreadId(HANDLE Thread) heb ik weer een HANDLE naar een Thread nodig...en dan moet ik nog de juiste rechten hebben ook (THREAD_QUERY_INFORMATION)...By using the AttachThreadInput function, a thread can attach its input processing to another thread. This allows a thread to call SetActiveWindow to activate a window attached to another thread's message queue.
ik heb zo'n vermoeden dat windows wel dusdanig veilig is dat me dit niet gaat lukken, of zijn er toch manieren om dit voor elkaar te krijgen?