Toon posts:

Laptop Zonder CD Met Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel nagedacht te hebben, ben ik er niet uitgekomen dus leg ik mijn probleem aan jullie voor. Ik heb een laptop waar geen cdrom in zit (en kan ook geen op). Op de laptop zit een IR en een USB (heb wel een usb cdrom maar werkt niet in dos).

Ik weet een kleine oplossing waar ik momenteel mee bezig ben maar ik zou graag willen weten of jullie iets beters weten.

[zelf wil ik dus proberen met een partitie te maken op mijn eigen pc, daar de hele windos cd op te zetten, image te maken, en via het netwerk de image terug op de laptop zetten] wat een gerompslomp, ik hoop dat iemand een betere methode kent. Want ik moet nog zien uit te vinden of die 3com kaart wel werkt :P

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Is die usb cd niet bootable, bios wil wel eens uitkomst brengen.
usb drivers misschien??
Meer info graag, wat voor laptop e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Beercase op 02-07-2003 01:14 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
je cdrom speler in je pc delen, en zo winxp installeren? of gaat dat niet werken :? (Moet het zoiezo een upgrade install zijn btw, anders idd een image gebruiken denk.

:? spoor ik wel? ik zie nergens staan dat je wilt doen waar ik het over heb, hoe ik er bij kom weet ik niey 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Maverick op 02-07-2003 02:19 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 11:45
Uittesten van de kaart kan in ieder geval in een andere computer. Bij de rest kan ik je echt niet helpen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:27
Misschien kun je iets met ghost doen door de pc's met een crosskabel te koppelen en dan de machines te booten in ghost. Daar de master en slave kiezen en dan de image over te pompen.

Als de machine nu nog op het netwerk kan komen kun je even de image kopiëren op een losse partitie, daarna boot je in ghost en zet je de vers gekopieerde image over je huidige c heen.

Overigens zie ik nergens staan welk besturingssysteem je gebruikt maar ik denk 98/Me, met 2000 en hoger kun/heb je namelijk problemen met je ide drivers etc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oude p2 toshiba laptop, en de cdrom is een USB drive van Iomega een brander 4x4. En zij hebben slecht drivers voor WIN98 en hoger...

verder heb ik op mijn huidige pc windows xp...

maar de laptop is dus helemaal leeg, geen os, nix

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

en watvoor netwerk-kaartje is het? 3com is over het algemeen redelijk uitgebreid met driver-aanbod! En vervolgens een bootdisk in elkaar flansen moet ook wel lukken met deze link Bart's network boot disk.

[ Voor 24% gewijzigd door Rum op 02-07-2003 11:29 ]

Verwijderd

Norton ghost heeft wel usb cd drivers...zal eens kijken of ik er die af kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
EN JAH HOOR :D RUM HEEFT DE YACKPOT GEWONNEN :P

het is prima gelukt met die bart's boot disk.. :D ... een quote:
...People tell me my network bootdisk is by far out the best found on the web...
Kon niet beter geholpen worden op de verjaardag van GOT :D of was dat nou gisteren.. naja iig BEDANKT :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:27 ]

Pagina: 1