[OC]Meer Mhz = langzamer

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31
Vaag, ik heb een AMD XP1900 (palmino) en deze draait op 144*12
Draait allemaal zeer stabiel geen problemen ondervonden, maar bij benchmarks heb ik duidelijk een mindere CPU score.

Bij in SiSoft Sandra, vergelijk ik mijn CPU met een AMDXP200+ (1667mhz) en die haalt een hogere score dan mij..

ik:
9310
9979

xp2000:
9910
9910

Maar ook in 3Dmark03 krijg ik een lagere score.. (313 voorheen altijd 370)..

Geheugen is getest met mem86 en zijn geen errors gevonden, deze kan de FSB dus gewoon aan..

[ Voor 11% gewijzigd door simplemouse op 02-07-2003 09:36 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
het kan zijn dat je mem of mobo te warm wordt waardoor het allemaal trager wordt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• simplemouse
nope CPU draait ten alle tijden stressed 42 Graden en het mobo wordt 23 graden, chipset 28 Graden, mem voelt ook niet warm aan

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Probeer dan eens jouw systeempie weer wat te underclocken, dan zie je het gauw genoeg.
Of is dat systeem met die XP2000+ op de proc na exact hetzelfde?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Heb je misschien je geheugenlatencies omlaag gegooid?

Verder kan het zijn dat je moederbord door de hogere FSB automatisch de PCI en AGP dividers heeft aangepast, en dat kan ook een verminderde performance opleveren. Ik denk dat als je puur de CPU test (dus met iets als een koe) je wel een winst zult zien.

Edit: en ja, als die benchmarks @ 1,67GHz van een heel ander systeem afkomen dan zijn die verschillen ook vrij logisch :+.

[ Voor 21% gewijzigd door Wouter Tinus op 02-07-2003 09:47 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Wat voor een geheugen heb je, DDR neem ik aan.
Controleer ook je geheugen settings eens. Misschien kan je daar
nog een paar procent uithalen.

• simplemouse
ik heb pc2100 geheugen geheugen timmings heb ik niets aan veranderd en ik heb een Epox8kha+

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Missccien dat je veel performance verliest omdat je fsb op 144 loopt en je ram nogsteeds op 133, sommige mobo's zitten ram en fsb niet gekoppeld...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet zo vreemd, en gebeurt vaker dan je denkt. De systemen in Sandra zijn vaak helemaal geoptimaliseerd wat betreft RAM en OS, dus de processor resultaten zijn daar altijd wat hoger dan een gewoon systeem. Als jouw systeem op 144 * 12 loopt, en dan nog langzamer is dan de 2000+ in sandra, dan kan het zijn, dat er een bottleneck in je systeem tegen gaat werken.

Dit kan je geheugen zijn, je hdd of videokaart, etc. Ook BIOS instellingen zoals timings zijn hierbij van belang. Ga dus op zoek naar waar precies die bottleneck zit, door met alle settings te spelen.

Dat is ten slotte de lol van het overclocken, je pc optimaal laten draaien, of zelfs meer dan 100% ;). In de DOC FAQ en op verschillende OC-sites zijn flink wat OC-tips en tricks te vinden. En vergeet natuurlijk de prachtige search hier op GoT niet, daarmee zijn een flink aantal topics te vinden die hier ook over gaan. Deze gaat iig dicht, wegens search/faq :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.