In het boek wat ik een tijd geleden gekocht heb (PHP4 Zonder stress) gebruikt men vaak de volgende code om te kijken of bijvoorbeeld $blaat wel bestaat
Ik wil op m'n eigen site deze zelfde code gebruiken om te kijken of een session variabele bestaat. Ik heb 2 manieren geprobeerd om dit te bereiken, maar ik krijg telkens de melding dat de variable niet bestaat (als je niet ingelogd bent). Dat weet ik, en dat hoef ik niet nog een keer te horen
Als de user is ingelogd, is de waarde van ingelogt 1, vandaar dat als ingelogt kleiner dan 1 is, de user niet is ingelogt
Ik snap er niks van. Wat doe ik fout?
*ik ben nog maar een beginner, dus straf me niet te hard af
PHP:
1
2
3
| if ($blaat) { echo "blaat bestaat jah"; } |
Ik wil op m'n eigen site deze zelfde code gebruiken om te kijken of een session variabele bestaat. Ik heb 2 manieren geprobeerd om dit te bereiken, maar ik krijg telkens de melding dat de variable niet bestaat (als je niet ingelogd bent). Dat weet ik, en dat hoef ik niet nog een keer te horen
PHP:
1
2
3
4
5
6
| session_start("died2k"); if ($_SESSION['ingelogt']) { //checken of wachtwoord enzo wel klopt anders >> uitloggen } |
Als de user is ingelogd, is de waarde van ingelogt 1, vandaar dat als ingelogt kleiner dan 1 is, de user niet is ingelogt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| session_start("died2k"); $ingelogt = $_SESSION['ingelogt']; if ($ingelogt > 0) { //checken of wachtwoord enzo wel klopt anders >> uitloggen } |
Ik snap er niks van. Wat doe ik fout?
*ik ben nog maar een beginner, dus straf me niet te hard af
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc