Toon posts:

C partitie van Server vergroten!

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Bij een klant van ons is nog maar 480MB vrij op de C schijf, en op de D schijf nog 3,5.
Aangezien er op die D niks belangrijks staat, zou ik graag die ruimte bij de C partitie toevoegen.
Ik zou graag willen weten, of dit mogelijk is met partition manager, of op een andere manier.
Het gaat hier om een NT Server met de nieuwste service pack.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 08:32 ]

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
en jij bent sysadmin?, zoek dan ff zelf

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

je zou het kunnen, je bent er natuurlijk nooit zeker van of het ook echt lukt, het kan altijd fout gaan. dus backup-je is wel handig :)

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 20:02

QkE

In your face Gnagna

Ja, dit is mogelijk. Zorg wel dat je gegevens gebackupped zijn!!! De kans is niet zo heel groot, maar het kan misgaan

edit:

Wat typt iedereen toch snel... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door QkE op 02-07-2003 08:36 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 21:09

Arno

PF5A

Het kan met Server Magic van PowerQuest, alleen zijn zulke dingen ten ZEERSTE af te raden vanwege mogelijk dataverlies.
Flakkerbei schreef op 02 July 2003 @ 08:33:
en jij bent sysadmin?, zoek dan ff zelf
En jij bent PNS modje?, doe dan ff normaal

[ Voor 44% gewijzigd door Arno op 02-07-2003 08:35 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom zet je niet wat info weg op D: dan? Das wel een poepie veiliger dan je partities herdefiniëren...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
He flakkerbei, als ik een antwoord als dat van jou wil, dan ga ik wel naar de TMF chat, want daar zijn genoeg van die kneuzen, dus houd gewoon ff je smoel!!

Zieltjuh!!!! :Z

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Maak een backup, en draai Server Magic zoals Traag al zei.
Dit werkt prima!
Maar ik begrijp iets niet, je verteld dat het om een server gaat, en dat op de d partitie niets staat. Nu wil je de schijfruimte van D eigenlijk toevoegen aan C, klopt dat? :?
Wat ik zo vreemd vind is dat het een server is die eigenlijk geen schijfruimte gebruikt.....

Niet dat het me ene bout interesseerd maar het viel me op ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TeazNutz op 02-07-2003 08:42 ]

http://specs.tweak.to/7903

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Releks mensen. AMD: dit is niet echt een exotische situatie, dus met wat zoekwerk zal je heus wel wat vinden. Flakkerbei: Reageren in een topic.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Reactie van Flakkerbei is op zich best te begrijpen.

Gewoon ff zoeken en je komt bij iets van Partition Magic ofzo. Heb het zelf ook gedaan. Alleen ben je dan wel ff je server kwijt...omdat ie een reboot doet en dan je partities gaat aanpassen.

Is het niet gewoon wat om een schijfje van 100Gb erbij te plaatsen? Kost niet veel tegenwoordig...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 21:09

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 08:39:
He flakkerbei, als ik een antwoord als dat van jou wil, dan ga ik wel naar de TMF chat, want daar zijn genoeg van die kneuzen, dus houd gewoon ff je smoel!!

Zieltjuh!!!! :Z
Euh... vriend, we zitten hier wel in PNS waar er een beetje professionaliteit wordt verwacht. Als je jezelf kinderachtig opstelt, heb je ook weinig kans op professionele antwoorden ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Server die wij sinds kort in beheer hebben, en de vorige die het in onderhoud heeft gehad, die heeft er een beetje een potje van gemaakt.
En omdat ze nu met ruimte gebrek op C zitten wil ik dit graag oplossen, maar ben bang voor data verlies, dus het moet op een veilige manier!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Lijkt me duidelijk dan:
1. Software opzoeken die je wilt gebruiken
2. Testen op niet-bedrijfskritische server
3. Backup maken
4. Go.

Stap 1 is nu duidelijk.

Bloed, zweet & koffie

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 23:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik zou in ieder geval ff een ghost image draaien.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

wielhelm schreef op 02 July 2003 @ 08:48:
ik zou in ieder geval ff een ghost image draaien.
En testen, want in de manual van Ghost staat als sinds jaar en dag bij Known Bugs: "Image is corrupted". Niet altijd, maar het kán gebeuren. Testen dus :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga eens ff wat proberen, maar sorry voor de relatief simpele vraag, maar het gaat om een onbekende server, die ik zelf niet ingericht heb, dus vandaar dat ik het ff zeker wil weten.

Bedankt jongens!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik hoop toch niet dat ze de data op dezelfde partitie hebben gezet als het OS. Dit is namelijk wel heel erg stom dan. Ik zal desnoods een nieuwe HD erin hangen en die gewoon opnieuw gaan inrichten. Niks zo beroerd als werken op prutswerk van je voorganger. Weet jij veel wat voor enge constructies ergens nog inzitten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
NT, ik neem aan 4.0? Die heeft dus nog geen dynamic disc support. Wat je idd kunt doen is ghosten (en testen), herpartitioneren en terugghosten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Koffie
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, nu iedereen weer liev wezen tegen elkaar !

Flakkerbei en AMD_Certified zijn bij deze beiden gewaarschuwd wegens het gedrag wat ze vertonen.

Verder gaat dit topic op slot, hier is absoluut nix PNS aan :|

- Backup de server volledig (liefst disk to disk met Ghost oid)
- Verklein de D: partitie
- Start opnieuw op om alles te checken
- Vergroot de C: partitie

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.