Toon posts:

Iiyama E430s en brightness instelling snel kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tweede Iiyama Prolite E430S heeft het zojuist opgegeven om te luisteren naar de brightness adjustments. In het begin reageerde het scherm wel op de aanpassingen van de helderheid. De vorige die ik een maand geleden had is terug gestuurd vanwege hetzelfde probleem.

Is dit een bekend (erkend) probleem van de E430s monitoren? Wel een beetje toevallig dat de twee monitoren hetzelfde probleem krijgen.

Ik draai het scherm gewoon op 1280 bij 1024, 32 bits kleuren en verversingsfrequentie op 60 Hz.

Videokaart Asus Geforce FX 5200

Verwijderd

Dus toch... Ik heb zelf ook de E430S en al vanaf het begin doet de brightness-instelling vrijwel niets. Van 0 tot 100% wordt het scherm maar verrekte weinig lichter/donkerder. Doet ie bij jou ook zo weinig, of doet ie echt helemaal niets?

Ik ga zowieso dan toch maar es ff terug naar de winkel om het daar aanwezige demo-model uit te testen!

Verwijderd

Topicstarter
In het begin, toen ie het nog deed, kon je duidelijk zien dat er verandering op trad, nadien deed hij niets meer. Maar ik heb gemerkt dat veel mensen denken toch nog een verandering te zien bij het gaan van 0 tot 100, maar dit is puur een psychologisch effect, als je het osd afdekt en vraagt of ie feller of donkerder wordt zien ze het niet. Puur kapot dus.

Verwijderd

Ga ik vanavond maar es uitproberen dan, kijken of m'n vriendin verschil ziet.

Ik kwam hier op GOT ook ergens tegen dat iemand rechtsonderin zijn scherm (ook E430S uiteraard) een soort raster zag. Met name op de startbalk kun je dit het beste zien. Het lijkt net of hier "ruimte" tussen de pixels zit, kijk je ergens anders (bijv. links onderin) dan is dit niet het geval. Hoewel het me daarvoor nooit was opgevallen, zie ik het nu ook duidelijk. Hij zou een nieuw scherm krijgen (had ook problemen met brightness), ben benieuwd hoe het nu is.

Verwijderd

Topicstarter
en heb je het nog kunnen proberen?

Verwijderd

Yep, het verschil is bij mijn scherm wel te zien, hoewel volgens mij toch te weinig. Ben nog niet in de winkel geweest om het demomodel te testen, misschien deze week.

Bij jou geen "raster" rechts onderin het scherm dus?

Verwijderd

Topicstarter
het scherm is rechtsonder goed geen raster te zien, gister bij Vobis langsgelopen en daarstond een E430S en die reageerde ook niet op de helderheidsinstelling. Toch raar dat je er niet meer over hoort. Volgens mij is het toch wel een populair model.

Verwijderd

Foute post... mijn excusses

Greetz DD

PS Mag verwijderd worden ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 23:12 ]

Pagina: 1