[Wireless] Geen verbinding meer met Sitecom accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:32

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Vandaag ben ik bezig geweest met de installatie van ons 802.11G netwerk. Daarvoor maak ik gebruik van de volgende Sitecom produkten:
- WL-105b Wireless Network Accesspoint 54Mbps
- WL-110b Wireless Network PCI card 54 Mbps
- WL-100b Wireless Network Cardbus card 54 M

Als eerste heb ik het accesspoint met behulp van een straight netwerkkabel aangesloten aan onze Belkin router/switch. Dat ging prima: zowel het status-, LAN-, 802.11G- en powerlampje brandden. Ook kon ik via een computer in het vaste netwerk het accesspoint benaderen. Via de browser ben ik toen gaan configureren, zie onder andere het scherm hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/screenshots/sitecom.jpg

Deze instellingen heb ik verder zo gelaten, behalve het LAN Type. Daar was de keuze tussen "Static IP" of "DHCP". Omdat onze router/switch ook fungeert als DHCP server (die is ook enabled), heb ik daar DHCP ingevuld. Daarna op apply gedrukt. Meteen daarna was de pagina niet meer beschikbaar en het accesspoint eveneens. Dat is tot op heden zo gebleven. Ik gok dat de modem een ip toegewezen moet krijgen van de router. Echter krijg ik dat niet voor elkaar. Power uit- en inschakelen werkt niet.

Wat heb ik geprobeerd? (Hard) resetten is mogelijk, maar hij gaf totaal geen reactie als ik er achterin een pinnetje instak. Ook heb ik geprobeerd om direct een verbinding te maken (zowel via een wireless netwerkkaartje als via een vaste (cross)kabel). Sitecom levert verder een IP Setting Tool mee, waarmee je een vast ip kan toekennen aan het accesspoint. In het begin kon het tooltje direct connecten, maar momenteel is de boodschap:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/screenshots/sitecom2.jpg

Overigens branden op dit moment alle lampjes (ook die van LAN, maar dat is waarschijnlijk omdat er een UTP kabel in zit), behalve het statuslampje. Als ik vervolgens naar de webconfiguratie van de Belkin router ga, staat daar bij Connected Clients: 1. Oftewel, een accesspoint wordt daar niet gedetecteerd (alleen mijn compu).

Het werkte dus allemaal niet. Wie heeft een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door vanDaal op 01-07-2003 22:26 ]

Verwijderd

kijk ff bij network troubleshooting....router onbereikbaar van ouwegrijzeduif...wellicht vind je daar wat...zoek anders uit van welke fabrikant en haal het progje routerfinder eens op...suc6

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je moet die reset-knop ingedrukt houden, en terwijl je die inhoudt, de power eruit en erin, dan nog 30 sec. die vast blijven houden. Dat is een fabrieksreset.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
axis schreef op 02 July 2003 @ 09:35:
Je moet die reset-knop ingedrukt houden, en terwijl je die inhoudt, de power eruit en erin, dan nog 30 sec. die vast blijven houden. Dat is een fabrieksreset.
Het is trouwens niet echt een knop, maar meer zo'n 'gat' waar je met een ijzeren pinnetje contact in maakt. Maar ik neem aan dat resetten daarbij hetzelfde gaat?

• axis
yep... bij mij wel.. paperclipje werkt ook.. dat van die 30 seconden is eigenlijk minder, maar die vent van support nam het zekere voor het onzekere toen hij het me uitlegde :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Okee, ik heb het gisteravond geprobeerd, maar het accesspoint gaf geen kick toen ik het uitvoerde.

• axis
hmm.. je kan ook even met support bellen..

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik had al een mailtje gekregen met de volgende reactie:
Sir, you need to reset the device, this can be done by inserting something
like a Pin into the back of the device. This should reset it, if not, and it
is still receiving it's IP address via DHCP, please check with your DHCP
server the IP address it has been assigned, you may then need to change your LAN IP so you can get to the Web config pages.
Uiteraard heb ik al terug gemaild dat dit niet werkte. Ook heb ik erbij gezegd dat ik via de web-based configuratie van mijn Belkin router helaas niet goed kan zien om er een IP-adres is gegeven aan het accesspoint. Het enige wat ie zegt is hoeveel clients er connected zijn. Dat is er meestal maar 1 en dat is mijn eigen computer. Verder weet ik niet of dat getal zou moeten stijgen als het accesspoint gedetecteerd wordt door de router.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Voor het nageslacht, ik ben er achter gekomen hoe je moet resetten. Terwijl hij aanstaat, moet je voor ongeveer 30 seconden (misschien meer) de pin erin houden. Dan pas reset ie.

• axis
aha! dus sitecom is ook nog eens niet consistent.. bij elk product weer anders :+

Pagina: 1