[wireless]Probleem met router

Pagina: 1
Acties:

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Ik heb hier een dell true mobile 1884 wireless router en truemobile 1300 kaartje en uiteraard wil ik hier dus mee op internet.

Affijn, internetverbinding werkt (naam van de computer is ook co43....), ik heb een wireless verbinding met de router (kan em ook configgen met my.router) en heb al meerdere malen het CD'tje van de router erin gehad om em te configgen...

Eerst controleert ie de internetverbinding van de computer - check
Dan moet je via de UTP kabel verbinding met de router maken en ook de internetkabel in de uplink stoppen - check
Dan gaat ie dus de router configgen voor de internetinstellingen en gaat het dus mis... dan krijg ik dus dat de ie de internetverbinding niet kan maken...

Ik snap echter niet waarom, ook als ik bij de my.router instellingen kijk lijkt mij alles goed (ja, ik heb al vaker internet geroute, maar dan niet wireless :))
- Gateway mode
- Encryptie voor het gemak uitgezet
- "Your ISP requires you to input Host Computer Name or Domain Name" staat dus de co43... naam.
- IP heb ik niet vastgezet, aangezien de router die zelf moet verkrijgen lijkt me.
- Het IP van het apparaat zelf is 192.168.2.1
- ik maak geen gebruik van port forwarding of static routing

Is er iets waar jullie mij mee kunnen helpen, want na gisteravond meer dan 2 uur dingen geprobeerd te hebben kom ik er niet uit... (ja, ik heb gesearched)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Ik check nu trouwens de status en zie dat er geen link is met de ISP... kan dat kloppen als de kabel er wel inzit...? Lijkt me dan toch dat ie wel de link moet vinden ook al krijgt ie nog geen IP... (ja, kabel zit er goed in en lichtje brand op de router)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
tis vast een 1184, zie usersguide op
http://support.ap.dell.com/docs/network/R48972/en/index.htm
heb je kabel of dsl ?

Verwijderd

Beetje vaag opgeschreven, ik snap je niet helemaal, maar heb je je kabel / adsl modem al uitgezet? Vervolgens weer aan, dan router aan, dan computer aan?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, wat voor internet verbinding heb je?
Als je Chello hebt, met DHCP, heb je een probleem, moet je je oude config bij UPC eerst weggooien. Als je ADSL hebt, kun je je router configgen als bridge, hij krijgt dan een WAN-IP van de ADSL-modem.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, het gaat om @home kabel. (te herkennen aan co430... kenmerk, dacht dat jullie dat wel kenden :))

Het heeft trouwens niks met de verbinding zelf te maken, de verbinding met internet werkt wel als ik de kabel direct in de PC plug ipv de router... (maar ik wil wireless... dus da's niet zo handig :))

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Userguide heb ik trouwens al geprobeerd arikkert...

edit: sorry voor dubbelpost ipv edit.

[ Voor 29% gewijzigd door Inferno op 02-07-2003 19:07 . Reden: edit: sorry voor dubbelpost ipv edit. ]

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
ik heb ook dat truemobile 1300 kaartje en had ook alleen wireless problemen met mijn router(linksys). Zet op je router eens de verbindingssnelheid allemaal op minimaal. Bij mij was dat 1-2 Mbit. Teq, misschien is dit ook wel een oplossing voor het probleem wat had in een ander topic.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Topicstarter
Nee, verbinding met de router via wireless is wel goed, maar ik kan gewoon niet op internet met dat kreng :(

Verwijderd

Misschien een beetje late reactie maar ik deze router ook en het is mij tot nu toe niet gelukt om een dynamisch ip in te stellen .
Statisch lukt echter wel .

Wat je kunt doen is :

Sluit je computer rechtstreeks op je kabelmodem aan .

Controleer via netwerkverbinding gegevens welk ip subnet en dns je van @home krijgt en schrijf deze op

Type nu my.router in je browser en ga via basic settings isp settings naar je instelling

Nu zet je een vinkje bij

Your ISP requires you to input Host Computer Name or Domain Name

en vul hier je CO00000 nummer in bij Hostname
bij Domain name vul je niets in

Zet ook een vinkje bij

Your ISP requires you to input IP settings

Vul hier de gegevens in die je hebt gevonden Toen je computer reechtstreeks op het modem zat.

Zo werkt het bij mij al meer als een jaar .
Ik hoop dat je er wat aan hebt

suc6 er mee
Pagina: 1