Te raar: muis disconnect steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik zat te Unrealen vanavond, reageerde m'n muis opeens niet meer, paar seconden later weer wel. Ik dacht "ff balletje schoonmaken" maar daarna gebeurde het weer. En steeds hoor je zo'n winXP "device disconnected" geluidje. En twee seconden later weer het connect geluidje.

Dit is echt te raar, opeens gebeurt het continu en het is te vervelend. Hoe kan dit nou gebeuren? Ik zat gewoon midden in een spel toen dit probleem begon. Ik heb een razer boomslang (USB) in XP en die deed het altijd perfect. Help :(

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik had dit eerst met een wireless logitech optical (USB)... 100 keer per dag.... toen heb ik voor de grap er het verloopstukje tussengezet voor USB naar PS/2 wat er gratis bij zat, toen heb ik NOOIT meer problemen gehad :D

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Drivers herinstalleren misschien? Doet hij het ook met andere usb-muizen? Heb je al een andere USB-ingang geprobeerd? Doet hij het wel goed met een conventionele PS/2-muis?

Kortom, wat heb je wel gedaan?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
Heb je toevallig een Via chipset? Specifiek de KT133 (uit me hoofd d8 ik)?

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Me broer had precies 'tzelfde met zijn MS optical USB mouse,
hij disconnectte en connecte dan terug de hele tijd,
vooral dan in spelletjes, extreem vervelend.
Bovendien was de muis net buiten garantie.

Toen hebben we ff de muis op mijne geprobeerd,
waarna hij het feiloos deed.

Uiteindelijk (na heel lang zoeken) lag het dus toch aan de kabel,
direct waar hij de muis uitkwam.
Als je hem daar omhooghield gaf-ie geen probleem.
uiteindelijk hebben we hem dan ff opengedraaid,
er een stukje afgepitst en opnieuw bevestigd.

Werkt nu terug zonder problemen

• Morphs
Ik heb m'n muis al aan verschillende USB poorten gehangen, maar het lijkt erop dat alle USB poorten tegelijk niet meer reageren, of dat er inderdaad iets met het muiskabeltje is.

M'n mobo is een Asus A7N8X, dus met de nForce chipset.

Ik kan PS/2 wel ff proberen, maar ik vind dat niet echt een definitieve oplossing omdat die Razer muis voor USB poorten bedoeld is.

[ Voor 10% gewijzigd door Morphs op 02-07-2003 00:21 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
ke, dan heb ik helaas geen oplossing voor je...

• Morphs
Hoewel ik het liever niet wil geloven, lijkt het erop dat er inderdaad ergens een kabelbreuk zit in het snoer van de muis. Als ik wat friemel met het kabeltje waar het aan de muis vastzit dan hoor je steeds dat ie gedisconnect wordt.....vraag is natuurlijk hoe ik zo'n kabeltje kan vervangen bij een boomslang, de muis is voor de rest perfect in orde.....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kabel vervangen is gekkenwerk. Maar omdat 't een USB device is... probeer een ander (defect?) USB deviceje en/of een USB verlengkabeltje te pakken. Wat soldeerwerk en je bent zo weer klaar...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 22:31
Garantie ... ?
want das makkelijker dan die kabel vervangen

• Morphs
Garantie is helaas geen optie. Omdat Karna, de fabrikant van de razer boomslang failliet is gegaan (geloof ik) verlenen ze geen support meer. En ik heb de muis ook al een tijdje, dus de garantie is wel verlopen.

Gelukkig komt de Boomslang 2100 uit, dus als het moet kan ik een nieuwe aanschaffen.

Maar op het moment heb ik het probleem redelijk opgelost. Het blijkt dat als het kabeltje omhoog loopt en iets naar rechts hangt, hij steeds goed contact maakt. Dus ik heb het heel studentikoos opgelost door het kabeltje aan de hals van een bierflesje te plakken met plakband :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Zoiets heb ik ook...

Ik had eerst gewoon met een verloopstukje op de PS/2 aangesloten, maar die muis ging dan gewoon niet zo lekker. Nu heb ik et em in USB port gestopt, maar dan valt ie af en toe gewoon uit. En dan geef windows idd. zo'n message.

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 09:23

IJ

Heb hetzelfde probleem hier gehad met mijn Microsoft USB-muis.

Had toen een kabelbreukje precies op de plaats waar de kabel de muis in gaat. Stukje uit de kabel geknipt en de rest weer aan elkaar gesoldeerd --> hij deed (doet) het weer perfect

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Behalve een brakke kabel zou je ook eens kunnen kijken of niet toevallig je videolkaart/netwerkkaart/MM Audiocontroller of dergelijke van hetzelfde IRQ gebruik maken. Mocht dat zo zijn snapt XP het ook niet altijd meer helemaal niet als je druk aan het gamen bent en ook nog op internet zit....
suc6

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

edit: zelfde IRQ als je USB-controller bedoelt ik natuurlijk......

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Pagina: 1