Toon posts:

Dtp-en op een TFT scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik 't in de goede rubriek heb gezet, zoniet dan hoor ik 't wel.

Ik ben grafisch vormgever, dtp-er en een van de weinige die in een Windows omgeving werkt. Intussen heb ik alles lekker draaiend en werkt dit systeem prima.

Mijn vraag is deze:
Heeft er iemand ervaring met het werken op een TFT scherm? (En dan bedoel ik dus expliciet Grafisch/DTP werk) Voor Mac is er bv. de Cincema display, deze is er geschikt voor maar past niet op een PC. Nu is er wel een TFT scherm van LaCie, deze schijnt goed te zijn voor deze toepassing. (Waar is dit merk eigenlijk verkrijgbaar?)

Ik zou graag wat reacties en ervaringen willen horen over het werken op een TFT scherm als grafisch vormgever.

Verwijderd

Vooralsnog blijf ik werken op een CRT scherm (ook ik werk met Windows, zowel thuis als op mijn werk). Op mijn werk gebruik ik een 22" Dell, thuis een Vision Master Pro 17". Ik heb nog niet veel TFT monitoren gezien die een grote resolutie aan kunnen. Dat vind ik een vereiste. De kleuren van CRT monitoren zijn stukken warmer en realistischer dan die van TFT schermen (tenminste van wat ik tot op heden gezien heb). Ik zou ook heel graag naar TFT willen vanwege ruimtebesparing, maar heb tot op heden nog niet het juiste model gezien wat mijn verwachtingen van een monitor vervult. Helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 22:52 ]

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik wil er ook een TFT scherm bij. Eerst dacht ik er aan m'n 22" IIyama te verkopen maar tijdens m'n TFT speurtocht ben ik er achter gekomen dat ik dat maar beter niet kan doen. Zo'n CRT is gewoon net even wat 'echter' wat kleuren betreft.
Dus aangezien je DTP'er bent .. zou ik nog even wachten.

Verwijderd

Dit vind je misschien wel interessant om te lezen :)

[rml][ Webdesign algemeen] TFT schermen als developer scherm?[/rml]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wil naar mijn ervaring uitstekend, ik heb hier een stel Eizo TFT's en die zijn erg geschikt voor dit soort werk :) Hiero nog een relevant topic: [rml][ Webdesign algemeen] TFT schermen als developer scherm?[/rml]

[edit]
Beter twee maal de link dan nul keer zullen we maar zeggen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Abbadon op 01-07-2003 22:59 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Over die Apple displays
Die kun je toch met een verloopje (van Apple) ook op DVI aansluiten :?

Verloopje

[ Voor 12% gewijzigd door Steefph op 02-07-2003 10:14 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Eh, kortom: Het is toch wat persoonlijk .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Bedankt zover voor de reacties en links. to zover bevestigt het mijn vermoedens, ik denk dat er nog weinig vormgevers uitsluitens op TFT schermen werken.
Steef, zou dat verloopje ook op een PC passen?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 23:07:
Hoi mensen,

Bedankt zover voor de reacties en links. to zover bevestigt het mijn vermoedens, ik denk dat er nog weinig vormgevers uitsluitens op TFT schermen werken.
Steef, zou dat verloopje ook op een PC passen?
ja, daar is dit verloop stukje voor bedoeld.
Omdat apple een apart soort stekker heeft die niet past op een normale pc is deze stekker een uitkomst.
Je pc moet wel met DVI uitgerust zijn.
Eventueel zou je misschien daar ook wel een converter voor vinden om hem om te zetten naar D-sub.

39

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dan verder geen netsnoer nodig?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik vind TFT nog steeds niet de kwaliteit leveren die een goede CRT levert. Met een hele dure TFT kom je een heel eind, maar voor dat geld kun je een wel heel mooie grote CRT kopen.
Ik heb ook wel eens staan kwijlen bij die apple cinema displays...maar om nou 1700 euro te gaan betalen voor een 20" display....pfff... Als je dat geld uitgeeft aan CRT's kun je 2 hele mooie grote naast elkaar zetten.
Bij mij gaat kijkplezier en prijs/kwaliteit verhouding een stuk boven die kwart vierkante meter die een CRT inneemt.
Mocht je geld genoeg hebben...dan telt alleen wat jij prettig vind kijken.

<offtopic>
...vreemd dat die cinema display bij apple.NL bijna 1700 euro kost, terwijl ie bij apple.com 1300 euro is....ik dacht dat de euro voordelig stond...
</offtopic>

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 23:22:
Heb je dan verder geen netsnoer nodig?
helaas, een netsnoer heb je altijd nodig.
Maar over het algemeen zit die er altijd wel bij.

39

Pagina: 1