[IPAQ] Oude 3870 of nieuwe 3950, enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik kan van iemand een Ipaq kopen, de 3870 voor 250 euro.
Of ik kan een nieuwe 3950 kopen voor 436 euro.

Nu is m'n hoofddoel van op dat ding GPS te laten draaien, en het toch niet te duur te maken.

Ik heb gehoord dat als de batterij van de 3870 leeg is dat hij dan ALLES verliest, dat jou je vb niet hebben met de 3900 reeks. Wat is hier van waar, zo ja is er ook een fix voor?

De 3870 zou 200 mhz zijn, terwijl de 3950 zou al 400 mhz zijn. Merk je dit verschil in Mhz hard of niet?

Wat zouden jullie doen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59

-ET-

Phone Home

ik heb zelf een 3950 en ik denk zeker met GPS dat je dat best wel merkt.

Ik heb overigens nooit gehad dat de batterij leeg was. Zeker niet met GPS want dan kan je ook in je auto bijladen

Verwijderd

RedC schreef op 02 July 2003 @ 09:15:
Ik kan van iemand een Ipaq kopen, de 3870 voor 250 euro.
Of ik kan een nieuwe 3950 kopen voor 436 euro.

Nu is m'n hoofddoel van op dat ding GPS te laten draaien, en het toch niet te duur te maken.

Ik heb gehoord dat als de batterij van de 3870 leeg is dat hij dan ALLES verliest, dat jou je vb niet hebben met de 3900 reeks. Wat is hier van waar, zo ja is er ook een fix voor?

De 3870 zou 200 mhz zijn, terwijl de 3950 zou al 400 mhz zijn. Merk je dit verschil in Mhz hard of niet?

Wat zouden jullie doen?
Ik zou zeerzeker voor de 3950 gaan! Deze is een stuk sneller (200 Mhz) en dat merk je zeker bij TomTom. De 3950 is zelfs te upgraden naar PockPC2003, wat met de 3870 niet gaat. Enige voordeel wat de 3870 heeft tov 3950 is bluetooth. Als je dat zou willen zou je voor de 3970 moeten gaan.

• RedC
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:18:
[...]

Ik zou zeerzeker voor de 3950 gaan! Deze is een stuk sneller (200 Mhz) en dat merk je zeker bij TomTom. De 3950 is zelfs te upgraden naar PockPC2003, wat met de 3870 niet gaat. Enige voordeel wat de 3870 heeft tov 3950 is bluetooth. Als je dat zou willen zou je voor de 3970 moeten gaan.
Wel nee Bluetooth is niet echt nodig, ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten gebruiken.

is 436 euro voor de 3950 een beetje een normale prijs?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je nieuw kan kopen, ga dan voor de nieuwe. Met PPC2003 is die veel sneller. Met PPC2002 draaiend merk je niet veel verschil, in veel gevallen is het zelfs trager dan een 38xx. Dit was de conclusie van enkele gebruikers die beide bezitten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

RedC schreef op 02 July 2003 @ 10:23:
[...]
Wel nee Bluetooth is niet echt nodig, ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten gebruiken.

is 436 euro voor de 3950 een beetje een normale prijs?
Ik vind 436 euro vrij prijzig. Kijk even in de pricewatch, geloof dat de prijs van een 3950 zo rond de 400 hoort te liggen. Hij is toch wel nieuw en niet tweedehands!?

• RedC
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 10:31:
[...]

Ik vind 436 euro vrij prijzig. Kijk even in de pricewatch, geloof dat de prijs van een 3950 zo rond de 400 hoort te liggen. Hij is toch wel nieuw en niet tweedehands!?
Ja hij is nieuw... net gekeken bij www.pdashop.be

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 13:30
Waarom neem je geen Palm? Moet het perse een IPaq zijn? Ik heb zelf namelijk de Palm Tungsten T met Bluetooth GPS receiver en DigiMap software, met spraak, op huisnummer niveau, superduidelijk snel en net zo duur (400 euro) als de Ipaq, maar ik vind hem kleiner en handiger om mee te werken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Verwijderd

grizzlybear schreef op 02 July 2003 @ 10:37:
Waarom neem je geen Palm? Moet het perse een IPaq zijn? Ik heb zelf namelijk de Palm Tungsten T met Bluetooth GPS receiver en DigiMap software, met spraak, op huisnummer niveau, superduidelijk snel en net zo duur (400 euro) als de Ipaq, maar ik vind hem kleiner en handiger om mee te werken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
offtopic:
Kijk eens naar de topictitel. Waarvoor denk je dat daar [IPAQ] staat?
Hij vraagt iets tussen twee apparaten, komen er altijd mensen met een 3de optie aanwandelen. Lijkt het programmerenforum wel (Waarom wil je dat?, Hoezo?, Kun je niet beter....?).

Ik heb de iPaq 3870 en heb TomTom 2 erop staan, maar zonder een GPS module. Dan doe ik een testrit en dan schokt ie. Nu weet ik niet of de demo dat doet dat ie stappen doet ipv vloeiend over de weg 'rijden'. Geluid gaat overigens gewoon vloeiend, maar soms iets te laat bij een kruising.
Zegt mij dat ie het dan niet trekt, tenzij het aan de demo zelf ligt natuurlijk.

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 10:45:
[...]

offtopic:
Kijk eens naar de topictitel. Waarvoor denk je dat daar [IPAQ] staat?
Hij vraagt iets tussen twee apparaten, komen er altijd mensen met een 3de optie aanwandelen. Lijkt het programmerenforum wel (Waarom wil je dat?, Hoezo?, Kun je niet beter....?).

Ik heb de iPaq 3870 en heb TomTom 2 erop staan, maar zonder een GPS module. Dan doe ik een testrit en dan schokt ie. Nu weet ik niet of de demo dat doet dat ie stappen doet ipv vloeiend over de weg 'rijden'. Geluid gaat overigens gewoon vloeiend, maar soms iets te laat bij een kruising.
Zegt mij dat ie het dan niet trekt, tenzij het aan de demo zelf ligt natuurlijk.
Het ligt aan de demo. Deze gaat op 5km/h de route voorkauwen. Heel langzaam dus. Op normale snelheid is het heel vloeiend.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RedC
Dus dan toch eerder de 3950 nemen ipv de 3870? M'n enige zorg is: ik wil dat het vlot gaat en niet dat ik op het kruispunt ben vb dat hij zegt u moet NU rechtsaf terwijl het dus eigelijk te laat is

• kmf
  • Niet online

kmf

RedC schreef op 02 July 2003 @ 11:39:
Dus dan toch eerder de 3950 nemen ipv de 3870? M'n enige zorg is: ik wil dat het vlot gaat en niet dat ik op het kruispunt ben vb dat hij zegt u moet NU rechtsaf terwijl het dus eigelijk te laat is
Dan moet je een goede GPS kopen. Qua software is het geen probleem, maar GPS-muizen verschillen nog wel eens van kwaliteit.

TT1/2 geef je ruim van tevoren aan dat je rechtsgesorteerd moet zijn en rechtsaf moet slaan. (na 300 meter rechtsaf slaan-> rechts afslaan)

Laat ik zo zeggen, met mijn 3850 heb ik helemaal geen last van snelheidstekort, en dan heb ik mijn kaarten nog wel geinstalleerd op de relatief tragere SD-kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door kmf op 02-07-2003 12:06 ]

• RedC
athlonkmf schreef op 02 juli 2003 @ 12:05:
[...]

Dan moet je een goede GPS kopen. Qua software is het geen probleem, maar GPS-muizen verschillen nog wel eens van kwaliteit.

TT1/2 geef je ruim van tevoren aan dat je rechtsgesorteerd moet zijn en rechtsaf moet slaan. (na 300 meter rechtsaf slaan-> rechts afslaan)

Laat ik zo zeggen, met mijn 3850 heb ik helemaal geen last van snelheidstekort, en dan heb ik mijn kaarten nog wel geinstalleerd op de relatief tragere SD-kaart.
Wel ja da's nou net belangrijk voor me, de snelheid

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Vriend van mij heeft ook een 200Mhz iPaq en daar draait TomTom heel behoorlijk op vind ik. Geen vertragingen of schokkende beelden.

• kmf
  • Niet online

kmf

RedC schreef op 02 July 2003 @ 12:15:
[...]

... en wat zei ik dus?

• MaDLiVe
  • Laatst online: 27-02 21:17

MaDLiVe

.-Observer-.

RedC schreef op 02 July 2003 @ 12:15:
[...]

Dan moet je gewoon voor een 3950 incl. ppc 2k3 gaan. (als je je ppc nu koopt krijg je ppc2k3 os waarschijnlijk standaard voor geinstalled of je kan gratis upgraden). Als bluetooth geen vereiste is biedt de 3950 veel meer voordelen t.o.v. een 3850. Het kost wat centen meer maar het is ook een stuk sneller.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1