Jullie weten nog wel eens wat en ik zit hiermee helemaal vast dus zouden jullie mij hier even op een goed spoor willen zetten. Ik ben hier al een paar uur mee bezig en ik krijg het niet voor elkaar. Het gaat om onderstaande query;
Alles werkt goed in deze query, tenzij een van de velden [forms]![rapportage]![bdi] of [edi] leeg is. Dan moet hij dus (logischerwijs) alles pakken tussen 1-1-1900 en alle lege velden, maar dit werkt dus niet, hij geeft geen resultaat. Als ik echter 'Or Null' weghaal geeft hij wel het resultaat, maar de lege velden natuurlijk niet. Kan dit geheel wel of niet in SQL (daar begin ik nu aan te twijfelen) of hoe zouden jullie dit aanpakken..
Als jullie meer (achtergrond)info willen laat het dan ook even weten.
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM Offerte AS O WHERE O.[Datum in] Between IIf(IsNull(veld1), #1-1-1900# Or Null,veld1) And iif(IsNull(veld2),#31-12-2999# Or Null, veld2); |
Alles werkt goed in deze query, tenzij een van de velden [forms]![rapportage]![bdi] of [edi] leeg is. Dan moet hij dus (logischerwijs) alles pakken tussen 1-1-1900 en alle lege velden, maar dit werkt dus niet, hij geeft geen resultaat. Als ik echter 'Or Null' weghaal geeft hij wel het resultaat, maar de lege velden natuurlijk niet. Kan dit geheel wel of niet in SQL (daar begin ik nu aan te twijfelen) of hoe zouden jullie dit aanpakken..
Als jullie meer (achtergrond)info willen laat het dan ook even weten.
[ Voor 7% gewijzigd door Masch op 02-07-2003 10:07 ]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!