Toon posts:

[HTML] Back-button probleem, Javascript?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb weer een vraagje.

Ik heb een website met daarin 4 frames. Een frame voor het logo, frame voor de links en een frame voor de onderverdeling van de links (zeg maar verwijzingen binnen een link zoals info met daaronder historie en toekomst ofzo) en natuurlijk een tekst frame.

Nu is het probleem dat de tekst in het onderste frame waar die links instaan (ik noem ze even interne verwijzingen) niet veranderen als je op de back-butto n van je browser duwt... Alleen de tekst verandert waardoor er zeg maar verkeerde interne verwijzingen bij de tekst staan...

Hoop dat jullie het snappen, en alvast bedankt!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Een URL zou in deze erg handig zijn, heb tevens je topictitel aangepast omdat java niks met dit probleem te maken heeft. Javascript kan daarintegen weer wel een oplossing zijn :).

• McVirusS
Ik gok trouwens dat window.location.replace("nieuweurl.html"); je vriend is, deze zorgt ervoor dat veranderen van pagina niet in de history van browser komt.

Voorbeeld:

HTML:
1
<a href="javascript:window.location.replace('http://www.mcviruss.nl');">Mijn homepage</a>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Volgens mij bedoel je dat als je 'ergens' in die site klikt dat er 2 pagina's vervangen worden. En dat als je dan op back drukt alleen de laatste vervangen pagina 'back' gaat.

Daar is denk ik niets aan te doen...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 02 July 2003 @ 00:59:
Volgens mij bedoel je dat als je 'ergens' in die site klikt dat er 2 pagina's vervangen worden. En dat als je dan op back drukt alleen de laatste vervangen pagina 'back' gaat.

Daar is denk ik niets aan te doen...
jawel, door in elke pagina een stukje script op te nemen dat het andere frame ook herlaadt (mbv de door McVirusS genoemde replace() method). Mooi is het echter niet, maar je ontkomt er niet aan als je zo met frames werkt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
André heeft geljk, hij herlaadt alleen het hoofd-frame zeg maar, het tekst-frame, en hij moet dat andere frampje ook opnieuw laden, omdat er anders dus verkeerde links boven een stuk tekst staan...

Als je ervoor zorgt dat het veranderen van de pagina niet in je history komt... Urm, maakt dat dan veel uit voor de rest van de website of voor andere dingen die eventueel wel belangrijk kunnen zijn?

• McVirusS
Ik begreep je dus totaal verkeerd, mijn excuses daarvoor. Maar ik denk dat erover dit probleem een heleboel topics te vinden zijn met de search.

Ook een handige URL: http://developer.irt.org/script/frame.htm

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik los het meestal zo op

HTML:
1
<A href="Go Back" onclick="parent.contentFrame.history.go(-1);parent.topFrame.history.go(-1);parent.leftFrame.history.go(-1);return false;">[img]"images/button_terug.gif"[/img]</a>

Verwijderd

Topicstarter
Kawa, pakt ie dan de back-button van je browser of pakt ie dan de back-button op je website? Het gaat dus om de back-button van de browser dat die ervoor zorgt dat er twee frames naar de vorige toegaan...

• McVirusS
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 10:23:
Kawa, pakt ie dan de back-button van je browser of pakt ie dan de back-button op je website? Het gaat dus om de back-button van de browser dat die ervoor zorgt dat er twee frames naar de vorige toegaan...
Dat kan dus niet, maar een truukje is dat als je bijvoorbeeld een menu wil aanpassen aan de pagina die geladen wordt in de desbetreffende pagina onload het menuframe aan te passen [volgt u me nog? ;)].

Verwijderd

Topicstarter
Nee...

Kijk ik heb op mijn website al terug knopjes staan enzo, en dat werkt natuurlijk allemaal wel goed, want dan laat je hem gewoon twee van die dingentjes opnieuw laden door op 1 link te klikken...

Het gaat er alleen om dat ze die back-knop moeten kunnen gebruiken, en anders dat ze hem dus niet kunnen gebruiken... Disable de back-knop kan dat niet ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Nee...

Kijk ik heb op mijn website al terug knopjes staan enzo, en dat werkt natuurlijk allemaal wel goed, want dan laat je hem gewoon twee van die dingentjes opnieuw laden door op 1 link te klikken...

Het gaat er alleen om dat ze die back-knop moeten kunnen gebruiken, en anders dat ze hem dus niet kunnen gebruiken... Disable de back-knop kan dat niet ofzo?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

back-toets disablen gaat niet nee, maar had je al gekeken naar de optie om vanuit elke pagina met een stukje script de juiste bijbehorende pagina in dat andere frame te laden mbv de replace() method? Heb ik zelf ook al eens toegepast en werkt prima.

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik denk dat je het beste dan je hele frameset kan resetten, en hem dan met een andere pagina bijvoorbeeld laat laden, misschien als je het in php zet dat je er dan uitkomt?

Verwijderd

Topicstarter
http://members.chello.nl/~h.maas8/MDG_test/index.html

Anyway, dat is zo'n beetje het probleem, klik bijvoorbeeld op info -> producten -> MDG-Online en probeer terug te gaan... Dan snap je wel wat ik bedoel...

Lege vakje wat je ziet was btw een intro-filmpje, maar daar moest ik nog wat aan veranderen.

Ow ja, nee dit is niet een serieus bedrijfje, het is de website horende bij een project voor M&O; zet je eigen bedrijfje op... Dus begin me niet heel hard uit te lachen ofzo... ;)

Alvast bedankt voor het kijken!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 08:42 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Uhh beetje offtopic, maar toch..

Bekijk je FAQ even. Daar staat dat je proffesioneel bent. :+
Voor zover ik weet is het nog altijd professioneel.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wat ik dus bedoelde is dat je bijvoorbeeld in producten.html in je <head> het volgende scriptje zet:

JavaScript:
1
top.frames['onder'].location.replace('onder_product.html');

dat is dan tevens de enige plaats waar je dit hoeft te doen (weg met al die onclicks :) ); wordt producten.html geladen dan wordt altijd de juiste pagina in het onder frame geladen zonder de history te verklooien.
Dit doe je dus met elke pagina die in je tekst frame geladen wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-07-2003 08:55 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh Thx :D... Dus wat je eigenlijk dan aangeeft is dat bij dat textframe dat andere stuk frame hoort!

Mooi, dankewel :)

Of in ieder geval dat dacht ik... Enige wat hij nu doet is dat als je 1 keer op de back-knop klikt dat het ene scherm (tekst) verandert, en de tweede keer pas dat onder scherm???!?!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 09:32 ]

Pagina: 1