Beveilingskabel voor notebook

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:42
Ik ga binnenkort op vakantie en om te voorkomen dat mijn notebook wordt gestolen in het buitenland wou ik een Beveilingskabel aanschaffen.

Ik ben in het bezit van een Acer Travelmate 636cli, deze is dus voorzien van een Kengistone (schrijf je da zo goed...) gaatje aan de zijkant van de notebook.

Nu heb ik op het internet een Universele kabel gevonden, die aldus de naam, op vrijwel alle notebooks zou moeten passen.. Alleen lijkt me de aansluiting nogal vreemd..

Afbeeldingslocatie: http://www.pctune.nl/images/articles/005715.gif

Iemand ervaring met deze kabel(type) in combinatie met een acer notebook..

CONCEPTRONIC NOTEBOOK KABELSLOT UNIVERSEEL

Antidiefstal kabel voor notebook (universeel)
lengte: 1.90 mtr
incl. 2 sleutels

/dev/null

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Er was laatst ook een topic van een kerel die ook zoiets wilde. Moet je ff search doen SG dacht ik.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:26
Ik heb geen ervaring met een acer+ dat kabelslot, maar heb zelf een laptop met kabelslot.
Mijn kabel ziet er precies hetzelfde uit, het is de bedoeling dat je een grote lus maakt om een vast object heen door het slot deel door het lusdeel te doen. Hierna kan je het slotdeel vastzetten aan je laptop ( er draaien dat wat pinnetjes vast in het frame van je laptop) en doordat je laptop niet door het lusdeel heen kan, kan de laptop niet weggehaald worden

Ik zou persoonlijk niet te veel op het systeem vertrouwen, ik denk dat de pinnetjes van de bevestiging slot-laptop binnen een kwartier met brute kracht kapot zijn.
Maar het is misschien wel makkelijker met een verzekering ofzo, of als je ff naar de plee moet...

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

TS: jij bedoelt Kensington

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Al die kabeltjes zijn met een tang in 2 seconden doorgeknipt. Enige bescherming die ze bieden is tegen gelegenheidsdieven die het ding mee willen nemen als jij hem onbeheerd achter laat. Iemand die echt op de laptop uit is houden ze NIET tegen.

de betaler vervuilt

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
GA!S schreef op 02 July 2003 @ 00:32:
Al die kabeltjes zijn met een tang in 2 seconden doorgeknipt. Enige bescherming die ze bieden is tegen gelegenheidsdieven die het ding mee willen nemen als jij hem onbeheerd achter laat. Iemand die echt op de laptop uit is houden ze NIET tegen.
Klopt, maar toch beveilig ik alle pcs/tfts van de klant op deze manier....
En dat is puur alleen voor de verzekering...
Mensen die in een bedrijfspand inbreken en binnen 3 minuten 5 complete pc in een busje hebben staan,
hebben ook echt wel de spullen om zo lullig kabeltje door te knippen.
De klant iig tegen de verzekering zeggen dat ie preventie heeeft gebruikt.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:42
ik heb ff bij Kensington.nl gekeken, maar site is een beetje brack (ga naar fly dingetjes (fan, lampjes, etc.. krijg je ASP error)...

.com is iig 80 euro..

/dev/null

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 11:04

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik kwam ook nog een apparaatje met beweginsdetectie en kabel doorknip alarm tegen, het alarm is 110Db en het ding heeft een knipperend LEDje als waarschuwing. Het slot is een nummerslot.

Hier (Targus DEFCON 1):
http://www.tne.nl/html/beveiliging.html

Staat ook een 'Redstrike key' daar, een infrarood zendertje voor aan je sleutelhanger als identificatie. Dit ding is bedoeld om je data te beschermen als je weg bent.

Maar toch jammer dat notebooks niet een slotje hebben voor als ze dicht zijn, dat je ze niet zomaar open kunt maken om ermee te prutsen.

[druk op een toets om verder te gaan]

Verwijderd

Hoe zit zo'n kabel eigenlijk in de laptop vast? als dat gewoon een sleufje met een plaatje metaal oid is, dan ruk je dat ding er toch in no-time uit?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

dr zit een plaatje in je notebook waar het kensington slot in zit...
meestal is dit met 3 harde klappen wel los te krijgen.,..

die bewegingsmelders hebben ze ook in de compushop in de buurt... die werken erg goed, beter dan een gewoon kengsingtonnetje...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Door het met geweld slopen van dat punt aan de laptop heb je een grote kans ook het moederbord te beschadigen, doet ie dus helemaal niets meer.

de betaler vervuilt

• hufkes
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

GA!S schreef op 02 July 2003 @ 14:38:
Door het met geweld slopen van dat punt aan de laptop heb je een grote kans ook het moederbord te beschadigen, doet ie dus helemaal niets meer.
vindt zo'n dief helemaal niet zo erg, want niet geprobeerd is helemaal geen laptop. Helaas dus voor jou, want hij maakt hem of kapot, of maakt hem kapot en neemt hem alsnog mee, of hij gaat gewoon zo mee :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iemand die uit is op een notebook voor de verkoop zal dat ding niet willen slopen :)
Maar je hebt helemaal gelijk, de eigenaar is gewoon altijd de zak. Erg jammer, maar dat blijf je houden met de prijzen die die dingen 2e hands nog opleveren.

Persoonlijk zie ik nog het meest in een landelijke database waarin de mac adressen van gestolen notebooks worden gezet. In samenwerking met de grote internetproviders zou het op die manier misschien mogelijk zijn om gestolen laptops te traceren. Maar net als bij gestolen telefoons is dat nog altijd iets voor de toekomst...

de betaler vervuilt

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:41:
Hoe zit zo'n kabel eigenlijk in de laptop vast? als dat gewoon een sleufje met een plaatje metaal oid is, dan ruk je dat ding er toch in no-time uit?
Het is bij mijn weten inderdaad een metalen staafje wat je met het draaien van de sleuten haaks draait op de opening. Die opening wordt afgesloten met de rest van het slot.

Maar inderdaad, als de behuizing je niet echt boeit lijkt het mij ook goed mogelijk om dat ding los te rukken...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1