Ik betrad de wereld van de Pocket-pc enige tijd geleden toen ik in de aanbieding een (redelijk oude) iPAQ H3130 kocht. Na enig onderzoek bleek deze niet het toen nieuwe PPC 2002 te hebben maar het verouderde 2000. Verder ge-brows leerde mij dat deze twee systemen relatief weinig verschilden: voor zwart-wit gebruikers zoals ik was 2002 niet schokkend vernieuwend; bovendien passen niet alle programma's (o.a. Reader) in de ROM dus neemt het OS ook een deel van je RAM in.
Afijn, dat zal dus wel met een update te vernieuwen zijn, dacht ik, ik heb immers net een aanzienlijk bedrag voor zo'n handrekenaar neergeteld
Nee dus: betalen maar weer
Eerst geloofde ik het niet, en toen bleek dat aan het begin de update WEL gratis beschikbaar gesteld werd door COMPAQ. Dat duurde niet lang; voortaan moest er voor een voorheen gratis upgrade een absurd hoge 'shipping and handling-fee' worden neergeteld. Heb ik dus maar niet gedaan. Nu zie ik dat er weer een nieuwe variant is: Windows Mobile 2003. Gebruikers die veel geld hebben betaald voor hun apparaat en licensie moeten vooral weer de portomonee opentrekken en liefst nog hun oude product aan de recycle bin toewijzen:
Is hier misschien wat aan te doen?
Afijn, dat zal dus wel met een update te vernieuwen zijn, dacht ik, ik heb immers net een aanzienlijk bedrag voor zo'n handrekenaar neergeteld
Nee dus: betalen maar weer
Eerst geloofde ik het niet, en toen bleek dat aan het begin de update WEL gratis beschikbaar gesteld werd door COMPAQ. Dat duurde niet lang; voortaan moest er voor een voorheen gratis upgrade een absurd hoge 'shipping and handling-fee' worden neergeteld. Heb ik dus maar niet gedaan. Nu zie ik dat er weer een nieuwe variant is: Windows Mobile 2003. Gebruikers die veel geld hebben betaald voor hun apparaat en licensie moeten vooral weer de portomonee opentrekken en liefst nog hun oude product aan de recycle bin toewijzen:
Zie ik het verkeerd, of is dit het uitpersen van bestaande klanten? Je kan ook met je oude software verder natuulijk, maar dan staat de tijd ook echt stil. Ik kan bijvoorbeeld de nieuwe e-Books niet meer openen, daar is PPC 2002 voor nodig. Je moet dus toch blijven kopenThe best way to see all the great new features of Windows Mobile™ 2003 software for Pocket PC is try it out for yourself. If you already own a Pocket PC check to see if your manufacturer is offering an upgrade. If you are thinking about buying a new Pocket PC, they are available in stores or on-line today.
Is hier misschien wat aan te doen?