Toon posts:

[coldfusionmx] globale variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk onder coldfusion mx globale variabelen te gebruiken? en zo ja hoe. Na zoeken op GOT en google heb ik eigenlijk niks gevonden over de globale variabelen. Je kwam alleen weer uit op sessie, of is dit alleen mogelijk? Het gaat erom dat ik in elke cfm pagina een userid bijvoorbeeld kan opvragen van de desbetreffende gebruiker

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 07:35 ]

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

je zou dit kunnen doen met applicition.cfm, alhoewle ik niet echt weet in hoeverre dit misbruik hiervan is :).

Don't mind Rick

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:18
Waarom zou je de sessie niet gebruiken? Er is ook een Application scope die je kunt gebruiken... dan kun je in de Application.cfm een <cfapplication> tag zetten met daarin een applicationname... hieraan wordt dan alle variabelen gekoppeld die je gebruikt in de Application scope...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er juist een nieuwe feature was in mx dat je een globale variabelen kon zetten buiten de sessie. Maar dat zal ik wel verkeerd gelezen hebben dan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 08:07 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

offtopic:
07:32 ... is ook niet gezond hoe vroeg jij op de zaak bent he :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 07:32:
Is het mogelijk onder coldfusion mx globale variabelen te gebruiken?
Wat is volgens jou een globale variabele? Is dat een variabele die bestaat voor de pagina, de gebruiker, de applicatie, de server, het cluster van servers?
Je kwam alleen weer uit op sessie, of is dit alleen mogelijk? Het gaat erom dat ik in elke cfm pagina een userid bijvoorbeeld kan opvragen van de desbetreffende gebruiker
Als je in plaats van Google de handleiding er bij pakt dan moet je toch in het hoofdstuk over variabelen toch nog de server en application variabelen tegenkomen.

Maar afgezien daarvan, voor wat jij wil zijn sessie variabelen toch uitstekend geschikt? Als je het userid van een gebruiker wil hebben dan moet je dat juist niet in een server-wide variabele zetten, want dan hebben alle users de zelfde userid.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 08:00:
Ik dacht dat er juist een nieuwe feature was in mx dat je een globale variabelen kon zetten buiten de sessie. Maar dat zal ik wel verkeerd gelezen hebben dan.
Canard schreef op 02 July 2003 @ 07:53:
Er is ook een Application scope die je kunt gebruiken... dan kun je in de Application.cfm een <cfapplication> tag zetten met daarin een applicationname... hieraan wordt dan alle variabelen gekoppeld die je gebruikt in de Application scope...
:z

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is allemaal duidelijk. Heb gekozen voor de sessies..
Pagina: 1