[Proc] 2 XP's allebei dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43
hoi,

Ik heb vandaag 'geprobeerd' een pc voor een vriend in elkaar te zetten, alles draaide maar toen we bezig waren met windows te installeren, viel de stroom opeens uit. Er kwam geen rook uit de proc en hij is niet zichtbaar verbrand/kapot. Toen had ik mijn eigen proc in de nieuwe pc geprobeerd, heeeeel ffies gingen de fannetjes draaien, een halve seconde ofso, en toen viel de stroom weer uit. Toen mijn proc weer teruggestopt in mijn pc'tje, gebeurt daar precies hetzelfde, een halve seconde gaat alles draaien, dan gaat de stroom er weer af. De procs zien er niet verbrand uit (zoals ik al zei) en ze stonken ook niet. er zaten gewoon goede koelers op alleen de koelpasta had maar 1 of 2 uurtjes gedroogd.

waar kan dit aan liggen, het waren 2 AMD Athlon XP 2400+'s

alvast bedankt

(ps ik zal proberen foto's te maken maar er zal wel niet veel op te zien zijn)

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ha, een mede msi-k7n2g-er. Ik dacht pas dat mijn 2400+ ook kaduuk was, zelfs na een bios-reset deetie het niet. Je kunt je FSB frequentie jumper in de save mode, 100mhz zetten. Als je pc dan boot stel je in de bios de default in. Als alles blijft werken zet je de jumper weer terug op 133/166.
Helpt dit niet, dan ben ik bang dat je processor echt 'weg' is.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• w0w
okeej bedankt ik zal het ff uittesten

edit; Ik heb het geprobeerd en er gebeurt precies hetzelfde (bijna nix dus :P)
maar als een proc echt is doorgebrand, dan zie/ruik/merk je dat toch wel?

iemand anders nog iedeeën? plz?

[ Voor 73% gewijzigd door w0w op 01-07-2003 22:50 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Misschien heeft op de een of andere manier dat mobo van je vriend ook jouw processor weggeblazen. Hoe? Nah, dat weet ik niet ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Als de pc uitvalt, hoor je dan een hoge piep in de voeding die wegvalt als je de stekker eruit haalt? Zo ja -> dan maak je ergens sluiting met het mainboard tegen de kast oid. Tsjap je voeding aan alle kanten los en probeer 1 voor 1 alle apparaten.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 14:06
Draai anders je pc zonder CPU, heb je dan het zelfde probleem of gaat ie dan piepen

suc6

• w0w
Als de Pc start zonder cpu, dan gaan wel alle fannetjes draaien en blijft de voeding ook gewoon aan.

Ik hoor geen piep uit mijn voeding komen (lijkt me overigs zeer sterk want er zit geen speaker :?)

En ik denk ook dat die mobo van mn maat mijn proc heeft gekillt, misschien is het wel een cpu terroriserende mobo :P

maar is er nog iemand met een idee plz help mij

edit; Hoe scheel moet je trouwens zijn om niet te zien dat een cpu is doorgebrand? of is dat bijna niet te zien?

[ Voor 14% gewijzigd door w0w op 02-07-2003 12:53 ]

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een MSI KT3, en heb gemerkt dat het nogal lastig is om de bios te resetten. Misschien dat dit bij jouw mobo ook het geval is.
Wat ik achtereenvolgens doe, is het volgende:
- voedingsstekker uit de PC
- batterijtje uit het moederbord
- jumper een paar keer op en af de reset-positie
- voedingsstekker er weer in, batterij nog niet

En meestal is ie dan goed gereset.

Batterijtje er pas in doen als ie boot.

Succes!

Amateurcoureur en fervent banktukker

• w0w
Ik heb de bios al menig maal gereset, maar zoals ik al zei, ik was bezig met windows aan het installeren tot opeens de pc uitvalt, aan de bios is dus niet veel veranderd

iemand anders nog ideeën?

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

yojordi schreef op 02 juli 2003 @ 12:52:
Als de Pc start zonder cpu, dan gaan wel alle fannetjes draaien en blijft de voeding ook gewoon aan.

Ik hoor geen piep uit mijn voeding komen (lijkt me overigs zeer sterk want er zit geen speaker :?)

En ik denk ook dat die mobo van mn maat mijn proc heeft gekillt, misschien is het wel een cpu terroriserende mobo :P

maar is er nog iemand met een idee plz help mij

edit; Hoe scheel moet je trouwens zijn om niet te zien dat een cpu is doorgebrand? of is dat bijna niet te zien?
Maakt niet uit.....Ik ken ook geen voeding MET een speaker

Dat kan je niet zien! B)

[ Voor 9% gewijzigd door TeazNutz op 02-07-2003 13:06 ]

http://specs.tweak.to/7903

• w0w
Dat kan je niet zien!
bedoel je hiermee dat je een doorgefikt proc niet kunt herkennen? soms zie ik plaatjes van procs die half uit elkaar hangen en die flinke bobbels hebben, maar je kunt het dus niet zien?

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 14:06
het is idd niet te zien of een CPU is doorgebrand.... met die micron technologie is het niet te zien, tenzij het een uitslaande brand is geweest, tis namelijk een relatief sterk huisje waar het in gebouwd is. Hoe groot denk je dat de kans is dat 1 op de vele miljoenen transistortjes is uit gebrand :'(

Maar je hebt echt een heelvaag probleem....

• w0w
schop

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bedoel met die "piep" een heel hoge toon uit de voeding. Geen luidspreker piep van 100 dB oid

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Het is niet de bedoeling zo vroeg te kicken, pas na 24 uur. Foei

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Kan het zijn dat je Mobo geen correct CPU-fan signaal krijgt?

Dat had die van mij ook eens nog niet zo lang geleden en dan springt ie direct uit ter beveiliging, omdat anders inderdaad je CPU doorfikt.

Dus effe kijken dat ie goed zignaal krijgt en evt. opstart en dan (indien echt nodig) de CPU-Fan signaal-beveiliging uitzetten.

• w0w
Door Bolk - Wednesday 02 July 2003 16:15

Ik bedoel met die "piep" een heel hoge toon uit de voeding. Geen luidspreker piep van 100 dB oid
neej er komt geen toon/piep/geleuid uit de voeding
Door cyberbetica - Wednesday 02 July 2003 16:16

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
yojordi schreef op 02 July 2003 @ 15:25:
schop

--------------------------------------------------------------------------------

Het is niet de bedoeling zo vroeg te kicken, pas na 24 uur. Foei

Door Kosh66 - Wednesday 02 July 2003 17:01

Kan het zijn dat je Mobo geen correct CPU-fan signaal krijgt?

Dat had die van mij ook eens nog niet zo lang geleden en dan springt ie direct uit ter beveiliging, omdat anders inderdaad je CPU doorfikt.

Dus effe kijken dat ie goed zignaal krijgt en evt. opstart en dan (indien echt nodig) de CPU-Fan signaal-beveiliging uitzetten.
om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van zo'n beveiliging gehoord, maar de cpu fan maakt wel goed kontact.

***UPDATE****
als ik weer wil dat de pc een halve seconde opstart, moet ik eerst de ATX plug er uit en weer er in doen, wat kan dit betekenen?

• w0w
dan nog maar een schop

Verwijderd

hoeveel watt is je voeding? graag meer spec.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
als ik weer wil dat de pc een halve seconde opstart, moet ik eerst de ATX plug er uit en weer er in doen, wat kan dit betekenen?
Dat je ergens kortsluiting is: dit verklaart ook het uitspringen van de voeding, en waarom je CPU's opgeblazen worden :)

Waarschijnlijk defect mamaplankje, ff RMA doen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39
heb je je voeding wel op 230 v staan :P.

Misschien ff een andere hardisk proberen (die geformateerd is natuurlijk en waar niks opstaat)

of misschien dat dit helpt. ff bios resetten

Batterij eruit 5 min. ATX kabel power eruit. CMOSS jumper omzetten een minutje en daarna weer normaal zetten.

Dan gewoon weer alles aansluiten.

• w0w
hoeveel watt is je voeding? graag meer spec.
de voeding is een 300 Watt voeding
het is een MSI-K7N2G-L mamma boordje met een AMD XP 2400+
Dat je ergens kortsluiting is: dit verklaart ook het uitspringen van de voeding, en waarom je CPU's opgeblazen worden

Waarschijnlijk defect mamaplankje, ff RMA doen
ik maak iig geen kortsluiting door iets wat ik fout heb gedaan, als ik de voeding en het mammaboordje op een kartonnen plaat leg, kan ik toch geen kortsluiting veroorzaken?
heb je je voeding wel op 230 v staan .

Misschien ff een andere hardisk proberen (die geformateerd is natuurlijk en waar niks opstaat)

of misschien dat dit helpt. ff bios resetten

Batterij eruit 5 min. ATX kabel power eruit. CMOSS jumper omzetten een minutje en daarna weer normaal zetten.

Dan gewoon weer alles aansluiten.
ik hoop dat die eerste vraag niet serieus was, tuurlijk staat mijn voeding op 230Volt
Ik heb geprobeerd met geen HDD met een Windows HDD en met een geformatte HDD; allemala het zelfde effect
en ik heb de bios al heel vaak gereset en ook op save mode enz gezet.

verder denk ik zelf niet dat het aan een kortsluiting ligt, aangezien hij het eerst wel deed, en (voor de rest heb ik nix meer veranderd aan mijn pc) ik krijg het zelfde probleem als ik mijn proc in mijn pc pleur

toch bedankt voor al jullie suggesties, heeft er iemand nog meer suggesties?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

Hoicks

Techno!

Stop je de stekker in een geaard of ongeaard stopcontact? Wissel dit eens?

Probeer de stekker aan het stopcontact er eens andersom in te doen. (Sommige apparatuur is hier vatbaar voor. Het kost niks en kun je dus gewoon proberen.

Verwijderd

ik zou het toch met minimaal 350Watt (kwaliteits voeding) eerst proberen. 300 Watt is theoretisch misschien wel genoeg maar als je een of ander goedkoop blokje heb met onstabiele V.lijnen...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
De koelpasta had maar 1 of 2 uur gedrooogd
Wat voor pasta gebruik je en weet je zeker dat je het goed aanbrengt?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

IK zou ff je mainboard uit je kast halen en dan ff proberen, ik had perongeluk een keer zo'n busje op de verkeerde plek in mij kast gedraaid. Hij deed het wel, tot ik er een keer tegenaan tikte en mijn mainboard contact maakte met de kast, toen zag je btw wel duidelijk dat ie kapot was, en stonk ook heel erg. Maar mischien heb je geluk, en proberen kan geen kwaad, kost wel weer wat tijd :).

• w0w
Stop je de stekker in een geaard of ongeaard stopcontact? Wissel dit eens?

Probeer de stekker aan het stopcontact er eens andersom in te doen. (Sommige apparatuur is hier vatbaar voor. Het kost niks en kun je dus gewoon proberen.
heb ik al gedaan maar geen verschil :(
ik zou het toch met minimaal 350Watt (kwaliteits voeding) eerst proberen. 300 Watt is theoretisch misschien wel genoeg maar als je een of ander goedkoop blokje heb met onstabiele V.lijnen...
ik heb gewoon de voeding die bij een Sweex (xenon) kast zat gebruikt, deze zijn niet echt bagger (dacht ik), er hangt geen monitor aan , geen HDDs, Geen FD's en ook geen zware videokaart en ook geen CD's, aan Wattage geen gebrek dacht ik dus, maar het is niet echt een kwaliteits voeding... maar zou het daar dan echt aan kunnen liggen, terwijl hij het eerst wel deed?
Wat voor pasta gebruik je en weet je zeker dat je het goed aanbrengt?
ARCTIC ALUMINA THERMAL COMPOUND, en ja ik heb het goed op de core uitgesmeerd, niet te veel en niet te weinig

Iemand anders nog ideeën? twijfel niet maar post ze hier!

Verwijderd

ik neem aan dat je bedoelt met "toen viel de stroom uit" de stroom op je pc en niet de hele groep?! als de hele groep eruit ging kan het zijn dat je voeding een stroompiek door je mobo heeft gejast en daarbij je proc om zeep geholpen heeft. Oftewel ik denk dat er iets kapot was in je voeding waardoor je cpu een flinke stroomschok heeft gekregen en hierbij het lootje heeft gelegt. wilde gok hoor :D

• w0w
IK zou ff je mainboard uit je kast halen en dan ff proberen, ik had perongeluk een keer zo'n busje op de verkeerde plek in mij kast gedraaid. Hij deed het wel, tot ik er een keer tegenaan tikte en mijn mainboard contact maakte met de kast, toen zag je btw wel duidelijk dat ie kapot was, en stonk ook heel erg. Maar mischien heb je geluk, en proberen kan geen kwaad, kost wel weer wat tijd .
zoals ik al eerder had gezegt, ik heb ook al de mobo en de voeding op een kartonnen plaatje gelegd, dus zeker geen kortsluiten
ik neem aan dat je bedoelt met "toen viel de stroom uit" de stroom op je pc en niet de hele groep?! als de hele groep eruit ging kan het zijn dat je voeding een stroompiek door je mobo heeft gejast en daarbij je proc om zeep geholpen heeft. Oftewel ik denk dat er iets kapot was in je voeding waardoor je cpu een flinke stroomschok heeft gekregen en hierbij het lootje heeft gelegt. wilde gok hoor
neej alleen de pc stroom viel uit

iemand anders nog ideetjes?

• FragFrog
yojordi schreef op 03 July 2003 @ 16:42:
ik maak iig geen kortsluiting door iets wat ik fout heb gedaan, als ik de voeding en het mammaboordje op een kartonnen plaat leg, kan ik toch geen kortsluiting veroorzaken?
Lezen is nog steeds moeilijk... Ik zeg niet voor niets daarachteraan 'mobo RMA sturen'. Als je een nieuw moederboard koopt, dat vervolgens ervoor zorgt dat de pc niet wil opstarten tenzij je voeding eventjes loskoppelt, en er ook nog voor zorgt dat 2 procs doodgaan ligt het toch heel erg waarschijnlijk aan dat mamaplankje. Kwestie van teruggaan naar de winkel en omruilen :)

Overigens is een beschadigde proc lang niet altijd herkenbaar, alleen vind ik het wel raar dat dan ook jou mobo uitvalt. Een kapotte proc zorgt meestal voor een 'oneindige pre-boot', is mijn ervaring. (Nouja, of een error dat'ie maar 1 proc vind ;)) Maar evengoed kan ook een kapotte proc ervoor zorgen dat er kortsluiting ontstaat. Ik hoop alleen maar dat je proc niet gelijk je mamaplank heeft meegenomen naar de eeuwige jachtvelden...

offtopic:
Hoicks: ik hoop dat die opmerking over stekkers andersom in het stopcontact doen een grapje was, anders ga ik heel erg twijfelen aan je verstandelijke vermogens :+

Verwijderd

je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat die proc van je dood is, zit niks anders op dan een nieuwe jouw mobo is niet de boosdoener lijkt me (je kan voor de zekerheid bij een winkel vragen of ze het voor je willen testen). het systeem van je vriend is denk meer mis mee, denk iets van voltage regelaar op het mobo of iets dergelijks of voeding die toch piekwaardes genereert.

fragfroc: de ene dooie cpu is de ander niet, is niet echt te zeggen hoe je systeem erop reageert.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:05 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

FragFrog schreef op 03 July 2003 @ 22:56:
[...]
offtopic:
Hoicks: ik hoop dat die opmerking over stekkers andersom in het stopcontact doen een grapje was, anders ga ik heel erg twijfelen aan je verstandelijke vermogens :+
offtopic:
Als je je pc niet in een geaard stopcontact hebt, en je krijgt een vaag probleem dan kun je gewoon even met je pc naar een stopcontact gaan dat wél geaard is en dan heb je een grote kans dat hij het wel weer doet. Mijn huisgenoot loopt om de paar maanden met zijn pc naar de keuken waar we wel geaarde contacten hebben om zijn pc weer aan de praat te krijgen :+

Mij lijkt het dat het mobo niet goed is daar 2 processoren het er niet op doet. Echter als laatste poging: Veel moederborden hebben de beveiliging dat de CPU-fan aansluiting gebruikt moet worden anders start hij niet op.
Eventueel kan het zelfs zo zijn (ik ken jouw bios niet) dat er bij de CPU-fan een minimale RPM waarde ingevuld kan worden. Als je dan dus een fan aansluit met minder RPM's dan zal de bios de pc dus weer uitzetten.

Sluit dus even (als je dat nog niet had) een fan aan met een hoge RPM om ook deze mogelijke oorzaak uit te sluiten. Werkt het niet dan zou ik het probleem voorleggen bij de winkel waar je het mobo vandaan hebt en als zij geen tips/ideeën hebben dan zou ik de mobo omruilen.

9800x3d

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ook eens zoiets gezien met een 486, maar toen zat de CPU gewoon verkeerd in de socket. Maar dat lukt tegenwoordig niet meer zeker? 8)7

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

makje schreef op 03 July 2003 @ 23:11:
[...]
offtopic:
Als je je pc niet in een geaard stopcontact hebt, en je krijgt een vaag probleem dan kun je gewoon even met je pc naar een stopcontact gaan dat wél geaard is en dan heb je een grote kans dat hij het wel weer doet. Mijn huisgenoot loopt om de paar maanden met zijn pc naar de keuken waar we wel geaarde contacten hebben om zijn pc weer aan de praat te krijgen :+

Mij lijkt het dat het mobo niet goed is daar 2 processoren het er niet op doet. Echter als laatste poging: Veel moederborden hebben de beveiliging dat de CPU-fan aansluiting gebruikt moet worden anders start hij niet op.
Eventueel kan het zelfs zo zijn (ik ken jouw bios niet) dat er bij de CPU-fan een minimale RPM waarde ingevuld kan worden. Als je dan dus een fan aansluit met minder RPM's dan zal de bios de pc dus weer uitzetten.

Sluit dus even (als je dat nog niet had) een fan aan met een hoge RPM om ook deze mogelijke oorzaak uit te sluiten. Werkt het niet dan zou ik het probleem voorleggen bij de winkel waar je het mobo vandaan hebt en als zij geen tips/ideeën hebben dan zou ik de mobo omruilen.
zijn eigen proc deed het toch ook niet meer in zijn eigen systeem terwijl die het daar eerst wel deed. Lijkt me stug dat het dan aan zijn eigen bios en rpm van zijn fan ligt...

en dawai: nuh een XP krijg je niet zo makkelijk verkeerd in het socket ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:20 ]

• w0w
Overigens is een beschadigde proc lang niet altijd herkenbaar, alleen vind ik het wel raar dat dan ook jou mobo uitvalt. Een kapotte proc zorgt meestal voor een 'oneindige pre-boot', is mijn ervaring. (Nouja, of een error dat'ie maar 1 proc vind ) Maar evengoed kan ook een kapotte proc ervoor zorgen dat er kortsluiting ontstaat. Ik hoop alleen maar dat je proc niet gelijk je mamaplank heeft meegenomen naar de eeuwige jachtvelden...
bedankt, dit wou ik weten :)
je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat die proc van je dood is, zit niks anders op dan een nieuwe jouw mobo is niet de boosdoener lijkt me (je kan voor de zekerheid bij een winkel vragen of ze het voor je willen testen). het systeem van je vriend is denk meer mis mee, denk iets van voltage regelaar op het mobo of iets dergelijks of voeding die toch piekwaardes genereert.

fragfroc: de ene dooie cpu is de ander niet, is niet echt te zeggen hoe je systeem erop reageert.
dit is precies wat ik denk, cpu's dood, mobo's levend

Ik heb een Nforce2 Bios (als dat een bios is :?),
waar zou ik die 'fan-beveileging' kunnen vinden als die er is, en mijn hoogste rpm waarde fan is 4800, maar dat is toch wel genoeg?
Ook eens zoiets gezien met een 486, maar toen zat de CPU gewoon verkeerd in de socket. Maar dat lukt tegenwoordig niet meer zeker?
Het zou in principe kunnen maar dan moet je pinnetjes mollen net zoals dat het mogelijk is Sdram dimm in een DDR te proppen en een DDR reepje er verkeerd om in te zetten, maar dan ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd :P

offtopic:
Aangezien netspanning niet werkt met plus en min polen, maakt het ook niet veel uit hoe de stekker in het stopcontact zit, hoewel mijn moeder zegt dat bij een oud naaimachiene de stekker maar op één manier goed werkte:?

[ Voor 19% gewijzigd door w0w op 03-07-2003 23:29 ]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

Hoicks

Techno!

yojordi schreef op 03 July 2003 @ 23:24:
offtopic:
Aangezien netspanning niet werkt met plus en min polen, maakt het ook niet veel uit hoe de stekker in het stopcontact zit, hoewel mijn moeder zegt dat bij een oud naaimachiene de stekker maar op één manier goed werkte:?
CV Ketels schijnen hier ook erg veel last van te hebben.

't is gewoon een baat het niet schaadt het niet. Zo'n grootmnoeders foefje weet je wel? :D

Offtopic:

Ik denk dat het een RMA wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoicks op 03-07-2003 23:31 ]

Verwijderd

nforce2 is je chipset ;) maar kan me niet voorstellen dat dat het is aangezien je niet van fan gewisselt heb toch? overigens weet ik niet of dat mobotje van je vriend nog leeft hoor...

• w0w
nforce2 is je chipset maar kan me niet voorstellen dat dat het is aangezien je niet van fan gewisselt heb toch? overigens weet ik niet of dat mobotje van je vriend nog leeft hoor...
ik d8 al dat nforce2 niet mn bios was, ik heb (bij mij) mn bios met allernieuwste versie geflasht, bij mn maat gewoon standaard (kweet zo niet welke).
als zijn mobo gestorven is, zal de mijne ook dood zijn, aangezien hij hetzelfde doet als die van mn maat?

Verwijderd

Hoicks schreef op 03 July 2003 @ 23:30:
[...]

CV Ketels schijnen hier ook erg veel last van te hebben.

't is gewoon een baat het niet schaadt het niet. Zo'n grootmnoeders foefje weet je wel? :D
als je zo'n schroevendraaier met zo'n lampje etc (spanningzoeker?) in het stopcontact steekt heb je toch echt maar in 1 gat een brandend lampje hoor, dus je hebt een positieve en een negatieve pool... ik heb ook wel is een trafo van met van die spotjes gehad die werkte ook alleen maar als je stekker er goed in deed.
Maar ik geloof niet dat computer voedingen er problemen mee kunnen hebben.

Verwijderd

yojordi schreef op 03 juli 2003 @ 23:36:
[...]

ik d8 al dat nforce2 niet mn bios was, ik heb (bij mij) mn bios met allernieuwste versie geflasht, bij mn maat gewoon standaard (kweet zo niet welke).
als zijn mobo gestorven is, zal de mijne ook dood zijn, aangezien hij hetzelfde doet als die van mn maat?
nee want zijn mobo of voeding (weet ik nie) heeft er voor gezorgt dat jouw proc dood is. ik denk niet dat die dooie proc op zijn beurt jouw mobo weer gesloopt heeft.

die van je maat heeft een heel vreemd probleem, weet je wat voor voeding daarin zit?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Ik twijfel nog steeds of TS de koelpasta wel goed aanbrengt.
(TS had het over pasta goed uitsmeren en laten drogen?????????)

Ik zou wel eens een (digi) foto van de processor met pasta willen zien.
En de afdruk daarvan op het koelblok.

• w0w
Ik twijfel nog steeds of TS de koelpasta wel goed aanbrengt.
(TS had het over pasta goed uitsmeren en laten drogen?????????)

Ik zou wel eens een (digi) foto van de processor met pasta willen zien.
En de afdruk daarvan op het koelblok.
Ik heb de koelpasta wel goed aangebracht, uitgesmeerd over de core, alleen niet de 36 uur laten drogen zoals was aangeraden, maar daardoor zal een proc toch niet zomaar doorbranden?
die van je maat heeft een heel vreemd probleem, weet je wat voor voeding daarin zit?
Er zat een voeding in van 300Watt, zo'n ding dat in een Xenon (Sweex) kast zat, het maakt overigs geen verschil of ik die 4 aderige draad(kben naam ff kwijt, zo'n plug die alleen de proc voed) wel aansluit of niet aan sluit

[ Voor 28% gewijzigd door w0w op 04-07-2003 13:48 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 23:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok klinkt misschien vaag , maar ik heb net hetzelfde probleem achter de rug
heb je de cpu fan op de juiste aansluiting ?
zo niet , meet ie geen fan speed en schakelt ie auto uit ?:P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• w0w
ok klinkt misschien vaag , maar ik heb net hetzelfde probleem achter de rug
heb je de cpu fan op de juiste aansluiting ?
zo niet , meet ie geen fan speed en schakelt ie auto uit ?
Jah ik heb de fan in de 'sysfan' maar die auto uitschakeling is er helemaal niet, want mijn vulcano 11+ (op andere pc) heb ik via molex aangesloten en dan start de pc ook gewoon op hoor :?

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 04-07-2003 15:26 ]

Verwijderd

koelpasta die moet drogen? nieuw voor mij...
hm ik twijfel nog steeds tussen die voeding en mobo van je vriend... je zou die voeding is droog kunnen starten en dan met een voltmeter de 5 volt pinnetjes of kunnen gaan, als deze waarde erg afwijkt ligt het aan die voeding en anders zou ik die mobo terug brengen of rma zoals eerder voorgesteld

• w0w
koelpasta die moet drogen? nieuw voor mij...
hm ik twijfel nog steeds tussen die voeding en mobo van je vriend... je zou die voeding is droog kunnen starten en dan met een voltmeter de 5 volt pinnetjes of kunnen gaan, als deze waarde erg afwijkt ligt het aan die voeding en anders zou ik die mobo terug brengen of rma zoals eerder voorgesteld
goed idee! dat ga ik eens doen, ik zal zo wel editen met de resultaten

EDIT: nou ik heb de voltages gemeten, ze waren toch nog vrij stabiel en zaten ook goed rond de 5V, 12V en 3.3V, het is dus vrijwel zeker dat het niet aan de voeding ligt (tenzij ik 2x een veel te hoge netspanning heb gehad, wat dus vrijwel onmogelijk is)

iemand anders nog ideetjes? POST ZE HIER!

Verder nog een vraagje; een proc loopt op 1.8V (bij mij dan), welke kleur draad zit dan rond de 1.6V en de 1.8V?

[ Voor 35% gewijzigd door w0w op 04-07-2003 23:19 ]

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Doe eens een ATX-reset: stekker eruit, aan/uit knop ingedrukt houden, stekker er weer in, powerknop loslaten. Dit wil wel eens werken.

Systeemspecs
PV Installatie

• w0w
voz schreef op 05 July 2003 @ 08:10:
Doe eens een ATX-reset: stekker eruit, aan/uit knop ingedrukt houden, stekker er weer in, powerknop loslaten. Dit wil wel eens werken.
d0n3 maar geen verschil :(

• FragFrog
yojordi schreef op 04 July 2003 @ 22:21:
Verder nog een vraagje; een proc loopt op 1.8V (bij mij dan), welke kleur draad zit dan rond de 1.6V en de 1.8V?
Een 2400+ hoort maar 1.65V te krijgen hoor, en dat komt meestal uit de 3.3V lijn :)

• w0w
schop

Verwijderd

FragFrog schreef op 05 July 2003 @ 19:00:
[...]
Een 2400+ hoort maar 1.65V te krijgen hoor, en dat komt meestal uit de 3.3V lijn :)
1.65V is standaard ja, dat wil niet zeggen dat 1.8V niet werkt ;) en die komt niet van de 3.3V maar van de 5V.

@yojordi: Wat wil je verder nog horen eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 14:52 ]

Pagina: 1