Toon posts:

[Java] Canvas met klikbare URLs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag klikbare URLs in mijn chatbox maken. De tekst die de chatter verstuurd wordt weergegeven op een Canvas. Als een chatter nu bijv typt:
hallo dit is een leuke site www.google.nl dan wil ik graag dat deze URL klikbaar wordt en dat er dan een google scherm geopent wordt. Heeft iemand een suggestie voor de manier waarop dit probleempje aangepakt dient te worden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Voordat de tekst op het scherm komt kijk je met een regexp of er een url in voorkomt. Zo ja, klikbaar maken.

Maar kon je hier zelf ook niet op komen...

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 01 juli 2003 @ 23:20:
Voordat de tekst op het scherm komt kijk je met een regexp of er een url in voorkomt. Zo ja, klikbaar maken.

Maar kon je hier zelf ook niet op komen...
Zover was ik al wel ja, het zit hem in het klikbaar maken...hoe had je dat gedacht? Ja er zal een mpuselistener aan te pas moeten komen....

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

een canvas leent zich hier niet heel erg goed voor omdat het 1 component is.
maar wat je zou kunnen doen is een object link maken
die de url bevat en een rectangle (x,y,width,height) met daarin de positie waar de url op het canvas staat.
En dan als iemand op de canvas klikt dat lijstje doorlopen en dan kijken of er een url bij het punt hoort waar iemand op klikt.

een ander alternatief is om een JEditorPane te nemen en daar kun je gewoon html instoppen.
als je dan de textberichten voordat je ze in de JEditorPane stopt eerst converteerd naar html dan hoef je niet steeds op te zoeken op welke url er geklikt is.

Verwijderd

Topicstarter
nxt schreef op 02 July 2003 @ 21:28:
een canvas leent zich hier niet heel erg goed voor omdat het 1 component is.
maar wat je zou kunnen doen is een object link maken
die de url bevat en een rectangle (x,y,width,height) met daarin de positie waar de url op het canvas staat.
En dan als iemand op de canvas klikt dat lijstje doorlopen en dan kijken of er een url bij het punt hoort waar iemand op klikt.
Ja, dat is wel een optie, maar de Canvas heeft een vaste size en de getypte tekst van de chatters gaat in een vector, en deze tekst schuift dan als het ware over de Canvas heen. Dus de Canvas blijft op zijn plek, maar de positie van de tekst veranderd, dus op den duur is de tekst (met URL) uit het beeld, en kun je het wel teruglezen door terug te scrollen. Maar zodra de tekst gaat schuiven, dan veranderen de waarden van je Rectangle toch? :?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Maar als de tekst gaat schuiven weet je toch ook hoeveel de tekst gaat schuiven? Kun je toch de rectangle hier aan aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op 07 July 2003 @ 11:41:
Maar als de tekst gaat schuiven weet je toch ook hoeveel de tekst gaat schuiven? Kun je toch de rectangle hier aan aanpassen :)
Ja, zolang de tekst met URL in beeld is, weet ik de y positie wel...die neemt steeds toe met "fontmetrics.getHeight()"....maar als ik dan een beetje met de scrollbar ga zitten schuiven, zodat de tekst met URL steeds ergens anders op het beeldscherm staat, dan weet ik toch niet de exacte y positie van de rectangle?
Pagina: 1