Toon posts:

[xp] krijg nieuwe hardware niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in een PB imedia met een msi 6511 MoBo een Q-tec firewire kaart geïnstalleerd, en daarna een schone XP home installatie (+SP1) eroverheen. geen probleem. Totdat er een video camera ( Sony TRV16E ) aan de FiWi kaart gekoppeld werd. Er werd wel een Sony DV camera herkend, maar hij kon niet geinstalleerd worden.

Daarna de camera op mijn computer (xp1600, MSI KT266pro2, XP prof, Dynalink FiWi)aangesloten en deze werd wel meteen herkend. camera en mijn kaart + kabel werken dus.

Toen hebben we mijn Dynalink kaart in de PB gebouwd. Tot mijn grote verbazing werden de drivers niet geïnstalleerd. Wel werd de kaart gevonden, maar niet geïnstalleerd. Toen de camera op de half geïnstalleerde FiWi kaart werd aangesloten, werd de camera wel herkend als algemene Sony DV camera, maar niet geïnstalleerd?

The "inquirer"fix heb ik ook uitgevoerd (rechten management voor PCI bus).

De XP versie van de PB is nog niet geautoriseerd.

Wie heeft nog tips en truucs?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 09:40 . Reden: link toegevoegd ]

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

Kun je ff een link met specs van je cam posten

[ Voor 45% gewijzigd door AJ op 02-07-2003 08:18 ]

• AJ

AJ

hmmzz ondanks dat hij een dv-out heeft lees ik dat je hem op je usb aan moet sluiten en imagemixer moet installeren om te capturen.
hij heeft alleen een ilink-out, misschien dat dat het is.
Het is ook een beetje afhankelijk van wat je ermee wilt... als webcam moet je hem dus duidelijk op usb zetten, beetje plaatjes mailen imagemixer installeren, moet allemaal wel werken...
trouwens, heb je wel een usb-driver? (http://www.sony-europe.co...indows%AE+XP+Home+Edition)

[ Voor 19% gewijzigd door AJ op 02-07-2003 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb op mijn computer al via I-link videobeelden gecaptured. Het ligt dus m.i. aan de windows versie op de PB.

• AJ

AJ

klopt, voor XP heb je een andere driver nodig.
ff de boel netjes achterlaten, had opeens veel werk hier, excuses.
Ik zou het toch even op usb proberen met XP, dan weet je in ieder geval al een boel meer.
misschien heb je hier nog iets aan?

[ Voor 164% gewijzigd door AJ op 02-07-2003 12:21 ]