Ik heb deze code geschreven en werkt erg goed in IE, maar (vermoedelijk) Netscape/Mozilla based browsers willen niet! Kreeg namelijk een reactie van iemand die gebruik maakt van Opera en dat werkt dus blijkbaar niet.
Iemand die mij misschien kan helpen met het script, zodat het ook werkt in de genoemde browsers?
Wat het dus doet, even voor de duidelijkheid. Er kan een keuze gemaakt worden uit 3 services d.m.v. radio buttons. Als radio button 1 is gechecked dan moet de form action anders zijn dan bij radio button 2 of 3. Het is dus om snel in te kunnen loggen op die services. Vandaar die Nickname, Password, user, passwd.
In IE werkt het dus WEL.
Bedankt voor jullie meedenken alvast.
Iemand die mij misschien kan helpen met het script, zodat het ook werkt in de genoemde browsers?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| function submitForm(f) {
if((!f.service[0].checked) && (!f.service[1].checked) && (!f.service[2].checked)){
alert('Maak een keuze uit onze services');
return false;
}
var nick = f.user.value;
if(nick.match(/^[A-Za-z0-9\\[\]\{\}^\\\|\_\-`]{1,32}$/))
if(f.service[0].checked){
f.action = f.service[0].value;
}
if(f.service[1].checked){
f.action = f.service[1].value;
}
if(f.service[2].checked){
f.action = f.service[2].value;
}
f.Nickname.value = f.user.value;
f.Password.value = f.user.passwd;
f.submit.click();
return true;
alert('Vul een geldige gebruikersnaam in');
f.user.value = nick.replace(/[^A-Za-z0-9\\[\]\{\}^\\\|\_\-`]/g, '');
return false;
} |
Wat het dus doet, even voor de duidelijkheid. Er kan een keuze gemaakt worden uit 3 services d.m.v. radio buttons. Als radio button 1 is gechecked dan moet de form action anders zijn dan bij radio button 2 of 3. Het is dus om snel in te kunnen loggen op die services. Vandaar die Nickname, Password, user, passwd.
In IE werkt het dus WEL.
Bedankt voor jullie meedenken alvast.
edit:
Sorry!!! ik zie net dat ik het verkeerd heb geplaatst, moest natuurlijk in "Programming & Webscripting". Iemand die het even wil verplaatsen???
Sorry!!! ik zie net dat ik het verkeerd heb geplaatst, moest natuurlijk in "Programming & Webscripting". Iemand die het even wil verplaatsen???
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 01:26 ]