[W2K]UT niet fullscreen op glide

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Dit is natuurlijk een probleem van deze game, maar dat het door de videokaart komt lijkt mij ook duidelik... daarom in dit forum:

Ik heb een p2-350 met een S3 Virge GX 4 mb.. en een add-on diamond voodoo 2 12 mb. Unreal tournament draait gewoon in software mode of d3d, maar uiteraard ongelooflijk sloom. In Glide daarentegen draait het redelijk goed, maar hij wil maar niet fullscreen gaan. Ik heb UT al opnieuw geinstalleerd, heb 3 verschillende drivers geprobeerd inclusief de 3dfx beta driver. Ik draai overigens Win 2K.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Mentalist

[avdD]

Al verschillende resoluties geprobeerd?

Misschien eens kijken of je een dualboot met Win98 kunt maken (of gewoon alles onder Win98 doen, zeker als die machine niet je primaire computer of server is lijkt me dat geen probleem ;)). Naar ik me herinner kon de V2 onder Win2K niet eens D3D of OpenGL aan (weet het wel zeker). Glide heb ik destijds met m'n V2 onder Win2K niet zwaar doorgetest, maar als D3D/OpenGL totaal _niet_ zijn overgezet lijkt het me dat Glide ook wel niet al te jofel zal zijn onder Win2K.

edit:

Oh ja, OpenGL zat er wel in maar was heel brak geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 02-07-2003 01:05 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• thettes
Ik weet het, misschien toch maar weer gewoon win 98 op die pc.. XP heeft dezelfde problemen denk ik, want dat zijn per slot van rekening dezelfde drivers.. of werkt XP toch weer miniem iets anders waardoor UT wel full screen draait? Ik heb overigens op een andere pc (voodoo 4, 1000 mhz, win XP) geen enkel probleem. jammergenoeg zijn de drivers daarvan vanaf voodoo 3 tot 5.. :(

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

jep, idd win98 draaien, in 2k waren die drivers vrij gelimiteerd/niet-werkend.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange + move SPV :)

Verwijderd

In 2000 werd glide heel slecht ondersteunt en in XP wordt het helemaal niet meer ondersteunt. Oplossing inderdaad 98.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:09
hoe draai jij glide met een S3 Virge?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Tampie schreef op 03 July 2003 @ 13:26:
hoe draai jij glide met een S3 Virge?
Niet, als je leest zie je dat ie een V2 addon erbij heeft ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:09
W3ird_N3rd schreef op 03 July 2003 @ 13:28:
[...]

Niet, als je leest zie je dat ie een V2 addon erbij heeft ;)
ow |:(

nou ik denk niet dat je terug hoeft naar 98 hoor. Mijn V5 heeft het ook goed gedaan op win2k. Probeer eens Alt+Enter als je in UT zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 03-07-2003 13:30 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ik denk dat jouw voodoo5 nog langer driverondersteuning heeft genoten?

• thettes
inderdaad, zo was het dus ook met die voodoo 4 van mij.. Amigamerlin drivers gebruikte ik daar, en die werkten goed. Jammergenoeg gaan die maar tot de V3 terug. Vanavond dus win 98, het is toch maar een "klooi" pc'je ;)

• thettes
Windows 98 erop, en nog steeds geen fullscreen. UT weer opnieuw erop, verschillende drivers geprobeerd, andere 2d kaart erin gestopt, voodoo in een ander pci slot, allemaal werkt het niet.

Het probleem is me nu wel duidelijker, als ik met alt-enter naar fullscreen ga dan blijft mijn beeld hangen, en mijn muis verdwijnt. nog een keer alt-enter, en hij gaat naar een window en is weer speelbaar.

edit:

Ik ben erachter dat je voor een voodoo 2 wel een passthrough cable nodig hebt, deze heb ik niet gekregen toen ik de voodoo 2ehands kocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespot.com/features/pc_workshop9/shared/44-passthru.jpg

Ligt het daaraan? En zijn deze kabeltjes gewoon in de winkel te koop voor een kleine prijs?

[ Voor 30% gewijzigd door thettes op 04-07-2003 00:41 ]

Verwijderd

dus je had niet die kabel er tussen zitten???

vraag je je dan niet af waarom je zoveel beeldscherm aansluitingen hebt :?

en dat kabeltje is denk ik wel gewoon te kopen in de winkel. weet niet hoe duur.. anders knutsel je zelf wat :Y)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

thettes schreef op 04 July 2003 @ 00:38:
Windows 98 erop, en nog steeds geen fullscreen. UT weer opnieuw erop, verschillende drivers geprobeerd, andere 2d kaart erin gestopt, voodoo in een ander pci slot, allemaal werkt het niet.

Het probleem is me nu wel duidelijker, als ik met alt-enter naar fullscreen ga dan blijft mijn beeld hangen, en mijn muis verdwijnt. nog een keer alt-enter, en hij gaat naar een window en is weer speelbaar.

edit:

Ik ben erachter dat je voor een voodoo 2 wel een passthrough cable nodig hebt, deze heb ik niet gekregen toen ik de voodoo 2ehands kocht.

[afbeelding]

Ligt het daaraan? En zijn deze kabeltjes gewoon in de winkel te koop voor een kleine prijs?
Oooh, nu snap ik het 8)7

Die V2 is een addon kaart : zolang je in 2D zit doet je Voodoo niks anders dan signaal van je videokaart doorgeven. Wanneer je naar 3D switcht neemt de Voodoo het over.

Alles wat je tot nu toe hebt gedaan heb je gedaan op je ViRGE :o

In fullscreen neemt je Voodoo het over, maar dan zie jij dus niks meer bij gebrek aan een fysieke verbinding Voodoo > monitor.

Switch eens naar fullscreen en haal dan je VGA kabel uit je ViRGE en doe 'm in die Voodoo ;)

Wat betreft die doorluskabel : een gewone monitorverlengkabel volstaat :o

Even voor de duidelijkheid : je moet dus je monitor in je Voodoo doen en die Voodoo met een doorlus/verlengkabel weer aan je ViRGE hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 04-07-2003 12:14 ]

• thettes
Ongelooflijk bedankt, nu draai ik tenminste UT in 800x600 medium detail met 60 fps :D
Pagina: 1